تاریخ انتشار: 1397/08/25 22:06
تحلیل فنی هفته دوازدهم
کد خبر: 121552

جادوی ربیعی/ برد ناپلئونی/ بازی یک طرفه/ سرد مثل یک روز پاییزی/ برد برای قهر/ برد جنتل من لیگ یک/ حمله به میراث نادر

هفته دوازدهم لیگ یک، آبستن حوادث جذابی بود.
جادوی ربیعی/ برد ناپلئونی/ بازی یک طرفه/ سرد مثل یک روز پاییزی/ برد برای قهر/ برد جنتل من لیگ یک/ حمله به میراث نادر

 هفته دوازدهم لیگ یک با انجام هفت بازی در سایه اشتباهات داوری و اشتباهات محرز دروازه بانها با صدر نشینی مس کرمان و قعر نشینی ملوان دنبال شد.حال نگاهی فنی به این هفته پرماجرا خواهیم داشت:

آلومنیوم اراک 2 - کارون اروند 1؛ جادوی ربیعی/ نزدیک تر از همیشه

بازی این هفته ی دو تیم در حاشیه اخراج اکبر میثاقیان قرار داشت و تقریبا 7 بازیکن تیم اروند که بواسطه میثاقیان قرارداد بسته بودند بعد از اخراج وی،در این بازی حاضر نشدند.

دو گل از اراکی ها خیال آنها را از برد جمع کرده بود اما گل اروندی ها آنها را از خواب بیدار کرد.ربیعی در ساختن تیمی فوق العاده خوب عمل کرده است و در این بازی با استفاده از طول و عرض زمین بر بازی سوار بود اما تیمی که میخواهد قهرمان شود بعد از زدن گل دوم به دنبال گل سوم باشد نه اینکه بازی را رها کند.ربیعی و اراکی ها یکی از شانس های مسلم صعود هستند و از لحاظ زیبایی و مالکیت توپ نیز در قواره یک مدعی ظاهر شده اند.

بعد از این بازی اراکی ها با 19 امتیاز در رده پنجم جدول و سه امتیازی صدر و تیم اروند با 10 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفتند.

اکسین 1 - خونه به خونه صفر؛ برد ناپلئونی/ دوست نصرتی گل زد

بازی پایاپای دو تیم با خوش شانسی به نفع کرجی ها خاتمه یافت.زننده گل بازی حسینی هم بازی سابق نصرتی در تبریز بود که بعد از گل نیز با کنار زدن همه به آغوش نصرتی رفت و خوشحالی اش را با وی تقسیم کرد.هر دو تیم به یک اندازه حمله کردند و حتی خونه به خونی در دقایقی تیم برتر میدان بود.بعد از رفتن کمالوند ساختار تیمی از بین رفته اما توپ هایی که زمان وی به گل تبدیل نمیشد در این بازی تبدیل به گل شد و شانس به این تیم رو کرد.

مجتبی حسینی پس از این بازی سرمربی اکسین شد و حال باید با چالش های ادامه ی راه دست و پنجه نرم کند.خونه به خونه نیز یکی از مدعی های سقوط است و هیچ اراده ای برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.

بعد از این بازی اکسین با کسب این سه امتیاز 16 امتیازی شد و ششم شد و خونه به خونه در ادامه روند نزولی اش با 6 امتیاز در رد یکی مانده به اخر پانزدهم ماند.

شهرداری ماهشهر 1 - مس رفسنجان صفر؛ بازی یک طرفه/ حاج داوود بالاخره برد

مس رفسنجان چه بلایی سر خود آورده است که حتی قابلیت رسیدن به یک سوم دفاعی تیم حریف را دیگر ندارد.تیمی با امکانات خوب و شرایط مالی مساعد در حد و اندازه تیم لیگ سه حاضر میشود و هیچ نشانی از یک تیم لیگ یکی ندارد.تعویض سامره و آوردن کریستینیویچ نیز دوای درد رفسنجانی ها نبوده و نیست.رفسنجان باید دنبال یک مربی فنی برود که بتواند گلیم این تیم را تا دورتر نشده از آب بیرون بکشد؛شاید همین هفته.

ماهشهر با برگشتن اعتماد به نفسش جان تازه ای گرفته و با بازی کردن با دو مهاجم هدف(ایمان شوریابی و ایمان موسوی) جان تازه ای گرفته اما به همان اندازه بازی این تیم به سمت بازی بلند و ارسال از کناره ها رفته است.تک گل ایمان موسوی روی سانتر از کنار و ضربه سر وی گواه این ادعا میباشد.این سبک از بازی در مقابل تیم های بلند قامت کارایی ندارد و ماهشهری ها باید هر چه سریعتر پلن B خود را نیز آماده کنند.
با انجام این بازی ماهشهری ها ده امتیازی شدند و به رتبه یازدهم صعود کردند و مس سقوط آزاد با هفت امتیاز چهاردهم شد.

فجر سپاسی صفر - شهرداری تبریز صفر؛ سرد مثل یک روز پاییزی/کادر فنی بی تجربه فجر

بازی سرد و بی روح دو تیم خواب را در چشم تماشاگران این بازی پدیدار کرده بود و تا پایان بازی فرصت مناسبی برای چرت زدن در ورزشگاه بود.

