تاریخ انتشار: 1397/05/28 14:31
کد خبر: 133857

دست نشان: آقای وینگو فرهنگ و ادب را رعایت کن!

جنجال از داخل زمین ورزشگاه امام علی سیرجان به کنفرانس خبری بعد از بازی هم کشیده شد و سرمربیان دو تیم با صحبت‌های جنجالی خود، آتش دیگری به حواشی دربی کرمان انداختند.
دست نشان: آقای وینگو فرهنگ و ادب را رعایت کن!

نادر دستنشان سرمربی تیم فوتبال مس کرمان بعد از شکست تیمش مقابل گل گهر در کنفرانس خبری گفت: بازی سنگینی بود و دو تیم هم استانی کیفیت خوبی ارائه کردند. در نیمه اول خوب نبودیم و بازیکنان مس با هوای سنگین آشنا نبودند و به همین دلیل گل گهر نمایش بهتری داشت. در نیمه دوم بازی یک گله بود و دیدید که به چه شکلی بازی کردیم و تیم گل گهر جانانه دفاع می‌کرد. شایستگی تساوی را داشتیم. متاسفانه شرایط هم اصلا عادلانه نبود و بلندی چمن روی کار بازیکنان مس تاثیر گذاشته بود و پای بازیکنان داخل چمن قرار می‌گرفت. هرچه گفتیم چمن را کوتاه کنند اما این کار انجام نشد و اصلا کار قشنگی نبود. گل گهر در این زمین تمرین می‌کند و طبیعتا به این شرایط عادت داشت و همین باعث شد که ما در گردش توپ و پاس دادن‌ها در نیمه اول دچار مشکل شویم.

دستنشان با انتقاد از عملکرد کمک داور اول بازی گفت: گل دوم را روی جایگیری اشتباه کمک داور بازی دریافت کردیم و اصلا کرنر نشده بود که داور کرنر اعلام کرد. در نیمه دوم هم فیلم را ببینید تا متوجه شوید که گل ما مشکلی نداشت. عیسی پرتو یک سر و گردن از همه بالاتر بلند شد اما کمک داور اول خطا گرفت. فشار عصبی تیم بالا رفته بود و قدرت تصمیم گیری بازیکنان پایین می‌آید.

وی با بیان اینکه پیروزی در دربی را فقط به مردم سیرجان و بازیکنان گل گهر تبریک می‌گوید اما به کادرفنی گل گهر نه، اظهار داشت: متاسفم برای فوتبال خودمان! وارد سالن کنفرانس که شدم، خبرنگار ایرانی از سرمربی کروات حمایت می‌کند. (ابتدا وینگو به کنفرانس آمد اما به رسم میهمان نوازی ابتدا سرمربی تیم میهمان به کنفرانس می‌‌آید و به همین دلیل وینگو در لحظه ترک سالن کنفرانس با دستنشان روبرو شد) تماشاگران ما را نگذاشتند در جایگاه واقعی بنشینند و در گوشه‌ای آنها را قرار دادند. این دلیل باخت ما نبود اما تماشاگران ما اگر در گوشه ورزشگاه جای نمی‌گرفتند، باعث می‌شدند که سرمربی حریف نتواند به من توهین کند. من از آمریکا و اسرائیل نیامده‌ام اما وینگو به من فحش مادر داد! به ایرانی‌ها تبریک می‌گویم که این حرکت را حمایت می‌کنند!

