تاریخ انتشار: 1397/12/07 01:02
هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ یک؛
کد خبر: 108585

ظهور پنج مدعی صعود و پنج کاندیدای سقوط/نفس ها به شماره افتاد

شکست سنگین صدرنشین لیگ یک، باخت مس کرمان و تساوی شاهین شهرداری بوشهر و آلومینیوم اراک مهم ترین نتایج هفته بیست وپنجم بود.
ظهور پنج مدعی صعود و پنج کاندیدای سقوط/نفس ها به شماره افتاد

 هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ یک در شرایطی خاتمه یافت که دو تیم مدعی سرخپوشان پاکدشت و گل ریحان البرز با استراحت اجباری مواجه بودند.

وینکو باز هم به درد همیشگی دچار شد

هر چه به پایان رقابت های لیگ یک نزدیک می شویم، رقابت در صدر جدول فشرده تر می شود و کسب سه امتیاز در 4 بازی اخیر توسط شاگردان وینکو بگوویچ که فاصله زیادی با تیم دوم ایجاد کرده بودند، سایر مدعیان را امیدوار کرده و در صورتی که آنها (مدعیان صعود به لیگ برتر) نمایش خوبی در بازی های آینده داشته باشند، حالا حتی کسب عنوان قهرمانی فصل و پشت سر گذاشتن گل گهر در صدر جدول که در پایان هفته بیست و پنجم 42 امتیازی است و 3 امتیاز با تیم دوم فاصله دارد، دور از دسترس نیست. این روندی است که همیشه از تیم های وینکو در روزهای رو به پایان فصل سراغ داریم و در فصل جاری هم مثل اینکه قرار نیست سنت شکنی شود.

مربیان لیگ برتری به هم باج ندادند

شاهین شهرداری بوشهر امروز حساس ترین دیدار هفته را در خانه مقابل آلومینیوم اراک انجام داد؛ دو تیمی که مدعی صعود به لیگ برتر هستند و مربیان این دو تیم هم یعنی عبدالله ویسی و فراز کمالوند از شناخته شده ترین مربیان لیگ یک به شمار می روند. پیروزی بوشهری ها در این مسابقه می توانست آنها را با توجه به شکست غیرمنتظره گل گهر مقابل مس رفسنجان که با نتیجه 4 بر 1 شکست خورد، آنها را به یک امتیازی شاگردان وینکو برساند؛ اتفاقی که رخ نداد و تساوی بدون گل حاصل کار دو تیم شد.

چوب جادوی حسین خانی فقط برای یک بازی

علاوه بر تساوی شاهین شهرداری بوشهر و آلومینیوم اراک و همینطور شکست گل گهر سیرجان، امروز تیم مس کرمان که با نتیجه 5 بر صفر هفته گذشته قشقایی را شکست داده بود با نتیجه یک بر صفر در بابل مقابل شاگردان اکبر میثاقیان شکست خورد تا همه چیز به سود دو تیم سرخپوشان پاکدشت و گل ریحان البرز رقم بخورد که با حضور دو مربی با تجربه یعنی محمود فکری و مجتبی حسینی امیدواری زیادی برای لیگ برتری شدن دارند و نتایج امروز هم به آنها کمک کرده است.

قشقایی کابوس فراموش نشدنی برای کاظمی !

از نکات مهم دیگر بازی های امروز می توان به ادامه روزهای بد فرهاد کاظمی اینبار مقابل قشقایی اشاره کرد؛ مربی ای که شروع فوق العاده ای با سرخپوشان پاکدشت داد ولی پس از اینکه نتوانست به روند خوبش با این تیم ادامه دهد، محمود فکری جایگزین او شد تا ادامه ماجراجویی اش در لیگ یک با تیم بادران باشد. کاظمی که دو بازی پیاپی به عنوان سرمربی بادران شکست خورده بود، در دیدار هفته گذشته برابر خونه به خونه با گل دقیقه 95 به برتری دست یافت ولی این موفقیت کوتاه مدت بود و جالب توجه این بود که سومین شکست را مقابل قشقایی تجربه کرد؛ کاظمی دو مرتبه با سرخپوشان به قشقایی باخت و یک مرتبه هم با بادران تا به نوعی این تیم شیرازی کابوسی برای مربی کارکشته فوتبال ایران باشد. حالا بادران که 28 امتیاز از 22 بازی کسب کرده، کار سختی برای رسیدن به 6 تیم مدعی صعود به لیگ برتر دارد. در سوی دیگر اما قشقایی با پیروزی ارزشمندی که کسب کرد 31 امتیازی شده و  حالا با از کورس خارج کردن کاظمی که تبحر آنها است، باعث شده بار دیگر سودای لیگ برتری شدن در ذهن آنها به پرواز دربیاید.

ملوان برای زنده ماندن تا آخرین نفس می‌جنگد

پیروزی ثانیه های پایانی ملوان بندرانزلی برابر شاهین شهرداری بوشهر یکی از نتایج مهم دیگر را رقم زد ؛ با این پیروزی ملوان دیگر نگرانی برای سقوط به دسته دوم با کادر مربیگری جدیدی که دارد، نخواهد داشت. شاگردان محمد احمدزاده که امروز با تعویض این مربی به بردی ارزشمند دست یافتند، حالا 25 امتیازی هستند و حتی می توانند برای صعود به لیگ برتر رویاپردازی کنند؛ اتفاقی که البته نیاز به یک معجزه هم دارد. نکته جالب بازیِ امروز ملوانی ها،  تعویض عباس عامری در نیمه دوم بود؛ مدافعی که برای استفاده از ضربات سر به خط جلو رفت و توانست در ثانیه های پایانی زننده گل سه امتیازی شود.

شهرداری ماهشهر نامزد اصلی سقوط / پاشازاده کارستان می کند؟

شهرداری ماهشهر تا آخرین ثانیه ها برای کسب حداقل یک امتیاز از انزلی جنگید ولی موفق نشد. آنها حالا 16 امتیازی هستند و فاصله ای 5 امتیازی با تیم دوم جدول یعنی خونه به خونه دارند. شاید مهم ترین دلیل این روزهای بد شهرداری ماهشهر، تغییرات پیاپی مربی باشد و اگر پاشازاده که به تازگی هدایت این تیم را عهده دار شده، بتواند این تیم را در لیگ حفظ کند، کار بزرگی برای ماهشهری ها انجام داده.

در نهایت می توان از تیم های کارون اروند خرمشهر، شهرداری تبریز، نود ارومیه و مس رفسنجان به عنوان تیم هایی نام برد که پس از شهرداری ماهشهر خطر سقوط آنها را تهدید می کند و تیم فجرسپاسی هم در رتبه های میانی جدول با خیال راحت به فصل آینده می اندیشد.

گفتنی است در لیگ یک امسال با توجه به کناره گیری دو تیمِ نفت تهران و سیاه جامگان مشهد، یک تیم به دسته پایین تر سقوط می کند.

رقابت های هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر با برگزاری 7 دیدار روز یکشنبه 12 اسفندماه از سر گرفته می شود.

67

68


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mpg7j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داور ناشناخته برای حساس‌ ترین دیدار لیگ یک!

رمز موفقیت:فرار از پرس و ضدحملات سریع
باید ها و نباید های تاکتیکی یک دربی