تاریخ انتشار: 1396/07/25 20:56
پیش بازی منچسترسیتی و ‏ناپولی
کد خبر: 177733

مچ اندازی گواردیولا - ساری؛ جدال چشم نواز دو مربی نوگرا

دیدار تیم های ناپولی و منچسترسیتی را باید یکی از دیدارهای جذاب هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا دانست.
مچ اندازی گواردیولا - ساری؛ جدال چشم نواز دو مربی نوگرا

امشب و راس ساعت 22:15به وقت ایران دو تیم باطراوت ،جذاب وتهاجمی منچستر سیتی و ناپولی دریکی از زیباترین وجذاب ترین بازی های گروه F از هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا،در وزشگاه الاتحاد شهر منچستر به مصاف هم می روند.

دراین دیدار «پپ» وشاگردانش میزبان «ماوریتسیو ساری» مربی صاحب سبک ونوگرای ایتالیایی و بندرنشینان ناپولی خواهند بود .بسیاری ازکارشناسان فوتبال بی صبرانه منتظر چنین دیداری بودند، زیرا عیار واقعی هرکدام ازاین دوتیم دراین بازی مهم مشخص می شود.

هر دو تیم صدرنشین لیگ های داخلی خود هستند و همین امر جذابیت وحساسیت این دیدار را دو چندان می کند. از طرفی هر دو مربی، بازی مالکانه و خط به خط و تدریجی را که با چاشنی سرعت همراه است را در دستور کار خود دارند.

برنامه های این دوتیم صاحب سبک، بازی هجومی و تماشاگر پسند می باشد؛ به ویژه ساری که توانسته است نوع فوتبالی که تیمش بازی می کند را از چارچوب تنگ وسنتی وکاملا تاکتیکی فوتبال ایتالیاخارج نماید و سبک جدیدی را در سری آ بوجود آورده که مورد تایید همه کارشناسان فوتبال ایتالیا بویژه آریگو ساکی تئوریسین بزرگ فوتبال ایتالیا ومربی اسبق میلان وتیم ملی ابتالیا  قرار گرفته است.

دوتیم دربهترین شرایط  خود و در فرم ایده آلی بسر می برند و با قدرت،صلابت وشایستگی مطلق صدرنشین لیگ های برترانگلستان و سری آ ایتالیا هستند.

پپ پس از گذراندن یک فصل ناامیدکننده درسال گذشته با جذب چند بازیکن باکیفیت، توانسته د رفصل جاری تاحدود زیادی سبک وفلسفه فوتبالی و سپس تفکرات واندیشه های تاکتیکی خود را در منچستر سیتی بخوبی جا بیندازد.

خط میانی ویرانگر او که دی بروین و دیوید سیلوا و فرناندینیو در متن آن قرار دارند، ژسوس و سانه و استرلینگ را بخوبی درموقعیت های بی شمار گلزنی قرار می دهند. آنها علاوه بر ایجاد چنین فرصت هایی برای خط حمله سیتی زن ها،خود نیز بارها وبارها مبادرت به گلزنی کرده اند واین همان نکته ای می باشد که باعث شده گواردیولا همواره خط میانی را مهمترین خط سه گانه فوتبال  بداند.

iB1N18SCeZdk

پپ همیشه خط استراتژیک میانی را مقدم بر دو خط دفاعی و تهاجمی می داند و  در تمام تیم هایش،کمربند میانی را در اولویت کاری اش قرار داده است و می توان راز موفقیت پپ را در همین نکته دانست.با ورود پپ به منچستر سیتی ،توانایی های دی بروین،سیلوا و فرناندینیو ،بخوبی نمایان شد.آنها اسلحه مهم پپ در تمامی دیدارهای فصل جاری بشمار می روند.

او درخط میانی با دوطراح قهار به نام های دی بروین ودیوید سیلوا( و گاها فرناندینیو)که دائما جای خود را باهم عوض می کنند ،بازی می کند. همین عامل خط میانی او را در زمره بهترین خط میانی تمامی تیم های اروپا قرار داده است.

پپ در بازی امشب از بین دو مدل 4-3-3و 4-1-4-1یکی را انتخاب می کند که انتخاب مدل اولی محتمل تر بنظر می رسد. ادرسون درون دروازه قرار می گیرد.از اوتامندی،استوتز، واکر و دلف درخط دفاعی استفاده خواهد کرد.فرناندینیو بعنوان تنها هافبک دفاعی، جلوی مدافعین بازی خواهد کرد.دی بروین و دیوید سیلوا بعنوان دوهافبک طراح وبازیساز در دوسمت فرناندینیو بازی می کنند.

