تاریخ انتشار: 1397/08/01 13:07
کد خبر: 125130

نسخه‌ای شفا بخش برای صالح؛ بایدها و نبایدها در فجر!

تیم فجر سپاسی شیراز این روزها حال و روز خوشی ندارد و هواداران این تیم بدون امید به آینده منتظر تغییر و تحول در این تیم هستند.
نسخه‌ای شفا بخش برای صالح؛ بایدها و نبایدها در فجر!

 پس از عملکرد مطلوب فجر سپاسی در فصل گذشته، علی اصغر کلانتری به دلیل اختلافاتی که هیچ وقت دلیل اصلی آن فاش نشد از هدایت زردها کنار گذاشته شد و پس از کش و قوس های فراوان و بعد از ضیافت ناهار در رستوران هفت خوان شیراز مجید صالح سرمربی این تیم شد.

همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد و در شرایطی عجیب سرمربی این تیم بدون آوردن دستیار، سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت. اما نکته عجیب تر انتخاب دستیاران وی بر اساس رابطه های تلفنی بود و واژه ی "دستیار تلفنی" در شیراز اختراع شد.

زردهای قناری شیراز که با لقب کارخانه بازیکن سازی شناخته میشدند در این فصل با دستور سرمربی اقدام به بومی زدایی کردند و بازیکنان غیر بومی زیادی را حتی در سهمیه های زیر 23 سال جذب این تیم کرده اند. این تیم با داشتن بازیکنان غیر بومی زیاد نتوانسته دل هواداران را بدست آورد.

نکته جالب در هفته گذشته جذب میلاد غریبی بود که هیچ کس آخرین بازی رسمی وی را به خاطر ندارد، اما بازیکن باتجربه و کاپیتان سابق این تیم غلامرضا رضایی نیز جایی در تفکرات صالح ندارد تا این تیم بدون داشتن چهره مطرح بومی و جذب غیر بومی های بی کیفیت یکی از دوست نداشتنی ترین تیم های سپاسی در چند سال اخیر باشد.

تیم سپاسی با تفکرات دفاعی صالح هم اکنون با 6 امتیاز از 7 بازی در رتبه دوازدهم جدول شانزده تیمی جای گرفته و در صورت ادامه این روند باید شاهد سقوط این تیم ریشه دار باشیم. زدن دو گل در هفت مسابقه حاصل تفکرات سرمربی این تیم میباشد که مغایر با ارزش های فوتبال هجومی و تکنیکی شیراز میباشد.

در بازی روز گذشته این تیم مقابل ملوان، سلمانی دروازه بان فجر ستاره میدان بود و بارها مانع فروپاشی دروازه این تیم شد و تیم سپاسی بدون ایجاد حملات با برنامه به دنبال ضد حملات بود که در این مورد نیز ناکام ماند و شاید بازنده فنی هفته با یک امتیاز بهترین توصیف بازی تیم فجر باشد. مربیان نامدار و بومی شیراز نیز با انتقاد از سبک بازی این روزهای فجر خواستار به دست گرفتن سکان هدایت این تیم هستند.

اما شانس شاید به درب خانه صالح آمده و علاوه بر حمایت مدیر عامل، این تیم سه بازی آینده خود را در شیراز به ترتیب میزبان تیم های مس رفسنجان، نود ارومیه و شهرداری تبریز میباشد و باید دید صالح از این شانس طلایی استفاده میکند یا همچنان دنبال تبریک گفتن به تیمهای حریف بعد از اتمام بازی میباشد؟

اما بهترین راه حل برای صالح تغییر سبک بازی این تیم و روی آوردن به ماهیت فوتبال شیراز که همان مالکیت توپ و ایجاد خطر از راه پاسهای کوتاه میباشد هست. مهمترین مشکل این تیم بعد از تفکرات دفاعی صالح،عدم مالکیت توپ و عدم ایجاد موقعیت گل میباشد.

تمرینات حفظ توپ و راههای رسیدن به گل و تمرینات اختصاصی چار چوب شناسی و برنامه ریزی در موقعیت های ایستگاهی نسخه شفا بخش برای صالح میتواند باشد. حال باید دید تفکرات دفاعی صالح و تمرینات قشنگ اما غیر کاربردی ایشان میتواند فجر را به کورس رقابت باز گرداند یا یک مربی هجومی و آشنا به جو شیراز نسخه شفا بخش خود را به این تیم می آورد؟

نویسنده: میلاد رئیسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bqym8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رحمتی به بیرانوند نزدیک شد

سیرجانی ها به دنبال شکار شیرها! / بازی ۶ امتیازی هفته
پیش بازی استقلال رامشیر - آرمان گهر سیرجان

نبرد پائین نشین ها / گذر موقت از بحران !
پیش بازی نفت امیدیه - مس شهر بابک