تاریخ انتشار: 1397/02/27 17:52
از نگاه کارشناسان لیگ یک فرتاک ورزشی؛
کد خبر: 147575

تیم منتخب فصل 97-96 لیگ یک اعلام شد

تیم منتخب فصل 97-96 رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور به طور رسمی اعلام شد.
تیم منتخب فصل 97-96 لیگ یک اعلام شد

 رقابت‌های لیگ یک در فصل 97-96 پیگیری شد و تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران موفق شدند به لیگ برتر صعود کنند و در مقابل تیم‌های ایرانجوان بوشهر، صبای قم و راه آهن تهران نیز به لیگ دسته دوم سقوط کردند.

کارشناسان فرتاک ورزشی طی روزها تلاش و جمع‌بندی؛ تیم منتخب فصل 97-96 لیگ یک را اعلام کردند که به شرح ذیل می‌باشد:

دروازه‌بان

پیمان سلمانی (فجرسپاسی شیراز)

گلر سرباز تیم فجرسپاسی شیراز در این فصل گرچه 28 بازی برای کاکوها صورت داد و در 6 بازی غائب بود اما موفق شد بهترین عملکرد را در بین تمامی گلرهای لیگ یک داشته باشد. سلمانی موفق شد در این فصل 14 کلین شیت برای شیرازی‌ها داشته باشد و همچنین موفق شد دو ضربه پنالتی را نیز مهار کند. وی در ترکیب فجر 14 گل خورده را نیز به نام خود ثبت کرد. عملکرد مهدی اسلامی گلر بادران نیز در این فصل قابل تحسین بود اما به دلیل تعداد بالای گل‌خورده، سلمانی در تیم منتخب سال قرار گرفت.

مدافعان میانی

مجتبی بیژن (نفت مسجدسلیمان)

مدافع لاغر اندام اما بسیار محکم نیم فصل دوم نفت مسجدسلیمان؛ در نیم فصل اول مسابقات در ترکیب نساجی فوق‌العاده بود. درخشش بیژن در طول نیم فصل اول سبب شد تا بارها و بارها در تیم منتخب هفته قرار گیرد و در پایان نیم فصل اول؛ به سمت لیگ برتر کوچ کند. او با چند تیم مذاکره کرد اما به توافق نرسید و در نهایت مجبور شد به نفت مسجدسلیمان یعنی تیم اسبق خود برگردد و با آنها فوق‌العاده کار کرده و مجددا به لیگ برتر باز گردد. دفع توپ و توپ‌گیری‌های مداوم وی از مهاجمین حریفان پوئن‌هایی بود که بیژن در این فصل از خود به خوبی نشان داد.

وفا هخامنش (خونه به خونه)

مدافع گلستانی این فصل بابلی‌ها در ترکیب خونه به خونه نقشی رهبرانه داشت. ثبات در عملکرد خوبش سبب شد تا همیشه روی یک روال بازی کند و بازی ساده اما موثرش سبب شد تا در تیم منتخب هفته جای بگیرد. هخامنش دو پوئن مثبت داشت که بیشتر از هر مدافعی به چشم خورد. قدرت بالای او در سرزنی سبب شد تا در نبردهای هوایی اکثرا موفق باشد. وی همچنین در بازی‌سازی نیز یکی از مدافعین خوب لیگ یک است. ارسال‌های بلند وی در چندین بازی سبب شد تا مهاجمین خونه به خونه صاحب موقعیت شوند. هخامنش با وفاداری به پیراهن خونه به خونه، مزدش را در هفته‌های آخر گرفت و کاپیتان بابلی‌ها شده بود.

مدافع راست

مجتبی ممشلی (نساجی مازندران)

مدافع گلزن نساجی در نیم فصل اول برای مهدی پاشازاده بازی‌های فراوانی را در آورد. گل‌های سه امتیازی ممشلی اگر نبود، شاید اکنون این شادی و شور و شوق در شهر قائمشهر نبود. گرچه ممشلی چند گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند اما میل بالای او به حضور در حملات ببرها سبب شد تا وی در جریان بازی نیز چندین گل را به ثمر برساند. ممشلی یکی از مدافعان گلزن لیگ یک بود که با عملکردی مناسب موفق شد در تیم منتخب سال قرار گیرد. ممشلی موفق شد برای نساجی در این فصل 9 گل بزند و پس از محمد عباس زاده؛ بهترین گلزن قائمشهری‌ها بود.

مدافع چپ

اویس کردجهان (ایرانجوان بوشهر)

ایرانجوان بد بود. خیلی بد. اما آنها مدافعی داشتند که اگر نیاز به گل بود؛ نامش را می‌بردند و او گلزنی می‌کرد. اویس کردجهان با زدن 11 گل بهترین مدافعِ گلزن لیگ یک لقب گرفت. وی در جدول گلزنان موفق شد رتبه چهارم را کسب کند که برای یک مدافع بسیار رتبه فوق‌العاده‌ای می‌تواند باشد. کردجهان در 5 هفته ابتدایی نیم فصل دوم لیگ یک در ترکیب ایرانجوان حضور نداشت که اگر بود، قطعا آمارش بهتر از این می‌شد و شاید تاریخ‌سازی می‌کرد.

