تاریخ انتشار: 1397/08/22 22:56
کد خبر: 121912

رازهای موفقیت محمود فکری در لیگ یک؛ از تزریق فلسفه تا قدم زنی ژنرال جدید در میدان مین

فکری در دو فصل حضورش در لیگ یک به موفقیت و رکوردهای عالی دست پیدا کرده است و به تعدادی از رازهای موفقیت مربی سال می‌پردازیم.
رازهای موفقیت محمود فکری در لیگ یک؛ از تزریق فلسفه تا قدم زنی ژنرال جدید در میدان مین

 اولین رمز موفقیت که بخواهیم پرده برداریم رمز موفقیت او این است که توانسته استعداد شگرفی که در دوران فوتبالش داشت را به بازیکنان منتقل کند.

دومین ویژگی موفقیت کار، تلاش، فروتنی و نزدیک بودن به بازیکنان اشاره کرد که به مانند برادر بزرگتر تمام دانش خود را در اختیار بازیکنان می‌گذارد و آنچنان دلسوزانه نکات مفید را گوشزد می‌کند شاید در دنیای مربیگری بی مثال باشد.

سومین عامل موفقیت ،تزریق فلسفه محمود فکری به تیم تحت هدایت خود می باشد به تیم روحیه جنگندگی و شکست ناپذیری  تزریق می‌کند به مانند یک ژنرال خودش در میدان مین قدم برمی‌دارد سپس سربازان به پشت سر ایشان حرکت می‌کنند. 

چهارمین رمز می توان به دیسپلین تیمی اشاره کرد محمود فکری دیسپلین تیمی را افزایش می دهد یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت یک تیم آرامش و دوری از خشونت است که توانسته است به خوبی به تیم تحمیل کند و امار کارت زرد و قرمز تیم های تحت هدایت ایشان گواه این امر است.

پنجمین ویژگی میتوان به کاریزمای محمود فکری و تاثیر آن در تبعیت بازیکنان اشاره کرد.

شنیده اید که می گویند اسم طرف را تریلی نمی کشد فکری از همان دست ادم هاست. او به شدت محبوب و کاریزماتیک است و حتی هواداران رقیب هم دوست اش دارند یا دست کم احترام ویژه ای برای او قائل اند. فکری یعنی وزنه بزرگ و کاریزمای فکری انقدر زیاد است که بازیکنان به خودشان جرات نمی دهند که در دستور کار تفکر وی قرار نگیرند. کسی که علم مخالفت با مرد اخلاق و منش اسطوره ای در اندازه محمود فکری را برافرازد قطعا سیلی سختی از هواداران و دوستداران فوتبال خواهد خورد. محمود فکری را همه اعضای باشگاه بخصوص تیم به عنوان یک فرد دارای سعه صدر و اخلاق بسیار خوش می شناسد.

ششمین علل موفقیت محمودخان فکری، قدرت تصمیم گیری در مواقع بحران است.

یک بار ناپلئون بناپارت گفت:هیچ چیز در این دنیا سخت تر و در عین حال ارزشمندتر از تصمیم گیری در موقعیت بحران نیست. فکری،استاد این امر است. او درست برعکس مربیان دیگر به خوبی در مواقع بحران بهترین تصمیم را اتخاذ می کند و سابقه نداشته که چیزی به نام روز فاجعه را در این دو سال شاهد باشیم.

هفتمین عامل موفقیت مکتب و اندیشه مشخص اوست. یک بار نشد که از خودش تعریف کند در کنفرانس های خبری بازیکنان اش را بالا می برد او محمود فکری بزرگ است اما نفسانیت شهرت را در خود کشت و بازیکنان اش را عزت می بخشد بازیکن این امر را می بیند و درک می کند و پی به روح بزرگ مربی خودش می برد.

در پایان باید اشاره کرد بازیکنان و ستارگان یک تیم با تغییر یک مربی همان بازیکنان و ستارگان هستند اما چرا عملکردشان بطرز شگرفی تغییر می کند اینجاست که یگانه عامل تحول همان مربی و اندیشه است.اینجاست که وجود فکری بزرگ و مردانی از تبار او معنا پیدا می کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l8bxk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضایت محمود فکری از شاگردانش مقابل نود (عکس)
اختصاصی فرتاک ورزشی|