تاریخ انتشار: 1397/11/13 13:38
تحلیل فنی هفته بیست و یکم
کد خبر: 111551

بای بای آقا نادر/فرار وینگو از دست اکبر آقا/شاهین بولدوزر میشود/فراز و فرار/شیرفرهاد ممنوع/حیدر گل/آنالیز های افاضلی

قطار لیگ یک از ایستگاه 21 گذشت،تا حساسیت در صدر و کف جدول همچنان ادامه داشته باشد.
بای بای آقا نادر/فرار وینگو از دست اکبر آقا/شاهین بولدوزر میشود/فراز و فرار/شیرفرهاد ممنوع/حیدر گل/آنالیز های افاضلی

هفته بیست و یکم با انجام هفت دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد تا گل گهر همچنان در صدر بماند و رقابت اروند خرمشهر و شهرداری ماهشهر برای سقوط با شتاب بیشتری دنبال شود.

در این هفته تیم نود کولاک کرد و گلگهر دو امتیاز مفت را از دست داد و شاهین بدون سرمربی،داوود مهابادی را له کردند.

صندلی بازی مربیان لیگ یکی و جابجایی تیمی آنها از موارد جالب و کم نظیر دنیای فوتبال ایران بود و اتفاقاتی را دیدیم که شاید تصور آنها نیز خنده را بر لب های شما می آورد.

تیمهای سرخپوشان پاکدشت و قشقایی در این هفته با قرعه استراحت روبه رو بودند.

با هم به مرور اتفاقات این هفت دیدار از منظر فنی میپردازیم:

1

گل ریحان البرز 1 - مس کرمان صفر

بای بای آقا نادر/روزِ تولدِ تو

تحلیل فنی:بازی با پرس سنگین هر دو تیم در میانه میدان آغاز شد و بازی پایاپای هر دو تیم تا ثانیه های آخر بازی نیز ادامه داشت.

با توجه به وضعیت تقریبا مطلوب زمین چمن ورزشگاه انقلاب کرج،دو تیم سعی در ارائه ی بازی با کیفیتی داشتند که سهم شاگردان مجتبی حسینی در این مقوله پر رنگ تر بود.تیم مس هر جا به بن بست میخورد،رو به ارسال توپهای بلند می آورد که همین امر موجب خارج شدن خط هافبک مس از بازی میشد و همین نکته کمک شایانی به گل ریحانی ها برای در دست گرفتن جریان بازی میداد.

تفاوت دو تیم نیز در همین قضیه خلاصه میشد:اصرار گل ریحانی بر مالکیت توپ و استفاده از طول و عرض زمین جهت ایجاد موقعیت و در نقطه مقابل اصرار مسی ها برای بازی بلند و خلق موقعیت روب توپهای هوایی با استفاده از قدرت سر زنی شروین بزرگ در جریان بازی و سر زنی عیسی پرتو در ضربات ایستگاهی.

نیمه اول بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و خلق موقعیت آنچنانی از دو تیم ندیدیم.

در نیمه دوم با توجه به نیاز مبرم دو تیم به سه امتیاز این بازی حساس،شاهد بازی جذابتری بودیم.

بازی با همین روند ادامه داشت تا سر انجام در دقیقه 82 و روی یک ضربه کرنر مهدی نیایش توپ و تور را به هم پیوند داد تا شاگردان مجتبی حسینی چراغ خاموش و پله پله خود را به منطقه صعود نزدیک تر کنند.این برد در روز تولد مجتبی حسینی سرمربی اکسین رخ داد و سه امتیاز به عنوان بهترن کادوی تولد به حساب حسینی واریز شد.

پس از این گل فشار حملات مس کرمان با استفاده از توپهای بلند بیشتر شد اما راه به جایی نبرد تا دست نشان یک قدم دیگر به دربهای خروجی باشگاه مس نزدیک تر شود.

شاید جالب باشد که بدانید،یکی از جادوگران معروف فوتبال ایران نیز در ورزشگاه حضور داشت اما قبل از شروع بازی شناسایی شد و از ورزشگاه اخراج شد.

پس از این بازی گل ریحان با 32 امتیاز،چراغ خاموش به رده چهارم جدول رسید و مس در ادامه روند نزولیش با 30 امتیاز به رتبه ششم  سقوط کرد.