هافبک دفاعی

شاهین شفیعی (اکسین البرز)

هافبک اکسین البرز در این فصل نیز همانند فصل قبل خوش درخشید. گرچه تصویر می‌شد شاهین شفیعی در نقل و انتقالات تابستانه به تیم لیگ برتری کوچ کند اما وی در اکسین ماند و ماندنش سبب شد تا آماری عالی از خود ثبت کند. شفیعی با زدن 12 گل سومین گلزن برتر این فصل لیگ یک لقب گرفت. قدرت بالای وی در شوت‌زنی این آمار عالی را از این هافبک ثبت کرده. شفیعی همچنین در طول فصل موفق شد 3 پاس گل و یک کسب پنالتی نیز برای تیمش داشته باشد.

هافبک راست

میلاد میداوودی (نفت مسجدسلیمان)

کاپیتان این فصل نفت مسجدسلیمان در اول فصل باکمی مشکل جذب باشگاه شهر خود شد. فکری به میداوودی اعتقاد نداشت اما هواداران خواستار حضور کاپیتان تیمشان بودند. فکری به خواسته هواداران پاسخ مثبت داد و میداوودی نیز از فرصت استفاده کرده و با عملکردی فوق‌العاده، نقش بسزایی در صعود نفت مسجدسلیمان داشت. وی در ترکیب خوزستانی‌ها 8 پاس گل داد. میداوودی علاوه بر 8 پاس گل؛ موفق شد 8 گل را نیز به ثمر برساند و پس از پیمان میری (9 گل زده) برترین گلزن تیمش لقب بگیرد.

هافبک چپ

شاهین مجیدی (فجرسپاسی شیراز)

فجرسپاسی گرچه به لیگ برتر صعود نکرد اما بی‌شک بهترین بازیکن لیگ یک امسال شاهین مجیدی بوده است. مجیدی در این فصل موفق شد 9 پاس گل را به نام خود ثبت کند. وی علاوه بر 9 گل زده، 17 گل نیز برای کاکوهای شیرازی به ثمر رساند و همچنین دو پنالتی نیز برای تیمش کسب کرد. عملکرد مجیدی فراتر از لیگ یک است و اصلا قابل مقایسه با سایر بازیکنان نیست. جالب است بدانید که وی در پست وینگر برای فجر بازی می‌کرد و حال مقایسه کنید اگر در پست تخصصی‌اش یعنی مهاجم هدف به میدان می‌رفت چه آمار جذاب‌تری از خود به جای می‌گذاشت!

هافبک نفوذی

محسن آذرباد (گل گهر سیرجان)

با جهش ناگهانی گل گهر در نیم فصل دوم لیگ یک؛ عملکرد فاز هجومی این تیم نیز به مراتب بهتر شد. یکی از ارکان خطوط حمله گل گهر محسن آذرباد بود. بازیکنی که با ارسال 11 پاس گل توانست بهترین پاسور لیگ یک شود و در تیم منتخب سال جای بگیرد. آذرباد علاوه بر ثبت 11 پاس گل؛ همچنین موفق شد دو گل نیز برای سیرجانی‌ها به ثمر برساند. وی یکی از بهترین‌های هافبک‌های هجومی لیگ یک بود. همچنین رضا معقولی نیز در تیم‌های راه آهن و خونه به خونه عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

مهاجمان

محمد عباس زاده (نساجی مازندران)

آقای گل فصل قبل لیگ یک که در نیم فصل اول در سایپا توپ می‌زد؛ به درخواست هواداران قائمشهری به تیم شهرش بازگشت تا بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد. وی در بازی با صبای قم موفق شد در رکورد هتریک در کمترین زمان ممکن را در لیگ‌های مختلف فوتبال ایران به نام خود ثبت کند. عباس‌زاده با زدن 15 گل در نیم فصل فصل دوم بهترین عملکرد بین مهاجمان لیگ را داشت. عملکردی که حتی بازیکنان لیگ برتری نیز قادر به انجام آن نبودند. او دومین گلزن برتر لیگ یک با 16 بازی لقب گرفت.

فرشید پاداش (شهرداری ماهشهر)

گلزن گچسارانی شهرداری ماهشهر با زدن 17 گل در کنار شاهین مجیدی بهترین گلزن لیگ یک شد. پاداش گرچه نوسانات زیادی داشت و در هفته‌های متوالی گلزنی نمی‌کرد اما هر وقت تیمش نیاز به یک معجزه داشت برمی‌خواست و برای تیمش ایفای نقش می‌کرد. پاداش گرچه از قد و قامت کوتاهی برخوردار است اما قدرت بالایی در سرزنی دارد. او 5 گل این فصل خود را با ضربه سر به ثمر رسانده است و مجموعا عملکرد خوبی داشت.

بهترین سرمربی فصل

محمود فکری (نفت مسجدسلیمان)

به غیر از سه هفته؛ تیم محمود فکری همواره در صدر جدول قرار داشت. هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که محمود فکری بتواند نفت مسجدسلیمان را لیگ برتری کند اما او با داشتن کادری قدرتمند و همچنین بازیکنانی توانمند و هوادارانی پرشور؛ موفق شد تیمش را به لیگ برتر برساند و با ثبات خوبش در نتیجه‌گیری؛ بهترین سرمربی لیگ یک در فصل 97-96 لقب بگیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/487d6w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم منتخب نیم فصل اول مسابقات لیگ یک + پوستر
اختصاصی| در پایان نیم فصل اول مسابقات؛

کفش طلای لیگ یک پای چه کسی است؟
اختصاصی| آشنایی بیشتر با بهترین پاسورهای لیگ؛