تاریخ انتشار: 1396/10/04 20:02
کد خبر: 167722

برنامه «فوتبال یک»؛ نگاهی حرفه‌ای به فوتبال لیگ یک

برنامه های ورزشی تلویزیون مدت هاست چنگی به دل نمی زند و فضای مجازی و کانال های مختلف در شبکه های اجتماعی چنان جایگاهی در میان ورزش دوستان باز کرده اند که مجالی برای خودنمایی تلویزیونی ها باقی نمانده است.
برنامه «فوتبال یک»؛ نگاهی حرفه‌ای به فوتبال لیگ یک

 در چنین فضایی برنامه نوپای فوتبال یک توانست، به رغم تمامی محدودیت ها نمره قبولی بگیرد و با گنجاندن آیتم های مختلف مخاطبان زیادی جذب کند.

گفت و گوهای خودمانی رامین راستاد بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما با مربیان لیگ یکی آن هم با سوالات غیر تکراری ویژه توجه همه را به خود جلب کرد، در کنار مصاحبه های راستاد باید به تصویر برداری حرفه ای با قاب بندی های زیبا و خلاقانه مجید گل سفیدی اشاره کرد که سابقه کار در سریال پر بیننده پایتخت را در کارنامه دارد.

شاید در نگاه اول ساخت برنامه برای لیگ یک فوتبال کشور کار آسانی باشد اما در عمل اینطور نیست از دشواری های تهیه فیلم،صحنه های حساس و حواشی مسابقات در شهرستان ها بگیرید تا عدم همکاری بعضی تیم ها و مسئولان آن با عوامل فوتبال یک که  همه و همه دغدغه های بزرگی می تواند باشد که با وجود تمامی مشکلات، مجتبی پور بخش تهیه کننده و مجری این برنامه با استفاده از گروهی حرفه ای و زحمتکش در تهران و شهرستان ها برنامه ای ساخت تا اهالی فوتبال انگیزه ای برای نشستن در پای گیرنده های تلویزیونی داشته باشند و آن را تا انتها دنبال نمایند.

 شاید نقطه اوج برنامه فوتبال یک مصاحبه جالب و جنجالی با علی کریمی بود. جادوگر فوتبال ایران که به راحتی تن به مصاحبه تلویزیونی نمی دهد در این برنامه حرف هایی زد و انتقاداتی کرد که تا هفته ها(و هم‌اکنون) سوژه ناب فوتبال ایران شده است. همچنین اشاره به سحر و جادو در فوتبال ایران برای اولین بار از طریق برنامه فوتبال یک روی آنتن شبکه ورزش رفت و همه را شگفت زده کرد. از تاثیرگذاری فوتبال همین بس که توانست تعطیلات نیم فصل لیگ دسته اول را به دلیل داشتن تیم های بیشتر و فشردگی مسابقات افزایش بدهد و...

خلاصه آنکه با وجود یکی، دو سال از عمر، این برنامه، می توان آن را به نوعی برنامه ۹۰ لیگ دسته اول معرفی نمود. یکی دیگر از نقاط قوت برنامه فوتبال یک جریان سازی آن بود. در روزگاری که اغلب رسانه ها دنباله روی فضای مجازی، اینستاگرام، کانال ها و شبکه های اجتماعی شده اند، «فوتبال یک» رویه دیگری پیش گرفت و جریان سازی کرد. فوتبال یک فراتر از انتظار ظاهر شد گرچه مثل هر برنامه دیگری انتقاداتی به این برنامه وارد است که مهم ترین آن، زمان طولانی برخی گزارش ها، قیچی شدن حرف ها و انتقادات بعضا اصولی مربیان به دلیل کمبود وقت و استفاده از کارشناسان داوری نه چندان مستقل است.

 امید می رود مجتبی پوربخش تهیه کننده و مجری فوتبال یک به همان سرعتی که انتظارات را از برنامه خود بالا برد بتواند در نیم فصل دوم برنامه ای بهتر و پربیننده تر تحویل مخاطب دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y7oxm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حرکت زشت و دور از اخلاق مجری برنامه لیگ یک
ادامه روند نزولی برنامه فوتبال یک؛