تاریخ انتشار: 1397/12/04 12:08
تحلیل فنی هفته ی 24
کد خبر: 108948

نبرد جنوبی ها/فراز در حوالی لیگ برتر/عبدالله برد/تحقیر قشقایی/وینگوی سینوسی/چه کرد بادران/کاخ ویرانه ی فکری

نبرد جنوبی ها/فراز در حوالی لیگ برتر/عبدالله برد/تحقیر قشقایی/وینگوی سینوسی/چه کرد بادران/کاخ ویرانه ی فکری

هفته بیست و چهارم لیگ یک نیز با فراز و نشیب بسیار دنبال شد و تیم های مدعی صعود به شش تیم رسید و جدال برای رهایی از منطقه سقوط نیز با جدیت فراوان دنبال میشود.

از تعویض سیستم وینگو تا تاکتیک های ایستگاهی کمالوند و درصد بالای مالکیت توپ گل ریحان و همه اتفاقات فنی که شما مشتاق خواندن آنها هستید را در تحلیل فنی این هفته تقدیم شما میکنیم.

1

شهرداری ماهشهر صفر - کارون اروند 1

نبرد جنوبی ها/افاضلی دبل کرد

تحلیل فنی:بازی در هلهله ی گرم تماشاگران خونگرم دو تیم آغاز شد.بازی در دو نیمه ی متفاوت دنبال شد.نیمه اول با میدان داری و حملات پر تعداد اروند دنبال شو و این تیم خیلی زود و در دقیقه 22   و روی ضربه ی سر ابولفضل عکاشه خرید جدید اروندی ها به گل اول بازی رسیدند.

بازی در نیمه اول بعد از این گل تا حدودی به تعادل رسید و بیشتر در میانه میدان دنبال میشد اما سهم اروندی ها در مالکیت توپ در نیمه اول در مقابل تیم بی نظم ماهشهری ها بیشتر بود.

 

با شروع نیمه دوم تیم ماهشهر برای جبران گل خورده به زمین آمد و حملات خطرناکی را بر روی دروازه اروندی ها تدارک دیدند ولی در زدن ضربات آخر بی دقت بودند و به جای چسباندن توپ به تور،توپ را به خارج از ورزشگاه ارسال میکردند.خطرناک ترین موقعیت تیم ماهشهر را هم شیردل به راحتی از دست داد تا نشان دهد رتبه آخر تیم ماهشهر چندان هم بی جا نیست.

با حملات گسترده ماهشهری ها در نیمه دوم،فرصت برای ضد حملات اروندی ها مهیا شده بود و روی همین تاکتیک موقعیت های خوبی برای اروندی ها بوجود آمد که یا با بی دقتی یا با دفاع ماهشهری ها این موقعیت ها نیز ثمری برای بنفش های جنوبی نداشت.

برای جمع بندی این بازی شاید بتوان از کیفیت پایین بلزی از لحاظ تاکتیکی اما پر موقعیت بودن جهت جذابیت بازی بتوان نام برد.

 پس از این باخت ماهشهر با همان 16 امتیاز از آخر،اول شد و اروند با این سه امتیاز 21 امتیازی شد و به رتبه چهاردهم صعود کرد.

2

آلومنیوم اراک 1 - نود اورمیه صفر

فراز در حوالی لیگ برتر/بازی یک طرفه

تحلیل فنی:آبی پوشان اراکی در مقابل زردپوشان اورمیه ای با بازی محتاط اما تاکتیکی که انجام دادند توانستند با تک گل ایمان باصفا در دقیقه 18 که از یک کار تمرین شده در ضربات ایستگاهی به دست آمد خود را به عنوان یکی از مدعیان صعود مطرح نماید.

بازی در اختیار اراکی ها بود  و حملات این تیم ادامه دار بود تا تک گل بازی به ثمر رسید.

در ادامه کار فشار اراکی ها ادامه داشت و یک ضربه پنالتی برای اراکی ها بدست آمد ولی محمود قائد رحمتی که در روز قبل توانسته بود بهترین پنالتی زن تیم انتخاب شود،این پنالتی را خراب کرد تا اختلاف گل در عدد یک ثابت بماند.

در نیمه دوم نیز اراکی ها صاحب توپ و میدان بودند اما عطش نیمه اول را نداشتند تا برد اقتصادی کمالوند این تیم را در کورس صعود نگه دارد.

