تاریخ انتشار: 1396/10/02 21:45
فجرشهیدسپاسی؛ پول نیست ولی صفا و معرفت و غیرت موج میزند ...
کد خبر: 168006

نقطه حساس نقل و انتقالات نیم فصل لیگ یک

نیم فصل اول لیگ یک به پایان رسید و در حال گذراندن تعطیلات برای آغاز نیم فصل دوم می باشیم و در این خصوص روزهای حساسی را در نقل و انتقالات پیش رو داریم.
نقطه حساس نقل و انتقالات نیم فصل لیگ یک

مقطع تعطیلات نیم فصل یکی از مهمترین نقاط داستان برای تیم‌های لیگ یک است، از آنجا که سرنوشت نهایی تیم‌ها را، بازی ‌های دور برگشت رقم می‌زند، تقویت منطقی وحساب شده وآماده‌سازی اصولی تیم‌ها، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

پروسه تقویت تیم ها در نیم فصل لیگ یک حرکتی بسیار دقیق وحساب شده را می‌طلبد، مسلما تغییر چهره‌ی کلی تیم نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت آن تیم باشد کما اینکه فجر شهید سپاسی با مربی با تجربه‌ خود این را  در ذهن دارند که این تیم نیاز به تمرینات و اردو جهت هماهنگی بیشتر و تقویت در چند پست را دارد تا بتواند در چهره‌ی خود در بازی های نیم فصل دوم شاهد تغییرات باشیم و البته کلانتری مربی کاربلدی است  ومی داند چطور به جای تقویت بیشتر در مسیر تضعیف گام برندارد .

همچنین جذب بازیکن بزرگ و به نوعی ستاره نیز نباید در روند کلی حرکت تیم خللی ایجاد کند حتی اگر بازیکنی در حد سوپر استار به تیم اضافه شود. در لیگ یک درسالهای قبل، کلانتری بازیکنانی همانند احمد حسن زاده و..که جز  آماده‌ترین بازیکنان وقت فوتبال ایران بود را جذب کرده بود و باعث نشد تیم از نظر داخلی بهم بریزد و حواشی به وجود بیاید و پیامد این موضوع سبب نشد که مضرات این خرید به مراتب بیشتر از منافع آن برای تیم فجر شود.

از همین رو خرید و تقویت تیم در نیم فصل موضوعی بسیار مهم و حساس می‌باشد که باید بسیار دقیق عمل شود و باید اذعان کرد که نه حرکت عجولانه و شتاب‌زده می‌تواند باعث تقویت فجر  گردد و نه انفعال بیش از حد که این تیم را از رفع نقاط ضعفش دور کند.

با نگاهی به عملکرد فنی  فجر در خطوط مختلف می‌توان خیلی راحت دریافت که این تیم  در چه نقاطی نیاز به بازیکن دارد.  هرچند جذب بازیکن در نیم فصل کار بسیار پرمشقت‌تری است چراکه اولا گرفتن رضایت‌نامه از باشگاه‌ها امری محال است و باشگاه‌ها معمولا بازیکنان با کیفیت خود را از دست نمی دهند مگر اینکه موضوع قرارداد بین بازیکنان و باشگاه، منجر به جدایی یک بازیکن خوب در زمان نقل و انتقالات نیم فصل دوم را فراهم نماید که در این راستا هم  پول خوبی برای رضایت او دریافت می کنند که فجری ها چنین پولی را ندارند .

 در درون دروازه با وجود سلمانی و احمدیان و آمادگی هر دو سنگربان، نیازی به جذب بازیکن در این پست نمی‌بیند اما در قلب دفاع با توجه به گل‌هایی که فجر  به خصوص برروی توپ‌های بلند دریافت نموده، شاید  علاقه‌مند باشد که یک مدافع مسلط برروی جنگ‌های هوایی را به جمع خود بیاورد.

هرچندشاگردان کلانتری در بازی‌های پایانی نیم فصل اول این ضعف خود را تا حدود زیادی پوشش داده بودند، اما با توجه به سنگینی بازی‌های دور برگشت، تقویت قلب دفاع با یک مدافع بلندزن لازم به نظر می‌رسد.

در دفاع کناری نیز با توجه به آماده شدن علی مصلی نژاد و جلال عبدی  نیز شاید دفاع سمت راست با وجود این دو آنقدر تقویت شود که نیاز به استفاده از بازیکنان غیرتخصصی در این پست  نداشته باشد اما به هرشکل غیبت چند هفته‌ی و همزمان این دوبازیکن، این ترس را می‌رساند که شاید در این پست حضور حمید جوکار  که  به روزهای خوب خود برگشته، خیال آنان را راحت کرده است .

در پست هافبک تدافعی و  میانی با وجود زینال خیری ،امیری، شجاعیان و آماده شدن مشایخ، رقابت بالا می‌گیرد و اگر پاپی در تمرینات نیم فصل همان کیفیت نیم فصل قبل خود در دور برگشت را نشان دهد عملا فجر  با بازگشت این بازیکن تقویت خواهد شد.

شاید یکی دیگر از نقاطی که شیرازی ها نیاز به جذب بازیکن را برای خود احساس می‌کند هافبک‌های نفوذی و به نوعی وینگرهای چپ و راست خود می‌باشد که اگر بازیکن خارق‌العاده‌ای در این پست‌ها آزاد شد می‌تواند باعث تقویت خط هجومی فجری ها در نیم فصل دوم باشد. هافبک بازیساز و پلی‌میکرهای خوب فجر که موفقیت خودرا مرهوم کلانتری هستند، با مدیریت خود به نفرات با کیفیتی تبدیل شده اند. حضور شاهین مجیدی وحمید جوکاروفتحیان در نیم فصل اول بسیار موثر بود ولی بدلیل فشار بسیار بالا دور برگشت حضور رقیبی میتواند رقابت را جذاب تر کند .

بوعزار اگر بتواند خودش را با شرایط فجر هماهنگ کند خط هافبک نفوذی فجر  تقویت می شود شاید دیگر نیازی به تقویت نوک حمله  نباشد وبا وجود سه مهاجم نوک آماده‌ی مثل نظری ، دغاغله و صفر زاره ونجات (که متاسفانه مصدوم شد )  فجر دیگر در این پست نفر جدیدی را نیاز نداشته باشد.

بهرشکل باید دید در روزهای سرد زمستانی داغی بازار نقل و انتقالات بین فصل، با ورود بازیکنان درجه یک و آماده دل‌های هواداران را به تقویت تیم در دور برگشت حسابی گرم خواهد کرد....   

البته مشکل اساسی که برسر راه کلانتری وجود دارد نبود منابع مالی کافی برای جذب نفرات می باشد که البته بایستی در انتظار نشست تا اینکه اتفاقات خوبی بیفتد یا اینکه بازیکنی سرباز مدنظر عاید این تیم گردد.

نویسنده: علی اکبر زارعی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bwb65

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احمد نخعی: بازیکنی که با ما قول و قرار کرده بود، سر از تیم دیگر در آورد/ تا قبل از اردوی کیش، بازیکن می‌گیریم
سرمربی مس کرمان در گفتگو با فرتاک ورزشی؛

سه گلزن برتر لیگ یک در آستانه انتقالی بزرگ!
اختصاصی| برای اولین بار در تاریخ؛