لروی سانه و رحیم استرلینگ بعنوان دومهاجم کناری چپ وراست وارد بازی می شوند،سرعت وتکنیک این دومهاجم یقینا خط دفاعی ناپولی را درشرایط سخت ودشواری قرار می دهند.ژسوس نیز بعنوان نوک هدف ازطرف پپ بکار گرفته میشود. ژسوس دائما باجابجایی های خود و همچنین حرکت دائمی درمحوطه جریمه و اطراف آن،سبب می شود که در عمق خط دفاعی حریف شکاف ایجاد شود تا  فضا برای گلزنی سیلوا و دی بروین،فراهم شود. درک متقابل ژسوس و دی بروین ودیوید سیلوا ،عمق هرخط دفاعی را به هم می ریزند ودرطی نود دقیقه ،آرامش را ازآنها می گیرد.

آیا خط دفاعی مستحکم ناپولی در بازی امشب،یارای ایستادگی مقابل خط میانی وحمله مهلک سیتی زن ها را خواهد داشت؟پپ در بازی امشب ، مندی و کمپانی را به علت مصدومیت دراختیار ندارد.

اما درآن سوی زمین شاگردان ساری درتیم ناپولی قرار دارند که این فصل را درسری آ فوق العاده کار کرده است.آنها به تنهایی صدرجدول را در ایتالیا دراختیار دارند.بازی تمام تهاجمی آنها  هر بیننده ای را به وجد می آورند. ساری،فوتبال سنتی وکلاسیک ومحصور در تاکتیک مطلق ودست وپا گیر ایتالیا را درنوردیده است و می رود که سبک فوتبال ایتالیا را درآستانه تحولی بزرگ قرار دهد، هر چند ایتالیایی ها دیر تن به تحولات جدید میدهند.

fY9PDc27aCrZ

ساری در بازی امشب ازمدل همیشگی  4-3-3 خود استفاده می کند.رینا درون دروازه،هیسای،آلبیول،کولی بالی و غلام را درخط دفاعی بکار می گیرد.جورجینیو بعنوان هافبک دفاعی ومرکزی ،جلوی مدافعین بازی می کند. آلان متمایل به سمت راست خط میانی و همشیک که طراح ومغزمتفکر ناپولی بشمار می رود متمایل به سمت چپ خط میانی تیم چشم نواز ساری ،بازی می کنند.

این دو هافبک خلاق وتاثیرگذار، نقش مهمی در حملات ناپولی ایفا می کنند.کایخون و اینسینیه دو مهاجم کناری و سرعتی وتکنیکی ناپولی خواهند بود.آنها دراین بازی، خط دفاعی من سیتی را به چالش خواهند کشید و در نهایت دریس مرتنز بعنوان نوک کاذب درترکیب ناپولی قرار خواهد گرفت.این سه مهاجم ریزنقش سرعتی وتکنیکی ازهماهنگی وهارمونی بی نظیری سود می برند و چشم بسته همدیگر را دریک سوم دفاعی حریف،پیدا می کنند. ساری دراین بازی میلیک مهاجم بلند بالای خودرا به علت مصدومیت دراختیار ندارد.

نکات آماری این بازی مهم را در ذیل باهم مرور می کنیم :

 دو تیم منچستر سیتی و ناپولی تا کنون فقط ۲ بار  در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل۱۲ /۲۰۱۱ مقابل هم بازی کرده بودند که بازی نخست آنها درشهر منچستر با تساوی ۱-۱ به پایان رسیده بود و بازی برگشت آنها دربندر ناپل بانتیجه ۲-۱بسود ناپولی به اتمام رسید.

از طرفی ناپولی تاکنون موفق نشده است که نمایندگان انگلیسی را در خاک این کشور شکست دهد.ناپولی در ۶ باری که میهمان تیم های انگلیسی بوده ،۵ بار شکست خورده و در یک بازی به تساوی رسیده است.ناپولی طی این ۶ دیدار فقط توانسته که ۳ گل بثمر برساند، حال آن که آبی های شهر ناپل۱۵گل ازتیم های انگلیسی دریافت کرده است.

سیتی زن ها برای نخستین بار در ۲ بازی متوالی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان اروپا،صاحب دو پیروزی شده اند.در ضمن آنها برای نخستین بار، موفق به ثبت دو کلین شیت متوالی در این رقابت ها شده اند.سیتی زن ها در ۱۰ دیدار گذشته خود در ورزشگاه الاتحاد در لیگ قهرمانان اروپا، شکستی را متحمل نشده اند.

امیدوارم شاهد دیداری زیبا،سریع،جذاب،تماشایی و پرگل از هر دو طرف این دیدار باشیم.زیرا شرایط برای چنین دیداری ازهرنظر مهیاست.

نویسنده: امین یزدانی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gr8xx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


10 بازی حساس در ماه اکتبر که باید دید!