تاریخ انتشار: 1397/08/11 21:26
تحلیل فنی هفته دهم لیگ یک؛
کد خبر: 123502

وینگل گهر/ برد بعد از اعتصاب/حمله سرخ‌ها به صدر/ صالح؛ پَر/ تیر خلاص/ گود بای پارتی فراز/ برد ده نفره

هفته دهم لیگ یک، همراه با اتفاقات جالبی بود.
وینگل گهر/ برد بعد از اعتصاب/حمله سرخ‌ها به صدر/ صالح؛ پَر/ تیر خلاص/ گود بای پارتی فراز/ برد ده نفره

 هفته دهم با خداحافظی دو مربی نامدار از تیم هایشان همراه شد.در این هفته گل گهر صدرنشین شد و دست نشان سایه به سایه صدر در حرکت است.مروری از لحاظ فنی به این هفته خواهیم داشت:

گل گهر 3- کارون اروند صفر؛ وینگل گهر/ بوی لیگ برتر می آید

این دیدار حساس شاید قبل از شروع به پایان رسیده بود.کادر سرپرستی و مدیریتی اروند در افتضاحی تاریخی در گرفتن بلیط و ... دچار اشتباهات فاحشی شده اند و تیم اروند با مشکلات عدیده به زمین بازی رسیده بود.

گل گهر با شوتی سرکش گل اول بازی را به ثمر رساند و در ادامه به لاک دفاعی فرو رفت تا اروندی ها حملات جسته و گریخته ای را تدارک ببیند.درخشش مهرداد بشاگردی دروازه بان گل گهر و بی دقتی مهاجمان اروند چرخه تکراری بازی بود تا اینکه بازیکن اروند روی یک بی احتیاطی با کارت قرمز از زمین اخراج شد.

در مطلب هفته قبل به ضعف عمق دفاع اروند اشاره کردیم و از میثاقیان خواستیم تا این ضعف را پوشش دهد اما زهی خیال باطل؛ کافیست شما صحنه گل دوم و گل سوم گل گهر را دوباره ببینید و به فاجعه سازمان دفاعی اروند مخصوصا در عمق پی ببرید.

باز هم از کادر فنی اروند خواهشمندیم به جای لجبازی،ضعف سازمان دفاعی تیمشان را با تمرینات اختصاصی پوشش دهند.آسیب پذیر ترین حالت تیم اروند در خط دفاع هنگام ضد حملات حریف و سانتر از کناره ها میباشد. باز هم این هفته به مشاهده مینشینیم تا این ضعف آشکار برطرف شود.

شهرداری تبریز 1- ملوان صفر؛ برد بعد از اعتصاب/ ممی ناجی نشد

ملوان با تغییر کادر فنی هم نتوانست ببرد تا با چهار امتیاز از آخر اول باشد.تیم معمولی تبریزی ها با اضاف شدن نفراتی که به خاطر پول اعتصاب کرده بودند،شرایط بهتری داشت اما این تیم باید برای نیفتادن بجنگد.

الفبای پیروزی در بازی های خانگی بازی هجومی میباشد که تیم تبریز نتوانست این سبک را پیاده کند و روی اشتباه داور در اعلام پنالتی بازی را با تک گل برد.

تیم ملوان اما تیمی پر نشاط است که یکی از دلایل نتیجه نگرفتن آنها عجله در یک سوم دفاعی تیم حریف میباشد.در واقع مشکل اصلی ملوان زمانی شروع میشود که با دفاع فشرده حریف مواجه میشود.بازیکنان این تیم به جای سرعت و جابجایی بدون توپ به بازی عجله ای روی می آورند و بعد از دو الی سه پاس میخواهند گلزنی کنند.این موضوع کار ملوانی ها را خراب کرده و باید دید ممی احمد زاده با آنالیز این موضوع چه راه حلی برای قوهای سپید در نظر میگیرد؟

بادران 1- پرسپولیس پاکدشت 2؛ حمله سرخ ها به صدر/ همه چیز محور پاشنه آشیل

بازی اکشن هفته در زمین کارگران رقم خورد.این بازی پر برخورد با پنالتی دقیقه سه به سود پاکدشتی ها شکل جدی تری به خود گرفت.بازی با پنالتی دوم به سود پاکدشتی ها ادامه پیدا کرد.

بعد از دو گل سرخپوشان،داور به نفع بادران پنالتی گرفت.بعد از گل بادران،بازی یک طرفه شد و حملات تیم بادران و ضد حملات دو،سه نفره ی تیم فرهاد کاظمی پایان بخش این دوئل سخت بود.

هادی شکوری هر دو گل تیم پاکدشت را به ثمر رساند و پنالتی بادرانی ها را نیز به آنها هدیه داد.

نقطه ضعف دفاع تیم سرخپوشان عمق دفاع بواسطه سرعت کم مدافعین آخر این تیم میباشد.

فعلا روزگار بر وفق مراد شیرفرهاد میچرخد که باید دید این ضعف آشکار چه زمانی آشکار تر خواهد شد؟

جوانگرایی؛ورژن جواب دهنده برای سرخپوشان میباشد اما گوش شنوایی وجود ندارد.

حال باید دید تیم مدرسه پیرمردها در هفته های آتی چه نتایجی کسب میکند.

فجر سپاسی 1- مس رفسنجان 1؛ صالح؛پر/ تاکتیک هایی که روی کاغذ جا ماند

در این بازی تیم فجر با سیستم 4/3/3 در مقابل سیستم 4/2/3/1 مسی ها قرار گرفت.در این بازی کسل کننده تیم رفسنجان با پنالتی ای که بدست آورد،یک گل جلو افتاد اما تیم فجر گل خورده را جبران کرد.

