تاریخ انتشار: 1397/02/03 20:56
کد خبر: 150762

حساس ترین هفته آخر تاریخ لیگ یک

نتایج رقم خورده در هفته سی و سوم مسابقات لیگ دسته اول پیش بینی ها را کاملا به هم ریخت و حالا 4 تیم شامل دو تیم مازندرانی، یک تیم خوزستانی و یک تیم تهرانی در هفته آخر شانس صعود دارند.
حساس ترین هفته آخر تاریخ لیگ یک

 امروز در حساس ترین بازی هفته نساجی با یک نمایش برتر 2 بر صفر فجرسپاسی را شکست داد و این تیم را از گردونه صعود خارج کرد. در عین حال، بادران با شکست مسجدسلیمان صدرنشین باز هم مانع از صعود زودهنگام شاگردان محمود فکری به لیگ برتر شد تا آنها سرنوشت را در هفته آخر و در بازی خانگی جستجو کنند. خونه به خونه هم با تساوی بدون گل در کرج و کسب یک امتیاز از این بازی بسیار سخت در رده دوم باقی ماند و با تفاضل گل بهتر بخت زیادی برای صعود دارد.

* در هفته پایانی نفت مسجدسلیمان مقابل مس رفسنجان و علی سامره قرار می گیرد که کسب یک مساوی هم به منزله صعود نفتی ها به لیگ برتر است. اما اگر آنها مقابل حریف شکست بخورند و 3 تیم خونه به خونه، بادران و نساجی حریفان خود را شکست بدهند آن وقت کار به گل شماری می کشد. البته نفت مسجدسلیمان تفاضل گل مناسبی دارد و حریفان باید بازی های هفته آینده را با نتیجه خوب و پرگل ببرند. 

* خونه به خونه با تساوی مقابل اکسین در کرج کار صعود را به هفته بعد موکول کرد اگرچه آنها حتی در صورت پیروزی باز هم نیازمند کسب نتیجه در آخرین بازی مقابل برق نوین در خانه بودند. خونه به خونه که حالا با 61 امتیاز هم امتیاز نساجی است به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به حریف حاشیه امنیت خوبی دارد اما ممکن است کار این تیم در هفته پایانی مقابل شاگردان رحمان رضایی گره بخورد. این چیزی است که نساجی و بادران آرزو دارند تا بجای این تیم در رتبه دوم جدول قرار بگیرند. 

* نساجی مازندران امروز دو گل در دقایق ابتدایی و انتهایی بازی زد تا کار صعود را برای فجر تمام کند و همچنان نزدیکترین تعقیب کننده خونه به خونه باشد. آنها با این 3 امتیاز به تیم اسکوچیچ چسبیده اند و در هفته پایانی مقابل راه آهن قعرنشین قرار خواهند گرفت و همه پیش بینی می کنند این مسابقه به سود آنها به اتمام برسد. البته آنها باید این بازی را با نتیجه خوب و با اختلاف گل بیش از 5 گل تمام کنند تا شانس جدی صعود باشند. جواد نکونام که امروز تیمش را در یک بازی برتر به پیروزی هدایت کرد، در این یک هفته باید روی روحیه تیم کار کند تا در بازی ای که مقابل اولین تیم حرفه ای زندگی اوست سربلند بیرون بیاید. 

* اما بادران امروز کار بزرگی کرد و با تک گل محمد آبشک حریف صدرنشین خود را شکست داد. بادران با 59 امتیاز و تفاضل گل 23+ در صورتی به دور بعد صعود می کند که در بازی آخر مقابل ماشین سازی به پیروزی برسد و نساجی و خونه به خونه مقابل حریفان امتیاز بدهند. البته آنها شانس زیادی برای صعود ندارند اما نتیجه ای که امروز در لیگ به دست آوردند رقابت در دسته اول را داغ و داغ تر نگه داشت. 

این اولین باری است که تیم های صعودکننده به لیگ دسته اول به امتیازی بیش از 60 محتاج شده اند. در دوره های پیشین کسب این امتیاز به منزله صعود به لیگ برتر بود اما حالا حداقل 4 تیم از این حدنصاب عبور می کنند. اینکه کدام تیم در هفته پایانی به لیگ برتر صعود می کند مهمترین سوال فوتبال ایران در روزهای پیش روست. در روزهای که جذاب ترین و شاید خونین ترین کری ها بین هواداران تیم ها در رسانه های اجتماعی آسمان لیگ یک را پر از  ابر خواهد کرد. این حساس ترین دوره لیگ یک در تاریخ این رقابت هاست. به جهنم جذابیت خوش آمدید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nk5do

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم منتخب نیم فصل اول مسابقات لیگ یک + پوستر
اختصاصی| در پایان نیم فصل اول مسابقات؛