تیم اورمیه نیز با تفاضل گل -16 ضعیفترین خط دفاع لیگ یک را در اختیار دارد.از لحاظ تاکتیکی نیز اختلاف دو تیم بیش از یک گل بود و نود بازنده تاکتیکی هفته نیز بود.پس از این بازی نیز بیاتلو سرمربی نود استعفا داد.

پس از این بازی و سه امتیازی که اراکی ها کسب کردند تیم آلومنیوم 36 امتیازی شد و  به رتبه پنجم رسید و اورمیه با همان 22 امتیاز در رتبه یازدهم قرار گرفت.

3

گل ریحان البرز 1 - شاهین بوشهر 2

عبدالله برد/گل ریحان در قواره یک مدعیست

تحلیل فنی:بازی در یک هوای مطبوع و چمن نسبتا خوب انقلاب کرج برگزار شد.این نبرد حساس با تفکرات هجومی مجتبی حسینی و  اندیشه های دفاعی عبدالله ویسی آغاز شد.

تیم گل ریحان پس از نیم فصل و با جدا شدن چند مهره اسم و رسم دار  و جذب چند مهره جوان و جویای نام،تبدیل به تیمی یکدست شده و بازیکنان جوانی که به این تین تزریق شدند در غالب تاکتیکی حسینی قرار گرفته و از لحاظ تاکتیکی یکی از تیمهای مهم برای صعود محسوب میشود.

بازی در نیمه اول با حملات گل ریحان و فرصت سوزی های این تیم به پایان رسید.دفاع منطقی بوشهری ها و بی دقتی مهاجمان البرزی ها مزید بر علت شد تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.زوج نیایش و زینالی یکی از زوج های خطرناک لیگ یک شده اند و سایر تیمها نیز باید مراقب این زوج خطرناک باشند.

بازی در نیمه دوم با گل زود هنگام کمال الدین نیک خوی روی یک ضربه ایستگاهی استثنایی در دقیقه 52،طاق دروازه ی گل ریحان را فرو ریخت تا فروپاشی روانی گل ریحانی ها آغاز شود.

روی همین مساله و روی یک غافلگیری و سانتر از کنار نیک خوی،بهمن سالاری در دقیقه 72 با یک ضربه سر گل دوم را به ثمر برساند و تیر خلاص را به گل ریحان تیم برتر زمین بزند.

بعد از گل دوم،حملات گل ریحانی ها افزایش یافت و سر انجام در دقیقه 74،سهیل فداکار در بدو ورود به زمین و با یک ضربه سر گل اول را برای البرزی ها به ثمر رساند.حملات گسترده البرزی ها یکی یکی توسط دفاع فشرده شاهینی ها دفع شد تا ویسی برنده نبرد بزرگ هفته باشد و خود را تا حدود زیادی از فشار هواداران و رسانه ها خارج شود و امیدوار به هفته های آتی و چشم به صعود باشد.

دفاع فشرده ای  که ویسی  و تیمش به نمایش گذاشتتند  توانست نقشه های تاکتیکی و هجومی مجتبی حسینی را خنثی کند تا با این سه امتیاز ویسی نیز به جمع مدعیان اضافه شود.

پس از این بازی گل ریحان با همان  36 امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت و شاهین با این سه امتیاز 38 امتیازی شد و به رده دوم جدول و چهار امتیازی صدر رسید.

4

مس کرمان 5 - قشقایی صفر

تحقیر قشقایی/جشنواره گل پس از جدایی نادر

تحلیل فنی:تیم قشقایی نسبت به بازی قبلی با دو تغییر و بیرون گذاشتن سروش سعیدی و جواد عباسی دو مهره تاثیر گذار خود به دلایل نامعلوم بازی را آغاز کرد اما هرگز فکر چنین دسته گلی که به آب دادند را نمیکردند.

بازی با حملات طوفانی مس کرمان شروع شد و در همان دقایق اولیه گل مس نیز به ثمر رسید اما کمک داور آنرا مردود اعلام کرد.پس از این گل نیز عطش گلزنی مسی ها ادامه داشت تا روی یک کرنر،محمد حسین حیدری در دقیقه با یک ضربه سر گل اول بازی را به ثمر رساند.

نیمه اول رو به اتمام بود  و دو دقیقه پس ازگل اول مس،در دقیقه 43 کاشته بی نظیر محمد پورمحمد گل دوم را برای مسی ها به ارمغان آورد تا نیمه اول با دو گل به سود کرمانی ها به پایان برسد.