دستنشان دوباره بعد از سوال خبرنگاری در مورد قضاوت داور بازی واکنش نشان داد و گفت: دلیل اینکه داور بازی در دقیقه 91 به دروازه‌بان حریف تذکر می‌دهد چیست؟ آیا برای اولین بار بود که وقت تلف می‌کرد؟ هر توپی که روی دروازه گل گهر رفت دروازه‌بان این تیم حداقل 25 ثانیه وقت را گرفت. بچه که نیستیم ما را گول بزنید. فوتبال بزرگترین امتیازش رعایت مسائل اخلاقی است. کمک مربی حریف با صحبت‌ها و تیکه‌هایش ما را مسخره میکرد و زمانی که به داور چهارم میگفتیم، به یکباره جای مربی و سرمربی بر اساس یک تاکتیک حساب شده در کنار زمین تغییر می‌کرد! وقتی ما حمله میکردیم، مربی حریف به بازیکنانش میگفت بخوابید! ما هم گفتیم این چیست که به یکباره شروع به فحاشی کردند.

سرمربی مس کرمان ادامه داد: آقای بگوویچ اگر خانواده داری و چندین سال در ایران زندگی می‌کنی و هیچ تیمی را هم به نتیجه نرسانده‌ای، حداقل فرهنگ، ادب و اصالت سیرجانیها و کرمانیها را رعایت کن! من در مس کرمانم و شما در گل گهر سیرجان؛ دو تیم هم خانواده هستند. شش سال در استان کرمان حضور داری و کارنامه‌ات مشخص است.

دستنشان در خصوص عملکرد فرزاد حسینخانی و همچنین روند فعالیت باشگاه در روزهای پایانی نقل و انتقالات گفت: در مورد فرزاد الان نمی‌توانم نظرم را بگویم و مسائل فنی مربوط به داخل تیم است. اما در هر صورت فرزاد بازیکن دونده‌ای است و در این بازی اشتباهات کوچکی داشت؛ در واقع بازیکنی برای تکمیل کارهای فرزاد نداشتیم. مطمئنا ما به دنبال بازیکن هستیم و اگر از بازیکنی راضی نباشیم، هیچ تعارفی ندارم و او را کنار میگذاریم.

سرمربی مس در ادامه صحبتهایش خطاب به محمد دادکان، رییس اتحادیه باشگاه‌های صنعتی گفت: آقای دادکان عزیز! دکتر فوتبال ایران! خواهشا قرارداد تیم‌هایی غیر از مس کرمان را هم بررسی کنید. وقتی من را مجبور به امضای قرارداد 300 میلیونی میکنید، مربیان و بازیکنان تیم‌های روبرو را هم بیینید که با چه مبلغی قرارداد می‌بندند. این حق را مطبوعات استان باید برای مس کرمان بگیرند. دقیقا میدانم که سایر تیم‌های صنعتی با چه مبلغی قرارداد بسته‌اند. همین بازیکنان گل گهر را می‌خواستیم اما به دلیل مبلغ قرارداد نتوانستیم آنها را جذب کنیم. حسین تهامی را می‌خواستم اما باشگاه به دلیل کمبود بودجه نتوانست مبلغ موردنظر را در قرارداد تهامی لحاظ کند. باشگاه مس مجبور است قراردادها را کم کند و ظاهرا سایر باشگاه‌ها تجربه دارند و از قوانین دیگری استفاده می‌کنند. آقای دادکان همانطور که این قانون را وضع کردید، بررسی هم بکنید و با متخلفان برخورد کنید چون حق من از بین رفته!

وی در خصوص عدم انتقال احمد زنده روح به دلیل مشکلات قراردادی که با گسترش فولاد تبریز داشت، گفت: متاسفم که به یک بازیکن کرمانی اعتماد کردم و زنده روح تیم مرا نابود کرد. 20 روز با تیم ما تمرین کرد و تمام برنامه‌های تاکتیکی مس روی توانایی او بود اما چهار روز مانده به شروع لیگ برای دریافت رضایتنامه به تبریز رفت و دیگر نیامد و تیم ما بدون او راهی بازی‌ها شد. زنده روح را دوست داریم اما واقعا از او انتظار نداشتم. فکر می‌کنم حق مردم کرمان بیشتر از این رفتار زنده روح بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gzbzz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ویسی: اگر قول‌ها عملی نشود من دیگر نیستم