تاریخ انتشار: 1397/02/07 10:38
کد خبر: 150317

لیگ یک حساس‌تر از لیگ برتر؛ از شمال تا جنوب آماده‌باش برای جشن صعود

در تمام این 17 سالی که لیگ برتر راه‌اندازی و برگزار شده و رقابت دسته اولی‌ها تحت عنوان لیگ آزادگان شکل گرفته، هرگز لیگ یک به اندازه این روزها حساس نبوده است. حتی سال‌هایی که فولاد یا پیکان و تیم‌های مطرح دیگر در دسته اول بودند، سابقه نداشته لیگ یک تا این حد حساس و جذاب باشد.
لیگ یک حساس‌تر از لیگ برتر؛ از شمال تا جنوب آماده‌باش برای جشن صعود

 رقابت ۵ تیم نفت مسجدسلیمان، خونه‌به‌خونه، نساجی قائمشهر، بادران تهران و فجرسپاسی شیراز به هفته پایانی کشیده شده است. اگرچه نفتچی‌های مسجدسلیمان تقریباً بار خود را بسته‌اند و یک مساوی خانگی هم ضامن صعودشان خواهد بود و رقابت برای معرفی تیم دوم صعودکننده میان دو تیم هم‌استانی خونه‌به‌خونه و نساجی است اما روی کاغذ بادران و فجر هم هنوز شانس دارند.

شانس اول صعود؛ نفت مسجدسلیمان

با 64 امتیاز تنها یک امتیاز برای صعود می‌خواهد. مازندرانی‌ها با تردید و نگرانی به تقابل محمود فکری و همبازی سابقش علی سامره نگاه می‌کنند و توقع دارند سامره و مس رفسنجان با قدرت مقابل فکری و نفت بازی کنند، همان‌طور که طی هفته‌های اخیر مس کرمان، ملوان بندرانزلی و اکسین البرز مردانه و جوانمردانه بازی کردند. به هر حال مساوی یا پیروزی نفت، این تیم را به لیگ برتر می‌فرستد اما اگر مس رفسنجان در خانه مسجدسلیمانی‌ها به پیروزی برسد و نفت مسجدسلیمان روی امتیاز 64 بماند، هر دو تیم مازندرانی با غلبه بر حریفان خود 64 امتیازی می‌شوند و با هم به لیگ برتر می‌روند.

شانس دوم صعود؛ خونه‌به‌خونه

با 61 امتیاز و تفاضل گل 21+ خونه‌به‌خونه به پیروزی مقابل برق نوین شیراز نیاز دارد تا با 64 امتیاز به لیگ برتر برسد. البته به شرطی که نساجی در گل‌شماری از این تیم سبقت نگیرد. خونه‌به‌خونه از لحاظ تفاضل گل، 4 گل از نساجی جلوتر است و اگر مثلاً با اختلاف یک گل تیم رحمان رضایی را شکست بدهد و نساجی نتواند با اختلاف ۵ گل راه‌آهن را ببرد، بابلی‌ها جشن صعود می‌گیرند. قاسم حسن‌زاده سال‌های قبل تا روزهای پایانی شانس صعود داشت اما هیچ‌وقت تا این حد به لیگ برتر نزدیک نبود. جالب اینجاست که سرنوشت صعود این تیم مازندرانی با دراگان اسکوچیچ خارجی، به دست تیمی افتاده که سرمربی‌اش مازندرانی است؛ رحمان رضایی.

شانس سوم صعود؛ نساجی قائمشهر

روی پله سوم نساجی با 61 امتیاز و تفاضل گل 17+ ایستاده و برای صعود باید 4 گل بیشتر از خونه‌به‌خونه بزند. نساجی اگر می‌خواهد صعود کند، باید حتماً راه‌آهن را با تفاضل گل خوب ببرد. این تیم در گل‌شماری، ۴ گل از هم‌استانی‌اش عقب است و اگر مثلاً خونه‌به‌خونه ۲ بر صفر برق نوین شیراز را ببرد، نساجی باید ۶ بر صفر راه‌آهن را شکست بدهد. البته که کار یاران نکونام در تقابل با راه‌آهن قعرنشین از کار یاران اسکوچیچ که با تیم دوازدهم جدول بازی دارند، ساده‌تر است. دو تیم اگر در گل‌شماری و تفاضل گل برابر شوند، نساجی به خاطر گل زده بیشتر صعود می‌کند و همین هم قوت قلب نساجی یا به قول قائمشهری‌ها امید شهر خسته شده است.

شانس چهارم صعود؛ بادران تهران

فنی‌ترین تیم لیگ یک با مربی بی‌ادعایش محمد ربیعی، دچار بدشانسی و اتفاقات غیرطبیعی شد و حالا با 59 امتیاز برای صعود باید منتظر توقف هر دو تیم مازندرانی باشد. تنها در صورتی که نساجی با راه‌آهن مساوی کند و بازی خونه‌به‌خونه و برق نوین هم مساوی تمام شود، بادران با غلبه بر ماشین‌سازی در تبریز صعود خواهد کرد.

شانس پنجم صعود؛ فجرسپاسی شیراز

این تیم برای صعود نیاز به چند معجزه دارد. اگر خونه‌به‌خونه در خانه به شیرازی‌ها ببازد، نساجی در تهران مغلوب راه‌آهن شود و بادران در تبریز با ماشین‌سازی مساوی کند که تقریباً غیرممکن است، فجرسپاسی با غلبه بر صبای قم 61 امتیازی می‌شود و خودش را به لیگ برتر می‌رساند.

نظیر این رقابت تنگاتنگ را پیش از این در لیگ آزادگان ندیده بودیم. یک رقابت داغ و دیدنی... این وسط اگر مازندرانی‌ها از اواسط نیم‌فصل دوم وارد دعوا با هم نمی‌شدند الان هر دو تیم مازندرانی صعودشان را قطعی کرده بودند اما آنها آشکار و پنهان با هم جنگیدند و به دیگران بخت صعود بخشیدند. حالا تقریباً صعود یکی از آنها حتمی است و مازندران بعد از سال‌ها با شهر خسته‌اش یا شهر بهارنارنج به لیگ برتر برمی‌گردد. مسجدسلیمان هم آماده جشن صعود است. ایستگاه آخر لیگ آزادگان را حتماً با دقت پیگیری کنید و البته امیدوار باشید نظارت‌ها در هفته پایانی هم به اندازه هفته‌های اخیر دقیق باشد تا تیمی که لیاقت دارد، در شرایط عادلانه به لیگ برتر برسد. در هفته‌های اخیر، عملکرد فدراسیون در زمینه نظارت بازی‌ها واقعاً عالی بود و این امید را زنده کرد که حق به حقدار می‌رسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qomv9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حساس ترین هفته آخر تاریخ لیگ یک

تیم منتخب نیم فصل اول مسابقات لیگ یک + پوستر
اختصاصی| در پایان نیم فصل اول مسابقات؛