تاریخ انتشار: 1398/01/11 22:31
اختصاصی فرتاک ورزشی|
کد خبر: 104987

آقای گل این فصل لیگ یک کیست؟! (گزارش ویژه)

لیگ دسته اول فوتبال کشور کم کم به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود و در این میان رقابت نزدیک و پایاپای مدعیان آقای گلی فصل جاری لیگ یک در کنار کورس سنگین 6 تیم بالای جدول گل گهر، شاهین، گل ریحان، آلومینیوم، سرخپوشان و مس برای کسب سهمیه ی لیگ برتر، هیجان را در هفته های پایانی به اوج رسانده است.
آقای گل این فصل لیگ یک کیست؟! (گزارش ویژه)

 با نگاه به جدول گلزنان برتر لیگ دسته اول فوتبال کشور، نام سه مدعی کسب عنوان آقای گلی توجه را به خود جلب می کند؛ پیمان رنجبری از گل گهر سیرجان و شهریار مغانلو از ملوان بندر انزلی هر کدام با 14 گل در صدر جدول گلزنان و اکبر صغیری با 13 گل در رتبه ی دوم ایستاده است.

14 گل / پیمان رنجبری (گل گهر سیرجان)

گل گهر و رنجبری که همچنان به یکه تازی خود در صدر جدول لیگ و گلزنان ادامه می دهند؛ پنج بازی سخت و سرنوشت ساز را تا پایان لیگ برای کسب عنوان قهرمانی و آقای گلی در پیش دارند. شهرداری تبریز، شهرداری ماهشهر، بادران، گل ریحان و فجر سپاسی حریفان آینده سیرجانی‌ها و رنجبری محسوب می‌شوند. بازی در مقابل شهرداری ماهشهر قعر جدولی و شهرداری تبریز که رتبه ی چهاردهم را دارد، فرصت بسیار مناسبی را جهت سبقت از مغانلو و افزایش فاصله با صغیری نسیب پیمان رنجبری 26 ساله خواهد کرد اما بازی با تیم گل ریحان، بادران و فجر کمی برای گلزنی این مهاجم تبریزی سخت خواهد بود.

14 گل / شهریار مغانلو (ملوان بندرانزلی)

شهریار مغانلو، وینگر 24 ساله ی ملوان که سابقه ی بازی برای پیکان در لیگ برتر را هم دارد، در کنار رنجبری در رتبه ی نخست جدول گلزنان لیگ یک ایستاده است. مغانلو به همراه ملوان چهار بازی را پیش رو خواهد داشت؛ مس کرمان، نود ارومیه، شاهین بوشهر، آلومینیوم اراک.

بازی با تیم های شاهین، آلومینیوم و مس که هر سه مدعی صعود و از بالانشینان جدول لیگ هستند، کار را برای مغانلو در رقابت با رنجبری و صغیری برای کسب آقای گلی لیگ دشوار نموده و در این میان بازی با نود ارومیه نسب به سایر بازی ها فرصت مناسب تری برای مغانلو جهت افزایش شمار گل ها و سبقت از رقبا می باشد.

13 گل / اکبر صغیری(مس رفسنجان)

صغیری، مهاجم گلزن و کهنه کار مس رفسنجان هم که در سالیان اخیر ثابت کرده که علیرغم سن بالا مهاجمی چهارچوب شناس و گلزن قهاری است، پس از رنجبری و مغانلو و با یک گل زده ی کمتر (13گل)، در رده ی دوم جدول گلزنان لیگ قرار دارد.

صغیری هم به مانند مغانلو چهار بازی، یعنی یک بازی کمتر از رنجبری پیش روی خود دارد و می بایست در این چهار دیدار مهم نهایت تلاش خود را جهت رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ دسته یک و کنار زدن رنجبری و مغانلو در راه کسب عنوان آقای گلی به کار گیرد.

چهار بازی که صغیری به همراه یاران رفسنجانی اش انجام خواهد داد در برابر شاهین، آلومینیوم، نود ارومیه و و خونه به خونه می باشد. دیدار برابر نود ارومیه و خونه به خونه که از قعرنشینان لیگ می باشند، فرصت مناسبی را به صغیری برای نشان دادن شم بالای گلزنی و رسیدن به صدر جدول گلزنان داده است، هر چند سن بالای او می تواند مانعی جدی برای وی در هفته های پایانی و پرفشار لیگ آزادگان و در راه رسیدن به عنوان آقای گلی باشد.

با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون تعداد بازی تا پایان لیگ (صغیری4، مغانلو4، رنجبری5)، سن(صغیری 37، مغانلو 24، رنجبری 26)، سطح دشواری بازی های پیش رو و همچنین رتبه و سطح تیم های هر یک از سه بازیکن، می توان گفت که پیمان رنجبری، بازیکن گل گهر سیرجان از بخت بیشتری جهت کسب عنوان آقای گلی لیگ دسته اول و تصاحب توپ طلای لیگ آزادگان برخوردار است؛ هرچند، فوتبال است و هزاران اتفاق.

باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که در دهم اردیبهشت ماه، اختتامیه ی لیگ دسته اول، شرایط و اتفاقات چگونه رقم خواهند خورد و چه کسی نام خود را به عنوان آقای گل در تاریخ لیگ آزادگان ثبت خواهد کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oljxd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عدد نحس از جلوی آقای گل پاک می‌شود؟!
پیمان خطر شهریار و صغیری را حس کرد؛