تاریخ انتشار: 1397/03/05 21:36
یادداشت سردبیر؛
کد خبر: 146377

لزوم تغییر در باشگاه مس کرمان؛ مردم در انتظار نتیجه

ورزش بعنوان یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده معضلات اجتماعی، می تواند نقشی بسیار مهم در سالم سازی جامعه برعهده داشته باشد.
لزوم تغییر در باشگاه مس کرمان؛ مردم در انتظار نتیجه

با توجه به اهمیت موضوع و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص توجه به ورزش و اهمیت به آن، متوجه می شویم که تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و به طور کلی تمامی فعالان و سرمایه گذاران حوزه ورزش، بسیار فراتر از حضور در میادین ورزشی، نقشی مهم بر عهده داشته و می توانند در ایجاد شور و نشاط و فراهم نمودن شرایط لازم برای ایجاد انگیزه در بین جوانان موثرواقع گردد.

در این میان و هدف از این نوشتار، اهمیت تصمیم گیری برای انتخاب افراد شایسته در راس مدیریت ورزش در سازمان ها و شرکت ها می باشد، نیروهایی که بتوانند براساس اهداف مورد نظر گام بردارند که در این میان باید اشاره ای داشته باشیم به یکی از شرکت های مهم ایران که در بخش ورزش به خوبی توانسته ورود نموده و در ابعاد همگانی و حرفه ای سالیان متمادی نقش آفرین باشد. سخن از شرکت صنایع ملی مس ایران است، که در طی سالیان گذشته نقشی بسیار مهم در ایجاد شور و نشاط در بین کارکنان و علاوه بر آنها در ابعاد قهرمانی با حضور در مسابقات باشگاهی و تحت پوشش قرار دادن تیم های ورزشی بر عهده داشته است.

اما نکته مهم در اینجا نهفته است که آیا با توجه به گستردگی فعالیت های ورزشی در شرکت ملی مس ایران،آنها در طی چند سال گذشته، توانسته اند به اهداف مورد نظر در بخش های ورزش کارکنان، همگانی و حرفه ای دست پیدا نمایند؟

ناگفته پیداست که پاسخ نمی تواند آن چنان که مد نظر است، مثبت باشد که شاید بتوان بزرگترین مشکل اساسی در ورزش صنایع ملی مس ایران را، عدم شناخت از جایگاه افراد در مسئولیت هایی که به آنها واگذار شده است، می باشد و علی رغم تمامی فعالیت ها و بعضا موفقیت هایی که داشته اند، نتوانسته اند به آن چه استحقاق آن را دارند دست یابند وبر همین اساس نیاز به تغییرات مدیریتی این شرکت در امر ورزش به شدت احساس می شود.

اما باید قبول کنیم که  در روند رو به مثبت و یا منفی عملکرد حوزه ورزش در شرکت ملی صنعت مس ایران، نقش مدیریت ارشد این شرکت غیر قابل انکار خواهد بود و تجربه ثابت نموده که در صورت حمایت از مدیریت ورزش و گماردن نیروهای کار بلد در راس آن در این شرکت، شاهد تحول مثبت در مجموعه ورزشی بوده ایم و ناگفته پیداست  بر عکس آن نیز وجود داشته و درصورت عدم حمایت و اشتباه در انتخاب افراد در راس مدیریت ورزش صنایع ملی مس ایران، شاهد افول این ورزش در شرکت مذکور بوده ایم تا متوجه شویم تا چه اندازه انتخاب افراد کاربلد و مورد اعتماد می تواند در روند نتیجه گیری و دستیابی به اهداف مورد نظر اهمیت داشته باشد.

مطلب پیش گفته به این منظوربود که مدیرعامل صنایع ملی مس ایران حدود 90 روز از شروع بکار او در این مسئولیت سپری شده است و با توجه به تجاربی که از او سراغ داریم در این مدت به فکر شناسایی نیروهای کار آمد جهت تصدی مسئولیت های مختلف در این شرکت می باشد و از آن جایی که معاونت حوزه ورزشی از اهمیت خاصی در این شرکت برخوردار است، این انتظار وجود دارد که یکی ار نیروهای خبره در ورزش که از محبوبیت خاصی هم در بین مردم و مدیران برخوردار باشد، استفاده نماید که خوشبختانه و براساس شنیده ها، برای حضور در راس ورزش صنعت مس ایران پر رنگ ترین نامی که به گوش می رسد، مهندس حمید موسوی مدیرعامل اسبق و موفق مس کرمان می باشد .

اگر واقعا آقای بنی اسدی راد به این نام رسیده است که باید به او دست مریزاد گفت که علی رغم حضور کوتاه مدت در شرکت صنایع ملی مس، توانسته نیروی مورد اعتماد مردم و مسئولین را شناسایی کرده و به قولی کار را به کاردان می خواهد بسپارد.

بدون شک موسوی می تواند یکی از گزینه های مناسب در این سمت باشد چرا که عملکرد یکساله او در مدیریت باشگاه مس کرمان که مهم ترین بخش ورزشی صنعت مس ایران در آنجا وجود دارد، بیانگر این امرمی باشد که او از فاکتورهای لازم برای قرار گرفتن در این مسئولیت برخوردار می باشد و آقای بنی اسدی راد، انگشت روی کسی گذاشته که بخوبی به نقاط ضعف و قوت ورزش در این شرکت آگاه بوده و از آن مهم تر خود از مدیران موفق صنایع ملی مس می باشد و درد آشنا به مشکلات ورزش کارکنان نیز خواهد بود.

جان کلام این که مهندس موسوی در صورت حمایت مدیریت ارشد صنایع ملی مس ایران، می تواند ورزش در این شرکت را دچار تحول نماید اگر چه هنوز انتخاب ایشان در این مسئولیت در حد حرف بوده و تا عمل فاصله بسیار است ولی همین که متوجه می شویم مدیریت ارشد مس در تکاپوی خانه تکانی و بکارگیری چهره های نام آشنا و ایجاد تحول در ورزش مس بوده و بخشی از ذهن او درگیر وززش می باشد، می توان این گونه نتیجه گرفت که باید در انتظار ورزشی متفاوت در این شرکت باشیم

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a8ody

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از توصیه به مهدی قائدی تا معرفی ستارگان آینده استقلال و آینده مربیگری فرهاد مجیدی در استقلال + فیلم