تیم سپاسی دارای مشکلات اساسی فنی میباشد و چهار مورد اصلی آن را در مطلبی اشاره کردیم.تماشاگران سپاسی نیز اعتراضات شدیدی بعد از بازی به بازیکنان و کادر فنی فجر سپاسی داشتند.شاید بزرگترین مشکل فجر سپاسی پیش از فصل و با از دست دادن وحید رضایی که به عنوان سرمربی انتخاب شده بود آغاز شد و عدم تصمیمات راهبردی صحیح فجر را به این حال و روزها رسانده است.تیمی که فصل قبل با کلانتری مدعی صعود بود و امسال با وحید رضایی میتوانست صعود کند حال برای نیفتادن به میدان میرود.با ادامه این روند شعار هواداران فجر مبنی بر سپاسی به لیگ دو خوش آمدی خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید تحقق مییابد.

در ادامه روند بسیار ضعیف فجر سپاسی مخصوصا در امر خلق موقعیت و گلزنی و پس از سه بازی خانگی،این تیم با کسب نه امتیاز در رتبه نازل سیزدهم جای گرفت و شهرداری تبریز با دوازده امتیاز نهم شد.

نود ارومیه 2 - قشقایی 1؛ برد برای قهر/ سوپر سیوهای خسروی

این بازی بر خلاف نتیجه به صورت کامل با برتری قشقایی ها همراه بود و نتیجه حاصل حرفه ای بودن ارومیه ای ها بود.

بازی در هر دو نیمه با حملات گسترده قشقایی ها و دفاع نود و سوپر سیوهای مهدی خسروی دروازه بان ارومیه همراه بود.

قشقایی برای موفقیت نیاز به معجون حرفه ای گری دارد و باید یاد بگیرد در صورت استفاده نکردن از موقعیت ها به سختی تنبیه میشود.

بعد از این بازی مسولین نود از تاکتیک قهر و استعفا برای جلب حمایت مسولین شهر استفاده کردند که به خواسته خود رسیدند و این تاکتیک با موفقیت جواب داد.

بعد از این بازی نود با 11 امتیاز به رتبه دهم آمد  و قشقایی با همان شانزده امتیاز در رتبه هفتم ماند.

بادران 2 - ملوان 1؛ برد جنتل من لیگ یک/ ممی و دوری از برد

نسخه تعویض مربی و اضاف شدن مازیار زارع به کادر فنی و پژمان نوری به داخل زمین فعلا که جواب نداده و باید در زمین علاوه بر تحمل بازی بلند تیم ملوان با مهاجم هدف یعنی شهریار مغانلو در هر لحظه،آماده اعتراض های شدید بازیکنان و کادر فنی این تیم به داور باشیم.پس از پایان بازی نیز نوری با عطش خاصی داوری را تحلیل میکند و اعتقاد به نگرفته شدن پنالتی برای ملوان دارد.

این تیم باید با کنار گذاشتن این روند به مسائل فنی اهمیت بیشتری بدهد تا از آخرین نقطه جدول رهایی یابد.

در نقطه مقابل جنتل من لیگ یک،مهدی پاشازاده با آرامش خاصی تیمش را هدایت کرد و با اتحاذ تاکتیک های مناسب سه امتیاز حساس را کسب کرد و چراغ خاموش به سمت صدر جدول در حال حرکت است.

پس از این بازی بادران با 15 امتاز به رتبه هفتم آمد و ملوان با 5  امتیاز در رتبه آخر جدول 16 تیمی جا خوش کرده است.

مس کرمان 1 - سرخپوشان پاکدشت 3؛ حمله به میراث نادر/ حمله های اقتصادی

سه حمله و سه گل در مقابل حاشیه سازی های کادر فنی مس کرمان و یک گل حاصل بازی جنجالی هفته در کرمان بود.

اولین حمله تیم کاظمی با بهم ریختگی خط دفاع کرمانی ها تقریبا شیرازه تیم مس را بهم ریخت و در ادامه با موج سواری کرمانی ها بر موج حاشیه ها قضایای فنی بازی تحت تاثیر قرار گرفت و اخراج دوبازیکن مس و خود نادر دست نشان از اتفاق های حاشیه ای بازی بود.

پس از این بازی مس با 22 امتیلز همچنان در رده اول ماند اما سرخپوشان با 19 امتیاز به رتبه چهارم جدول رسید.

تفسیر فوتبال از نظر شما چی میتونه باشه؟ آیا فوتبال مبتنی بر مالکیت توپ و ایجاد خطرات فراوان،کمترین حق هوادار نیست؟ مهم ترین مشکل لیگ یک نتیجه گرایی شده است.به همین خاطر مربیان نیز دنبال سریع ترین راههای گلزنی هستند.

وقتی این تفکر نهادینه شود عملا فوتبال زیبا،جایش را به فوتبال نتیجه گرا میدهد.مهم ترین شاخصه نتیجه گرایی بازی بلند و مستقیم است. حال شمایی که به استادیوم میروید آیا به جز بازی بلند چیز دیگری هم میبینید؟

نویسنده: میلاد رییسی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39olwe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصاویر/ معارفه اکبر میثاقیان سرمربی جدید خونه به خونه
از نگاه دوربین سیاوش اسدالله نیا؛