تاریخ انتشار: 1397/10/29 19:35
کد خبر: 113263

صدای بلند انتقادات به دستپخت دستنشان در روز دربی شوم

شکست خانگی در یکی از بازی‌های سرنوشت ساز نیم فصل دوم مقابل گل گهر، نتیجه‌ای نبود که جای دفاع را برای دستنشان و البته پوششی برای تساوی‌های پر تعداد باقی بگذارد.
صدای بلند انتقادات به دستپخت دستنشان در روز دربی شوم

زمانی که ترکیب تیم مس برای بازی مقابل گل گهر اعلام شد، بسیاری از حاضران در ورزشگاه با تعجب و ابهام در مورد تصمیمات دستنشان صحبت می‌کردند. شرایط حساس دربی هشدارهای لازم را از قبل هم به دستنشان و هم به بگوویچ داده بود که کوچکترین تصمیم در زمین که با تردید گرفته شود، تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت؛ وینکو با ترکیبی تقریبا مشابه با مصاف‌های قبلی که اتفاقا مقابل اکسین و شاهین به نتیجه منجر شده بود، تیمش را وارد دربی حساس کرد اما ترکیب مورد نظر دستنشان، متداول‌ترین سوالی بود که چرا سرمربی مس در چنین بازی حساسی دست به تغییرات متعددی زده است.

در حالی که چینش 2-4-4 مس و گاهی تغییر به 2-3-1-4 و حتی در نیمه دوم به 4-2-4 در مقابل گل گهر کمتر جای بحث دارد، اما حضور پنج بازیکن با تخصص بازی در پست مدافع میانی به صورت همزمان در ترکیب، تمام تصمیمات دستنشان را مورد انتقاد قرار داده است. دستنشان در حالی از میلاد باقری و امیرحسین نادم در قلب خط دفاع استفاده کرد که شاید ناهماهنگی این دو مدافع موجب غافلگیری آن‌ها در صحنه گل اول روی فرار رنجبری شد و برخی به این نکته معتقد بودند که قلب خط دفاع مس در این بازی مهم بهتر بود با حضور باقری و پرتو یا حتی باقری و حسین حیدری زوج سازی می‌شد و نادم، مدافع جدید دستنشان در دو سه تقابل با بازیکنان گل گهر متزلزل نشان می‌داد.

جدا از زوج میانی خط دفاع که برای مس انتخاب شده بود، مدافعان کناری مس هم روز پر اشتباهی را سپری کردند و شاید بحث برانگیزترین تصمیم دستنشان، استفاده از امیرحسین عسکری در سمت راست و عیسی پرتو در سمت چپ خط دفاعی بود که هیچ باری در حملات از روی دوش تیمشان بر نداشتند. تعداد بسیار پایین ارسال از کناره‌ها برای دو مهاجم مس (شروین بزرگ و حمید کاظمی) که دستنشان روی فیزیک بدنی آن‌ها و برنده شدن در نبردهای هوایی حساب باز کرده بود و بارها از دست رفتن توپ از سوی پرتو و عسکری حتی روی پرتاب‌های اوت به وضوح از اشتباه بزرگ دستنشان برای انتخاب مدافعان کناری حکایت داشت و شاید هر دو بازیکن هم چندان تمایلی به بازی در کناره‌ها نداشته باشند. در حالی که عیسی پرتو بارها در نقش مدافع میانی امتحانش را به خوبی پس داده بود.

حسین حیدری دیگر بازیکنی با تخصص بازی به عنوان مدافع میانی و به اجبار مدافع راست است اما همانند بازی در ماهشهر هافبک دفاعی مس بود. حیدری در حالی که نمایش خوبی در هفته‌های قبلی در خط دفاع مس داشت، در پست جدیدی که با تصمیم عجیب دستنشان به او داده شده بود کمی سردرگم و نا آشنا به نظر می‌رسید و البته انتخاب زوج برای حیدری هم تصمیم به نظر اشتباه و انتقاد آمیز دستنشان بود؛ علی مرزبان در حالی که کارت بازی او صبح روز بازی به دست مسی‌ها رسیده بود و تعداد جلسات تمرینی‌اش در کنار سایر بازیکنان مس به کمتر از انگشتان یک دست می‌رسید، با ارجحیت بیشتر نسبت به محمدرضا خرسندنیا و امین جهان کهن و حتی فرزاد حسینخانی که مصدومیت جزئی داشت، در ترکیب اصلی مس قرار گرفت. شاید خود مرزبان هم به لحاظ ذهنی آماده این بازی حساس نبود و عملا ارتباط بین خط دفاع و فاز هجومی مس برقرار نشد و تصمیمات با عجله و عمدتا بی تاثیر مرزبان در شکل دهی و ایجاد نظم در جریان بازی باعث شد که کنترل بازی برای گل گهر حتی راحت‌تر از حد تصور وینکو باشد.

دستنشان در حالی که در کنفرانس خبری حاضر نشد تا پاسخگوی تصمیمات عجیب خود باشد، بعد از دو روز از گذشت بازی تنها مسئولیت فنی شکست را به عهده گرفته و مجموع اتفاقات حاشیه‌ای را نیز در شکست تیمش تاثیرگذار دانسته. موضوعی که شکست پر حاشیه مس را عجیب تر می‌کند و این سوال روز پنجشنبه در لابلای وزش شدید باد در کرمان به میان آمد که آیا دستنشان مورد اعتمادترین بازیکنان را در ترکیب قرار داده است؟! این در حالی است که شنیده می‌شود افرادی با ارسال پیامک به برخی از بازیکنان مس پیش از دربی سعی کرده‌اند تا فضای داخلی تیم را به اضطراب آلوده کنند و تمرکز پایین بازیکنان مس حین دربی نیز چنین ادعای عجیبی را تقویت می‌کند و دستنشان به همین دلیل تنها مسئولیت فنی شکست را به عهده گرفته است.

نویسنده: میلاد بحرینی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ob5vl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نیم فصل مس با امیدواری محض؛ پایان عملیات رفت