بازی دفاعی تیم مس و بازی کند تیم فجر روز خسته کننده ای را در ورزشگاه بین المللی پارس ساخت.

همانطور که در هفته ی قبل گفته بودیم،میشو سرمربی تیم مس تنها با 4 نفر حمله میکند.این سبک از بازی در دراز مدت هیچ عایدی ای ندارد و تنها استعداد های این خطه را از بین میبرد.لیگ یک جای مربیان هجومی است ک دفاعی ها باید جای خود را از دست بدهند تا جذابیت به استادیوم ها بازگردد.

بعد از این بازی صالح با تفکرات دفاعی اخراج شد تا دستیار اول ایشان هدایت تیم را بر عهده بگیرد.

ادامه تفکرات صالح و ناکامی و اخراج یا تغییر تفکر و بومی گرایی و موفقیت؟ادامه راه نشاندهنده ی این موضوع خواهد بود.

آلومنیوم اراک 1- خونه به خونه صفر؛ تیر خلاص/ مربیگری با بازیگری تفاوت دارد

هر هفته باید شاهد اخراج شدن یکی از بازیکنان تیم خونه به خونه بابل باشیم.کادر فنی این تیم و در راس آن علی نظر محمدی باید آرامش را به تیم تزریق کنند.کنار زمین جای شو اجرا کردن و بالا و پایین پریدن نیست.سرمربی باید دستور تاکتیکی بدهد و گرنه داد زدن سر بازیکنان و عصبی کردن آنها را که همه بلدند.

تیم خونه به خونه در حال حاضر نماد یک شیر پیر است که حاشیه ها و خود زنی ها رمق آن را ستانده است.شاید کجایی خونه به خونه در دو سه سال آینده نمایانگر وضعیت فعلی انها باشد.

این تیم روز به روز به انحلال نزدیک تر میشود.

تیم اراک در خلق موقعیت خوب عمل میکند اما در زدن ضربات آخر تبحر لازم را ندادند.

تمرینات گل زنی و چار چوب شناسی راه حل ربیعی و تیم میلیاردی اش میباشد.

اکسین البرز 1- قشقایی 2؛ گودبای پارتی فراز/ تکنیک فعلا بهتر از تاکتیک

تیم قشقایی، تیمی ناشناخته از نظر مهره های نفری که بهترین سود را از این نظر برده است.در تیم های مدعی صعود شاهد ساختار تیمی مناسب چه در زمان حمله و چه در زمان دفاع هستیم.این شکل از بازی قشقایی ها بیشتر مبتنی بر تکنیک انفرادی همان نفراتی هست که در لیگ یک هنوز ناشناخته هستند.

تیم خوب قشقایی حال باید این تحول مثبت فنی را در تیم خود بوجود بیاورد و از فرد گرایی به سوی تیم گرایی پیش برود.

حملات قشقایی ها با تعداد نفرات کم اما با تکنیک انفرادی بالا صورت میگیرد و تا این لحظه هم جواب داده است.در ادامه لیگ با شناخت بیشتر تیم ها از نفرات قشقایی ها کار سخت تر میشود.

راه حل پیش روی قشقایی ها برای حفظ روند فعلی،خلاق کردن و سازماندهی کردن ساختار حمله ای خود بر مبنای کارهای گروهی و حملات پر تعداد و امتحان کردن راه های مختلف به گل رسیدن میباشد.فرد گرایی در دراز مدت با مصدومیت و محرومیت و ... میتواند بلای جان این تیم باشد. 

تیم اکسین نیز با بدشانسی هایی که گریبانش را گرفته دست و پنجه نرم میکند.حال باید دید دوران پسا فراز برای اکسینی ها چگونه خواهد گذشت؟

شاهین بوشهر 2- نود ارومیه صفر؛ برد ده نفره/قبل از اخراج-بعد از اخراج

محمود فکری گویا دوباره هوس قهرمانی به سرش زده و هر هفته خود را به صدر جدول نزدیک تر میکند.

این بازی با حملات گسترده بوشهری ها آغاز شد و مزد این حملات گل اول بازی بود.

در ادامه کار با یک حرکت بچگانه تیم شاهین ده نفره شد و روند بازی تغییر کرد.تیم نود متبحر در دفاع و بی خطر در هجوم است.این تیم دفاع کردن را به خوبی بلد است اما حمله کردن را خیر.

گواه این ادعا ناتوانی در گلزنی به تیم ده نفره شاهین و خوردن گل دوم در دقایق پایانی است.

تیم نود ارومیه باید سازمان هجومی خود را با تعداد نفرات بیشتری سازماندهی کند و سیستم دفاع_ضد حمله را برای موفقیت در دراز مدت کنار بگذارد.

 

 

تحلیل فنی هفته دهم:

شاید بی وفا ترین جای جهان را نیمکت مربیگری باید دانست.به ذهن چه کسی میرسید که فراز کمالوند هفته دهم تیم اکسین را ترک کند یا مجید صالح شیراز را به مقصد تهران.

جرقه هایی از مربی های جویای نام در لیگ یک در حال خوردن است و مهم ترین توصیه به آنها جوانگرایی و بازی هجومی است.نباید درگیر اسم ها شد و باید فضا به جوانان بدهیم.

مربیان هجومی در همه شهر ها جا دارند اما مربیان دفاعی خیر. باید لیگ را به سمت جذاب تر شدن ببریم.

نویسنده:میلاد رییسی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27keae

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بشیکتاش به دنبال بازگرداندن لوریس کاریوس به لیورپول!