نیمه دوم نیز قشقایی پر اشتباه ظاهر شد و در حالی که برای جبران گل های خورده به جلوتر آمده بودند،با ضعف خط دفاعی مخصوصا در عمق گلهای بعدی مس نیز از راه رسیدند و قشقایی را پنج تایی کردند.

گل سوم را حمید کاظمی در دقیقه 53،گل چهارم مس و گل دوم خودش را نیز حیدری در دقیقه 62 زد و گل پنجم را نیز کاظمی در دقیقه 80 زد و او هم دبل کرد تا قشقایی به سخت ترین شکل ممکن تنبیه شود.

شاید خوش بین ترین هوادار تیم مس نیز حتی در خواب نیز فکرش را نمیکرد که تیمی از شیراز را پنج تایی کند اما تعلل قشقایی ها این اجازه را به کرمانی ها داد تا این نتیجه درخشان را در کارنامه خود ثبت کنند.

شاید کنار گذاشتن سروش سعیدی و جواد عباسی از لیست بازیکنان قشقایی برای این بازی یکی از دلایل اصلی رقم خوردن چنین نتیجه ی سنگینی بود.

پس از این بازی مس با سه امتیازی که کسب کرد 35 امتیازی شد و به رتبه ششم جدول رسید و به جمع مدعیان بازگشت و قشقایی با دومین باخت خود در دومین هفته متوالی با همان 28 امتیاز به رده هشتم سقوط کرد.

5

گل گهر سیرجان صفر - ملوان انزلی صفر

وینگوی سینوسی/وقت امتیاز جمع کردن را از دست نده!!!

تحلیل فنی:بر خلاف بازی های گذشته گلگهر این تیم در این بازی با تغییر سیستم نسبت به بازی های قبلی وارد زمین شد و با سیستم 4/4/2 لوزی در مقابل سیستم 4/2/3/1 ملوان قرار گرفت.

توپ و میدان در اختیار گل گهری ها بود و بهترین بازیکن میدان حمید عرفانی دروازه بان گلگهر بود که با سیوهای خود ملوان را در بازی نگه داشت.

تیم ملوان نیز دست و پا بسته نبود و در چند صحنه به شدت دروازه گلگهر را با خطر مواجه کرد و تا آستانه زدن گل پیروزی نیز رفت اما شاید غیبت شهریار مغانلو به علت محرومیت،مهم ترین دلیل گل نزدن ملوانی ها در این بازی بود.

تغییر سیستم وینگو شاید باعث ایجاد موقعیت های خطرناکی برای این تیم شد اما نبود موج حملات دوم و سوم فقدان اصلی تاکتیکی گلگهری ها در این بازی بود و توپ های برگشتی را هافبک های ملوان جمع میکردند و همین امر موجب ایجاد خطرات زیادی برای ملوانی ها شد.سیستم 4/4/2 لوزی از سخت ترین سیستمهای تاکتیکی به شمار میرود که بازی کردن با این سیستم نیاز به زمان و دانش تاکتیکی بسیار بالایی دارد.

پس از این بازی گلگهر در ادامه فرصت سوزی هایش 42 امتیازی شد و در صدر جدول ماند اما اختلاف امتیازش را با رقیبان کاهش داد و ملوان نیز با 22 امتیاز در رده دهم قرار گرفت.

6

بادران 2 - خونه به خونه 1

چه کرد بادران/برد دقیقه آخری!

تحلیل فنی:این بازی که در ورزشگاه غدیر با چمن مصنوعی انجام شد دارای مسائل حاشیه ای زیادی بود و برنده آن در دقیقه 92 مشخص شد.

فرهاد کاظمی که هنوز نتوانسته تفکرات تاکتیکی خود را در بادران پیاده نماید با چند تغییر نسبت به بازی قبلی وارد میدان شد و میدانست که تیم خونه به خونه به دنبال دفاع و ضد حملات سریع میباشد.

دقیقا بازی نیز در همین فاز دنبال میشد و توپ و میدان بیشتر در اختیار بادرانی ها بود و تیم بابل به دنبال استفاده از ضد حملات بود.اما نکته مهم بازی عدم سرعت دادن به بازی توسط یاران کاظمی برای عبور از دفاع فشرده خونه به خونه ای ها بود و همین امر به خونه به خونه کمک میکرد تا آنها استقرار دفاعی خود را پیدا کنند و اجازه حرکت ترکیبی را به بادرانی ها ندهند.

