تاریخ انتشار: 1396/10/18 18:50
استقلالی های لیگ یک به جان هم افتادند؛
کد خبر: 165648

واکاوی مرموزترین سناریوی فوتبال ایران در لیگ یک!

اتفاقات اخیر در لیگ یک را باید از زوایای مختلفی مورد واکاوی قرار داد تا متوجه شویم که موضوع در یکی از تیم های مطرح لیگ دسته اول از کجا سرچشمه گرفته است.
واکاوی مرموزترین سناریوی فوتبال ایران در لیگ یک!

 مهدی پاشازاده که علی الظاهر در شعبه دوی استقلال و در قائم شهر نتایج نسبتا مناسبی به دست آورده بود و به استقبال تعطیلات نیم فصل می رفت، به ناگاه و حتی بر خلاف اظهار نظر علی امیری مدیر عامل باشگاه از سمت خود برکنار و نزدیک ترین تعقیب کننده خود یعنی مهابادی را جانشین خود دید.

 دستیاران پاشا اما از فرزاد مجیدی به عنوان موثرترین چهره در برکناری پاشازاده نام می برند که به اعتقاد این نزدیکان مربی اخراجی، همراهی او و برادرش فرهاد است که برای پیش گیری از کسب محبوبیت بیشتر مهدی پاشا در بین مازنی ها و استقلالی ها در صورت صعود احتمالی نساجی به لیگ برتر دست به این کار زده اند که بنا بر همین تحلیل نیز، طبیعتا یکی از رقبای فرهاد برای رسیدن به نیمکت استقلال را به خیال خود از دور خارج می کنند.

در طرف دیگر نیز اعضای هیات مدیره باشگاه نساجی اعتقاد به ضعف فنی تمامی دستیاران سرمربی شان به جز یک نفر داشته اند و تعجیل در انجام این تغییرات و ممانعت پاشا زاده از این اقدام را علت اصلی این برکناری عجیب می دانند.

یکی دیگر از دلایل اختلاف مدیران با کادر فنی مشکلات مالی باشگاه بوده است ، به طوری که تنها در یک فقره از واریزی ها شنیده شده که پول ها به حساب خواهر مدیر عامل باشگاه واریز و پس از دو هفته بلوکه شدن آرام آرام و آن هم به طور سلیقه ای میان بازیکنان تقسیم شده است و در بهترین حالت تیمی که داعیه صعود به لیگ برتر را دارد واریزی کم تر از ۳۰ درصدی را در کار نامه مدیرانش به ثبت رسانده است.

از سری حاشیه های باشگاه نساجی در طی نیم فصل و از زبان یکی از بازیکنان این تیم اعتراف شده است  که فرزاد مجیدی و علی امیری این بازیکن را به اتاق مجهز به دوربینی برده و با زبان نرم از وی خواسته اند که اگر اعتراف کند که به سرمربی پول داده است، حتما به مطالبات خود خواهد رسید.

طبیعتا درست پس از این اتفاق و زمانی که با پاسخ جالب این بازیکن مواجه شدند " که من کفش های ورزشی خود را هم از آقا مهدی دارم " و رسیدن خبر این عمل مافیائی " سبک قاضی مرتضوی " به گوش پاشازاده، آتش زیر خاکستر اختلافات با مجیدی شعله ور و در ادامه به برکناری سرمربی این تیم منتهی گشت.

موضوع به این راحتی هم ختم به خیر نشده است و از گوشه و کنار خبر می رسد، کار به شکایت طرفین درگیری از یک دیگر در فدراسیون فوتبال نیز کشیده شده که رسانه ای کردن متن شکوائیه کارمند زن باشگاه نساجی بر علیه مربی برکنار شده شان نیز می تواند در نوع خود به یافتن کلید این ماجرا کمک ویژه ای کند.

اگر برکناری مهدی پاشا زاده ضلع اول این فیلم نامه مثلثی در لیگ یک قلمداد شود ، یقینا پیوستن داود مهابادی سرمربی برق شیراز ( تیم چهارم جدول ) به نساجی ( تیم سوم جدول ) را می توان به عنوان گام و ضلع دوم این سناریو بر شمرد.

اقدامی که از هر حیث منحصر به فرد و بر خلاف پیش پا افتاده ترین اصول اخلاقی به شمار می رود ، که اساسا با شناخت بسیار زیاد مهابادی از برق و کوچ بازیکنان مورد نظرش از این باشگاه به نساجی ، یحتمل در ادامه نیز به خارج شدن پیش بینی شده برق از کورس مدعیان صعود به لیگ برتر می انجامد.

مهدی پاشازاده

پایانی که شاید برای هواداران برق شیراز ناگوار باشد اما تعامل سازنده و آسان مسئولان این باشگاه با سرمربی و بازیکنان شان برای پیوستن به نساجی نشان می دهد ، که خیلی برای آن ها فاکتور عدم صعود گران تمام نخواهد شد.

اما سکانس پایانی و ضلع سوم این سناریو را ورق می زنیم ، جائی که در میان مربیان کار آمد و شناخته شده فوتبال ایران که مجال کار ندارند ، اسماعیل اسماعیلیان نامی از قائم شهر چمدان بسته و برای نشستن بر نیمکتن برق عزم سفر به شیراز می کند.

تمامی این فعل و انفعالات در حالی رخ می دهد که محمد علی تابع بردبار مالک برق و نامی که با پوشاک جیووا بر سر زبان ها افتاد در خارج از کشور به سر برده و به دستور او برای یافتن مربی جوان ارزان جهت جانشینی مهابادی ، کار گزارانش خیلی زود با وعده آوردن اسپانسر یک میلیاردی توسط اسماعیلیان، با وی توافق و اتوبان شیراز - قائم شهر را دو طرفه می کنند!

اتوبانی که تمامی علائم آن نشانی است از همکاری گسترده دو باشگاه نساجی و برق برای نیل به یک هدف مشترک ، که مرور زمان بر چرائی این توافق شهادت خواهد داد.

این فیلم نامه به نوعی اقتباسی بوده است از سخنان و افشا گری های بازیگران اصلی و فرعی این قصه ، که هر یک به نوعی با مستندات شان به درام تر شدن این نوشتار کمک شایانی کرده اند.

 

نویسنده: میلاد فاندر


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45wnvq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ یک/ بادران رکورد زد؛ از دست دادن پنالتی رفت و برگشت مقابل فجر!
اختصاصی|

شمشیر کانال های هواداری فوتبال بابل و قائمشهر در غلاف!
اختصاصی| اتفاقی جالب در فوتبال مازندران؛