تاریخ انتشار: 1397/08/03 18:19
اختصاصی| امید نارنجی؛
کد خبر: 124744

اوج، دعوا، اخراج/ تکرار تراژدی یا هپی‌اند برای نادر؟

تیم مس کرمان در آخرین بازی خود توانست تیم اروند خرمشهر را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و صدر جدول را به تسخیر خود در بیاورد.
اوج، دعوا، اخراج/ تکرار تراژدی یا هپی‌اند برای نادر؟

 تیم مس پس از مدتها توانست صدر جدول را در اختیار بگیرد و خود را به عنوان یکی از مدعی های اصلی صعود معرفی کند. این تیم پس ازپایان هفته نهم با شش برد،یک مساوی و دو باخت با 19 امتیاز و تفاضل گل +9 در صدر جدول قرار گرفته است. حال به بررسی فنی تیم مس خواهیم پرداخت:

این تیم قبل از فصل اردوی بدنسازی خود را در ارتفاعات شمال کشور برگزار کرد.بدنسازی در ارتفاع شاید تا چند ساله گذشته یکی از اصول مهم بدنسازی بود اما این نوع بدنسازی برای مسابقات لیگ که در طول یک فصل انجام میگیرد دیگر کاربردی ندارد.

بدنسازی در ارتفاع دارای آثار کوتاه مدت است و بعد از چند هفته آثار آن از بین میرود و از همین رو کارشناسان، بدنسازی در ارتفاع را برای تورنومنت های کوتاه مدت مانند جام جهانی یا جام ملت ها مناسب میدانند.

مهم ترین نکته در ادامه فصل از بین رفتن آثار این نوع بدنسازی در کرمانی ها میباشد و این تیم از لحاظ دوندگی همپای دیگر تیم ها خواهد دوید.

آن موقع هست که عیار فنی و واقعی دست نشان در کارهای تاکتیکی و تیمی مشخص خواهد شد و باید دید این تیم خواهد توانست از لحاظ فوتبالی نیز بر سایر تیم ها غلبه کند یا بردهای این روزهای این تیم بخاطر دوندگی زیادتر این تیم که به علت آن اشاره شد بوده است.

با مرور کارنامه فنی دست نشان به الگوی "اوج،دعوا،اخراج" میرسیم که حکایت از این دارد که تیم های تحت هدایت وی بخاطر بدنسازی در ارتفاع شروع خوبی دارند؛

اما با ادامه لیگ این روند فنی قطع میشود و حاشیه های نادر با دعوا و شلوغ کاری ادامه می یابد و در آخر فصل اگر اخراج نشود تیم را با رتبه نازل تحویل میدهد. برای اثبات این ادعا کافیست شما ملوان فصل پیش را در نظر بگیرید و از ابتدا تا انتهای آن را مورد مطالعه قرار دهید. حربه بدنسازی در ارتفاع کم کم آثار خود را از بین میبرد و آن وقت سنجش عیار فنی نادر دست نشان آغاز خواهد شد.

تیم مدیریتی مس کرمان با انجام هزینه قابل قبول نمره خوبی گرفته است و تیم فنی مسی ها نیز تا بحال عملکرد مطلوبی ارائه داده است.اما اگر بخواهیم تحلیل دقیق تری از کرمانی ها بدهیم با سبک بازی بلند این تیم و خارج کردن خط هافبک از جریان بازی روبرو میشویم(نوع گلهای زده این تیم گواه بر این ادعاست.) که بدون شک در دراز مدت مانع نتیجه گیری این تیم خواهد شد.

یادمان نرود برای قهرمانی در لیگ یک علاوه بر نداشتن مشکلات مالی،داشتن نظم تاکتیکی و سبک بازی مالکانه و هجومی از راه پاسهای کوتاه و خلق موقعیت با برنامه از پیش تعیین شده و ساختار دفاعی مناسب مهم ترین شاخصه های تیم های صعود کننده در سالهای اخیر بوده است.کافیست سبک هجومی و مالکانه دو تیم نفت مسجد سلیمان و نساجی را که فصل پیش به لیگ برتر راه پیدا کردند را به باد بیاورید.آیا تیم مس میتواند همین روند را ادامه دهد یا سندروم نادر گریبان کرمانی ها را خواهد گرفت؟ به نظر شما عملکرد مس کرمان با این اوضاع در ادامه فصل چگونه خواهد بود؟

نویسنده: میلاد رئیسی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ww6ar

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دست‌نشان: مربیان همیشه مظلوم هستند/ مس کرمان مدعی اصلی صعود به لیگ برتر است