سر انجام در دقیقه 29 و روی شلوغی محوطه جریمه یک پنالتی به سود بادرانی ها اعلام شد که میثم مجیدی با خونسردی کامل و با یک ضربه بغل پای ساده با پای چپ و بر خلاف حرکت دروازه بان بابلی ها دروازه خونه به خونه را گشود.

بعد از این گل نیز نغییر زیادی در سبک بازی دو تیم بوجود نیامد تا روی اشتباه مجتبی روشنگر و دفع توپ ناقصی که داشت مطلق زاده در دقیقه 66 دروازه بادران را باز کرد تا همه چیز به تساوی بکشد و روز از نو آغاز شود.

بعد از گل تساوی فشار بادرانی ها نیز بیشتر شد و موقعیت های خوب این تیم یکی یکی از دست رفت تا سرانجام در دقیقه 92 مرتضی خراسانی روی یک غافلگیری گل برتری را برای بادران به ثمر رساند و کاظمی پس از چند هفته ناکامی به اولین سه امتیاز خود با بادران برسد.

پس از این سه امتیاز بادران 28 امتیازی شد و به رتبه هفتم صعود کرد و خونه به خونه با همان 18 امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت.

7

سرخپوشان پاکدشت 2 - مس رفسنجان 2

کاخ ویرانه فکری/خاموش کردن یک مدعی

تحلیل فنی:بهترین خرید نیم فصل دوم برای تیم پاکدشت رقم خورد و شاهین مجیدی از نساجی جدا شد و به این تیم پیوست تا لیست پر و پیمان بازیکنان این تیم کهکشانی تر شود و روی کاغذ این تیم به لیگ برتر نزدیک تر شود اما در عمل و تاکتیکهای فوتبال این تیم از زمان فکری چندان به یک مدعی صعود مطرح نیست.

شاهین مجیدی در دقیقه 4 و با استفاده از شلوغی محوطه جریمه مس و در ریباند توپ دفع شده توسط دروازه بان مس در ضربه کرنر اولین گل سرخپوشان را به ثمر رساند تا این تیم انتظار یک بازی ساده را داشته باشد اما سلمان بحرانی با شوتی سرکش و در دقیقه 62 پاسخ این گل را داد تا بازی با هیجان بیشتری دنبال شود.

تیم مس رفسنجان از لحاظ مهره و امکانات غنای کافی را دارد اما تفکرات میشو بیشتر به ضد فوتبال،بازی بلند و تلف کردن وقت بازی اشاعه دارد و همین امر موجب انجام بازی بلند و خارج کردن هافبک ها از بازی و در نتیجه یک بازی بی کیفیت را رقم زد.

در ادامه کار محسن طرحانی در دقیقه 68 روی یک کار انفجاری و انفرادی در محوطه جریمه مس،پس از پشت سر گذاشتن دو نفر با ضربه ای استادانه گل دوم را برای پاکدشتی ها به ثمر رساند.

اما باز هم این پایان ماجرا نبود و مسی های چقر روی اشتباه علی محسن زاده دروازه بان پاکدشت در دقیقه 80،توسط بازیکن کهنه کار خود اکبر صغیری گل تساوی را ثمر رساند تا رشته های فکری پنبه شود.

بعد از این بازی و پس از زدن سون پایان توسط داور شاهد درگیری های شدیدی بین بازیکنان و کادر فنی دو تیم در میانه میدان بودیم و حال باید شاهد تصمیمات کمیته انضباطی بابت اتفاقات این دیدار باشیم.

پس از این بازی پاکدشتی ها با تک امتیازی که گرفتند 37 امتیازی شدند و از رتبه سوم به دوم سقوط کردند و تیم رفسنجان با این تک امتیاز 21 امتیازی شد و در رده دوازدهم جای گرفت.

 

جمع بندی تحلیل فنی هفته 24:

با نزدیک شدن به ده هفته پایانی رقابت های لیگ یک رقابت برای صعود به جدی ترین شکل ممکن دنبال میشود و هر لغزشی از سوی شش تیم مدعی صعود به راحتی آنها را از جمع مدعیان دور میکند.

در پایان جدول نیز تیمها با تلاش فراوان سعی در جمع آوری امتیاز و رهایی از منطقه صعود دارند که حال باید منتظر ماند و دید تا هفته های آخر رقابت ها چه سرنوشتی در انتظار لیگ یک خواهد بود؟

 

نویسنده:میلاد رییسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/457y5x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بحران مالی در سرخپوشان؛ اموال مالک به فروش نمی‌رود