تاریخ انتشار: 1397/11/14 19:12
مروری بر دوران پر فراز و نشیب فکری در لیگ یک؛
کد خبر: 111376

چرا محمود فکری به هر تیمی رفت با مشکل مالی رو به رو شد؟!

رابطه محمود فکری و مشکل مالی همواره یکطرفه بوده است و این سرمربی شمالی، سابقه نداشته در تیمی بدون دغدغه کار کند.
چرا محمود فکری به هر تیمی رفت با مشکل مالی رو به رو شد؟!

 از نساجی شروع کنیم. تیمی بسیار قدرتمند و بومی که رقبای زیادی را از پیش رو برداشت اما فکری در نساجی چهارده هفته بیشتر دوام نیاورد. مسافرت با اتوبوس از قائمشهر به اراک و برتری مقابل آلومینیوم در روز برفی، از عجیب‌ترین نتایج فکری در نساجی بود. بر کسی پوشیده نیست که فکری در کوچه پس کوچه‌های قائمشهر به دنبال جذب مقداری پول بود تا به بازیکنان تزریق کرده و آنها با روحیه در بازی‌ها حاضر شوند. گرچه دوران حضور فکری در نساجی، تیم شهرش؛ کم بود اما وی یک و نیم سال پرچالش را در مسجدسلیمان تجربه کرد.

اولین هدف فکری در مسجدسلیمان، نجات این تیم از سقوط بود. پروژه‌ای سخت که با موفقیت به پایان رسید و سبب اعتماد مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان به فکری برای سال بعد شد. سال بعد اما هدف فکری ماندگاری این تیم را در لیگ دنبال نکرد، وی که همواره به دنبال رویای بزرگتری است، صعود به لیگ برتر را این بار نشانه رفت. از بحث دوپینگ بازیکنان نفت مسجدسلیمان گرفته تا مباحث سحر و جادو در بازی با خونه به خونه، بخشی از مشکلات فکری در تیم نفت بود. مشکلات مالی اما همچنان با او همراه بود. مشکلاتی که در روزهای پایانی لیگ نیز ادامه داشت اما وی خم به ابرو نیاورد و مسجدسلیمانی‌ها را پس از چند سال با اقتدار به لیگ برتر رساند.

پس از روزهای پرتلاطم فکری در مسجدسلیمان و توافق‌های پوشالی مدیران این باشگاه، وی برای پرواز شاهین به بوشهر رفت. پروازی که بسیار سخت بود و او نیز به این امر واقف بود اما این مرد مازنی و سخت‌کوش، این ریسک را به جان خرید و به بوشهر رفت و با باشگاه شاهین بوشهر قرارداد بست. قراردادی که از همان اول، با سنگ‌اندازی برخی مسئولین شهری و خصوصا اعضای شورای شهر همراه بود.

فکری اما به دور از حاشیه و سکوت در قبال این حواشی؛ کارش را جلو برد و تا پایان نیم فصل اول، این تیم را در جایگاه سوم جدول رساند. جالب است بدانید که مجموع دریافتی بازیکنان و کادرفنی این تیم، فقط 16 درصد بود! شهرداری تبریز و نود ارومیه که از لحاظ مسائل مالی بسیار ضعیف هستند، تاکنون بیش از 30 درصد دریافتی داشتند اما تیم مدعی و خوب شاهین، فقط 16 درصد دریافتی داشت.

همین مسئله سبب دلخوری شدید فکری شد و وی که از چندین باشگاه لیگ یکی پیشنهاد دریافت کرده بود، به باشگاه سرخپوشان پاکدشت پاسخ مثبت داد. تیمی که گفته می‌شود در چند ماه گذشته دریافتی به بازیکنان نداشته اما گویا قرار است در روزهای آینده درصدی از قرارداد بازیکنان پرداخت شود. به هر حال، فکری هر جا بوده، مشکل مالی نیز همراهش بوده است و باید دید که رابطه مستقیم فکری با مشکل مالی چه زمانی قطع می‌شود و وی در یک تیم می‌تواند بدون دغدغه کار کند یا خیر.

نویسنده: حسین پنبه‌کار


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39o9oe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین خرید محمود فکری در سرخپوشان پاکدشت رونمایی شد