2

خونه به خونه بابل 1  -  گل گهر سیرجان 1

فرار وینگو از دست اکبر آقا/وینگو  و فراز و نشیب هایش

تحلیل فنی:بازی با شرایط خاصی دنبال شد و در حالی که 10 دقیقه از شروع آن گذشته بود با دستور ناظر بازی به دلیل نبود آمبولانس متوقف شد و با حضور آمبولانس و پس از وقفه ای چند دقیقه ای دوباره آغاز شد.

خلق موقعیت های دو تیم بیشتر با استفاده از ضربات ایستگاهی بود.تیم خونه به خونه با سیستم 4-4-2 خطی و با استراتژی دفاع-ضد حمله در مقابل گلگهری قرار گرفته بود که با سیستم 4-2-3-1 و استراتژی مالکیت توپ در پی خلق موقعیت بود.

حملات دو تیم به صورت ناقص انجام میشد تا سرانجام روی یک ارسال از کنار و اشتباه دروازه بان و مدافع گل گهر،محمود مطلق زاده توانست در دقیقه 84 با یک شوت زیبا،دروازه بشاگردی را فرو بریزد.

اما این پایان کار نبود و در دقیقه 90 حمید گلزاری،گل تساوی را با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه و با پای چپ به ثمر برساند تا دو تیم با کسب تک امتیاز این بازی،امیدوار به روزهای آینده باشند.

وینگو بگویچ که در طی این سه فصل حضور در سیرجان خوب شروع میکند و بد به پایان میرساند باید بداند،در صورت لغزش تمام امید مردم سیرجان را نقش بر آب میکند و بابد امتیاز این بازی ها را جمع کند تا روز آخر دوباره قصه ی این چند سال تکرار نشود.

پس از این بازی خونه به خونه با 15 امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده چهاردم جدول شانزده تیمی قرار گرفت و گل گهر 40 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به پاکدشتی ها در رده اول قرار گرفت.

3

شاهین شهرداری بوشهر 1 - فجر شهید سپاسی صفر

شاهین بولدوزر میشود/چهارمین پنالتی در چهارمین بازی

تحلیل فنی:بازی حیثیتی هفته در کنار سواحل خلیج فارس با برد شاهینی ها همراه بود تا نتایج سینوسی مهابادی همچنان ادامه دار باشد.

شاهین بدون سرمربی تیم فجر را برد تا یک روز مایوس کننده دیگر توسط یاران مهابادی برای مردم فارس رقم بخورد.

در این بازی تیم بدون سرمربی شاهین با سیستم پایه 4-2-3-1 وارد زمین شد و در مقابل تیم فجر بدون تغییر در آرایش اولیه نسبت به بازی قبل با همان نفرات و با سیستم 4/3/3 وارد بازی شده بود.

بازی با حملات طوفانی شاهین آغاز شد اما تیم فجر توانست فشار حملات را کنترل کرده و بازی را به تعادل برساند.

در دقیقه 22 و روی یک ضد حلمه و ضعف آشکار مدافعین تیم فجر علی الخصوص اکبر بختیاری که سابقه بازی در شاهین را داشت در پوشش همدیگر،میلاد صارمی با یک ضربه والی با پای چپ تک گل بازی را به ثمر رساند.

بعد از این گل فجر با یک خط بالاتر بازی کردن تیم خود را در میانه میدان قرار داد و با پرس تیم شاهین در نیمه خودش فسار بیشتری به این تیم وارد کرد.

در یک صحنه ی عجیب و برای چهارمین هفته ی متوالی،چهارمین پنالتی پیاپی برای تیم مهابادی گرفته شد اما عباس بوعذار این پنالتی را خراب کرد تا آه حسرت از نهاد فجری ها بلند شود.

در نیمه دوم نیز فجر برای جبران گل خورده وارد زمین شد و تیم شاهین برای حفظ نتیجه و زدن گل روی ضد حملات پا به میدان گذاشتند.

درخشش بیرانوند دروازه بان شاهین نیز در کسب این پیروزی بی تاثیر نبود و با واکنش های خوبی که داشت توانست بوشهری ها را در بازی نگه دارد.

