تاریخ انتشار: 1397/02/24 21:55
یادداشت سردبیر؛
کد خبر: 147928

خدمت بزرگ رحمان رضایی به فوتبال شیراز/ از فرصت به جوانان تا ارائه بازی شرافتمندانه

برق جدید شیراز با هدایت رحمان رضایی توانست لیگ دسته اول را با سربلندی به پایان برساند.
خدمت بزرگ رحمان رضایی به فوتبال شیراز/ از فرصت به جوانان تا ارائه بازی شرافتمندانه

نادر دارستانی؛ فوتبال شیراز سرشاراز استعدادهای ناب  بوده که در صورت اندک توجه و میدان دادن به آنها می توان به آینده این استان  در فوتبال خوشبین بود.

علاقه مندان پر شور فوتبال در این استان چندین سالی است که چشم انتظار یک تیم فوتبال در لیگ برتر می باشند، ولی این امر میسر نگردیده است اما با این وجود در حال حاضر دو تیم در لیگ دسته اول فوتبال دارد که خود می تواند مهر تاییدی بر این ادعا باشد که آنها پتانسیل حضور در سطح اول فوتبال کشور  را دارند.

در فصل گذشته، دو تیم فجر سپاسی و برق جدید شیراز بعنوان نماینده این استان در لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور داشتند، تیم هایی که حضوری متفاوت نسبت به همدیگر داشتند که در این نوشتار می خواهیم به برق جدید شیراز و نقش رحمان رضایی که در اواسط فصل  بر روی نیمکت این تیم نشست اشاره نماییم.

رضایی در شرایطی به این تیم پیوست که متاسفانه تصمیم های بسیار غیر حرفه ای از سوی مدیریت یکسری اتفاقات در این باشگاه به وجود آورده بود و فضا را برای یک کار روتین سخت نموده بود و بر همین اساس حضور رحمان در این باشگاه فرصتی بود تا او بتواند با توجه به تجربه خود، شرایط را  برای این تیم و جوانان مستعدش بسوی مثبت سوق دهد.

متلاشی شدن این تیم در پایان نیم فصل اول که مشخص نبود دلایل رفتن مهابادی چه بود و چرا در ادامه چند بازیکن این تیم جدا شدند، نیاز به یک بازنگری و دقت نظر بیشتری داشت تا متوجه شویم در آن وضعیت بحرانی، حضور رحمان رضایی، یک ریسک بزرگ برای این مربی بوده است.

رحمان با حضور خود و بعد از اطلاع پیدا کردن از یک سناریوی تخریب کننده از سوی برخی افراد، تعدادی از بازیکنان این تیم را هم کنار گذاشت و اقدام به اصلاحات مثبت و توجه به چند بازیکن جوان بومی نمود تا در نهایت بتواند حداقل از نام و اعتبار فوتبال این استان دفاع نماید.

مسیر پیش روی رضایی و برق جدید شیراز بسیار ناهموار بود چرا که اراده ای برای حمایت از این تیم وجود نداشت، ولی مربی نام آشنای این تیم در نهایت توانست با تمام مشکلات  برق جدید را حفظ نموده و نگذارد از هم پاشیده شود.

رحمان هفته ها با دست های بسته و در بدترین شرایط به کار در این باشگاه ادامه داد و با صبوری بیش از حد نگذاشت شیرازه این تیم از هم پاشیده شود، اما نقطه عطف حضور او در فوتبال شیراز، رفتار حرفه ای رضایی در دیدار با خونه به خونه در هفته پایانی  بود، جایی که اگر می خواست اخلاق را نادیده بگیرد، می توانست با زد و بندهای پشت پرده به منافع مالی خوبی دست یابد ، اما او این کار را نکرد تا برنده بازی بزرگ شرفتمندانه باشد، اگرچه با شدیدترین برخوردها مواجه شود.

او محکوم به این شد که چرا تا این اندازه در برابر خونه به خونه، شاگردانش را مهیای حضور کرده است، اتهامی که نمی تواند مبنای درستی داشته باشد چرا که اگر غیر از این بود باید او را مورد بازخواست قرار می دادیم و باید بدانیم هیچ گاه نباید در هر شرایطی، فوتبال پاک  را تحت تاثیر حواشی قرار  بدهیم و در این نقطه حساس بود که رضایی آن را در بازی با خونه به خونه به اثبات رساند تا فوتبال ایران شاهد تولد یک مربی با دانش و اخلاق گرا باشد.

جان کلام این که رحمان رضایی علاوه بر این که به جوانان خطه فارس درس فوتبال داده و زمینه رشد آنها  را فراهم نمود، از آن بالاتر درس اخلاق و ارائه یک فوتبال مبتنی بر اخلاق را به شاگردانش و دیگر تیم های  فوتبال ایران داد تا از این پس شیراز را کانون توجه قرار دهد و ای کاش قدر این گونه مربیان در فوتبال را بدانیم؛ نه اینکه شرایط را بگونه ای رقم بزنیم که رضایی و رضایی ها  جایی در فوتبال نداشته باشند و باید دید و به انتظار نشست که فوتبال شیراز چگونه پاداش رضایی را در فصل جدید خواهد داد!

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/398ele

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیحات رضایی درباره سنگباران بازیکنانش در بابل