تیم شاهین که با حاشیه های خروج فکری از این تیم دست و پنجه نرم میکرد توانست به راحتی آب خوردن فجر و مهابادی را شکست دهد و خود را همچنان در جمع بالانشینان حفظ کند.

حال باید دید مهابادی که به عنوان ناجی با فجر قرارداد بسته بود چه تدابیری برای خروج از بحران این تیم دارد.

پس از این بازی شاهین با 33 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت و فجر در ادامه روند سینوسی خود با 20 امتیاز و یک رده نزول در رده دهم جدول شانزده تیمی قرار گرفت.

4

 آلومنیوم اراک 1 - شهرداری ماهشهر صفر

فراز و فرار/آقای نامجو مطلق؛تا دیرتر نشده استعفا بده

تحلیل فنی:بازی یک طرفه ی هفته در اراک رقم خورد و شاید اگر بازی از تلویزیون پخش میشد شما تا پایان نود دقیقه نمیتوانستید رنگ پیراهن تیم اراک را ببینید.

خلاصه ی این بازی در یک جمله به معنا میرسد:حملات یک جانبه از اراکی ها و دفاع همه جانبه از ماهشهری ها.

تیم ماهشهر که برای خروج از بحران دست به دامان نامجو مطلق شده بود هم اکنون خود را نزدیک تر از همیشه به لیگ دو میبیند و باید دید نامجو مطلق خودش استعفا میدهد یا در هفته آینده اخراج میشود؟

تیم ماهشهر هیچ حرفی برای گفتن نداشت و با ادامه این روند این تیم به دسته دو سقوط خواهد کرد.

در مقابل تیم اراک با بازی خوب خود توانست سه امتیاز راحت زا بدست بیاورد.

در جریان بازی اراکی ها یک ضربه پنالتی را نیز از دست دادند اما سرانجام در دقیقه 88 گل برتری را به ثمر رساندند و در مقابل بی خطر ترین تیم لیگ توانستند برنده بازی باشند.

پس از این بازی همه منتظر استعفای نامجو مطلق بودند اما در کمال ناباوری،کمالوند به دلیل عدم حمایت همه جانبه مسولان از این تیم استعفا داد تا حاشیه های این تیم چند برابر شود.

پس از این سه امتیازی که آلومنیوم اراک کسب کرد با 31 امتیاز به رده پنجم جدول رده بندی رسیدند و شهرداری ماهشهر با 15 امتیاز و قرار گرفتن در رده پانزدهم جدول شانزده تیمی یکی از کاندیدای اصلی سقوط میباشد.

5

مس رفسنجان 1 - بادران تهران صفر

شیر فرهاد ممنوع/دلار های نارنجی برای وقت تلفی

تحلیل فنی:امان از مدیران بی تدبیری که سرمایه های یک استان را به راحتی هزینه میکنند اما در دراز مدت هیچ دستاورد خاصی برای آن استان ندارند.مس رفسنجان فقط نتیجه بازی را برد و در مسائل فنی چیزی به جز زیر توپ زدن،اوت دستی و خطا کردن نداشتند.البته وقت کشی رفسنجانی ها دیگر عادی شده و تیمها کمتر وقت خود را برای اعتراض به آن میگذارند.

بازی زشت هفته که در رفسنجان برگزار شد،با موقعیت های کم گلی که داشت حوصله تماشاگران را به سر برده بود و اعتراض آنها را نیز در پی داشت.

تک گل بازی نیز روی یک غافلگیری و سانتر از کنار برای تیم مس رفسنجان به ثمر رسید و بعد از این گل آنها مشغول به دفاع اتوبوسی شدند و حملات بادران نیز راه به جایی نبرد تا فرهاد کاظمی در اولین دیدار خود با بادران یک شکست تلخ را تجربه کند.

پس از این بازی تیم رفسنجان با احتساب این سه امتیاز،20 امتیازی شد و به رتبه یازدهم رسید و بادران با همان 25 امتیازی که داشت در رده هفتم جدول ایستاد.

11

نود اورمیه 4 - شهرداری تبریز 1

حیدر گل/آتش بازی نودی ها در خانه

تحلیل فنی:نبرد اتوبوسی ها به نفع تیم اورمیه به پایان رسید.

این بازی که در زمین باتلاقی اورمیه(به دلیل بارش برف و باران) برگزار میشد از کیفیت نازلی برخوردار بود و استانداردهای لیگ یک را یدک نمیکشید.

این بازی که از دور شبیه بازی در محلات بود به سمت ارسال های بلند و اوت دستی و کرنر رفته بود و برای تشبیه آن به راحتی میتوان از واژه چرک استفاده کرد.

هر دو تیم به دنبال فشار به داوری با اعتراض،و رسیدن به گل با استفاده از توپهای بلند بودند.

دو گل اول تیم نود از روی کرنر و یک ضربه ایستگاهی به ترتیب توسط یامین فلاح در دقیقه 20 و فرشاد اسدی در دقیقه 57 به ثمر رسید و در ادامه یاران حیدر جعفری برای جبران گل های خورده به جلو آمده  بودند که روی دو ضد حمله سریع گلهای سوم و چهارم توسط آرمان سوداگر در دقیقه 71 و عرفان پورافراز در دقیقا 76  دریافت کردند.

پس از این چهار گل که شرایط زمین در به ثمر رسیدن آنها تاثیر زیادی داشت تیم تبریز توانست یکی از گل ها را توسط جعفر برزگر در دقیقه 90 جبران کند اما تاثیری در روند بازی نداشت.

این بازی نمایانگر ضعف های مشهود لیگ یک بود که امیدواریم تلنگری به مسولین مربوطه خورده باشد.

تیم اورمیه با این سه امتیازی که به جیب زد با 21 امتیاز به رتبه نهم رسید و تبریزی ها با  18 امتیاز به رتبه سیزدهم رفتند.

12

کارون اروند خرمشهر صفر - ملوان بندر انزلی صفر

آنالیزهای افاضلی/لیگ دو ما داریم می آییم

تحلیل فنی:صفر برای صفر!

اگه شما جایی را برای چرت روزانه میخواستید،پیشنهاد ما به شما دیدن بازی اروند و ملوان بود.

اگر شما بعد از بازی بیدار میشدید هیچ چیزی را از دست نمیدادید و شنیدن نتیجه خود بیانگر نوع بازی دو تیم بود.

تقریبا بدون موقعیت خطرناک و بدون خطر خاصی دو تیم نود دقیقه روی یکدیگر خطا و کردند و توپ بلند زدند.انتخاب واژه "هیچ" انتخاب مناسبی برای سطح فنی این دیدار خسته کننده است.

شاید اگردر ژاپن بودیم میتوانستیم از زیر توپ زدن بازیکنان دو تیم برق تولید کنیم!

به هر حال این بازی کسل کننده نیز به پایان رسید تا افاضلی همچنان به دنبال شمارش تعداد پاس های تیمش در آنالیز برود و بعد از سقوط نفت تهران و پایه گذاری انحلال صبای قم،حالا به دنبال بردن خرمشهری ها به لیگ دو باشد.

حال باید دید مدیر عامل تیم اروند(سامری) کی دلسوز واقعی تیم خواهد شد و اوضاع نا به سامان این تیم را که خودش مقصر اصلی آنهاست بهبود میبخشد؟

پس از این بازی اروند با این تک امتیاز 15 امتیازی شد و رده شانزدهم از جدول شانزده تیمی قرار گرفت و تخته گاز به سوی لیگ دو در حال حرکت است و  ملوانان با 18 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفتند.

 

تحلیل فنی هفته 21:

سورپرایز این هفته جابجایی مربیانی بود که خود تیم داشتند اما شاید درِ باغ سبز یا پولهای ترکیه ای و یا تومان های زیر شاخه ای آنها را فریفته تیم های دیگر کرد.

به راستی شاید دیگر تعصب و غیرت جایی در ادبیات فوتبال ایران نداشته باشد و با پول بتوان همه چیز خرید.

طبق وضعیت جدول؛همچنان گلگهر مدعی اصلی صعود و تیمهای اروند و شهرداری ماهشهر نیز با تصمیات مدیریتی خود،در پی سبقت از یکدیگر برای سقوط به لیگ دو هستند.

اما آن کجا و این کجا!!!!

به نظر شما کدام تیم لیگ یکی شایستگی بیشتر برای صعود به لیگ برتر دارد؟؟؟

نویسنده:میلاد رییسی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48r8nw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک دلال قائم مقام باشگاه لیگ یکی شد!