تاریخ انتشار: 1398/01/28 16:50
کد خبر: 103085

بررسی شرایط مدعیان صعود به لیگ برتر؛ از سیرجان و بوشهر تا کرج

هفته‌ی سی و دوم لیگ آزادگان به پایان رسید و چهره‌ی مدعیان اصلی صعود مشخص شد.
بررسی شرایط مدعیان صعود به لیگ برتر؛ از سیرجان و بوشهر تا کرج

گل گهر سیرجان، شاهین بوشهر و گل ریحان البرز با برد در این هفته و نتایج خوب هفته های اخیر فاصله‌ی خود را با رقبا افزایش دادند و حال می توان این سه تیم را اصلی ترین مدعیان صعود به لیگ برتر دانست.

گل گهر سیرجان که هفته هاست صدر جدول را در اختیار دارد، در هفته‌ی سی و دوم فجر سپاسی را در شیراز شکست داد و با احتمال بسیار بالایی می توان آن ها را قهرمان لیگ آزادگان و یکی از تیم های فصل آینده‌ی لیگ برتر به شمار می آورد.

شاگردان بگوویچ از 28 بازی خود 52 امتیاز به دست آوردند و در حالی که یک بازی کمتر از شاهین رده دومی دارند، به صدر جدول تکیه زده اند. گل گهر تنها دو دیدار تا پایان لیگ دارد؛ برابر تیم های شهرداری ماهشهر و گل ریحان البرز.

شهرداری ماهشهر نمی تواند مشکل چندانی برای گل گهر در مسیر کسب سه امتیاز حساس این دیدار و مسجل کردن صعود خود ایجاد کند، هرچند ماهشهری های قعر جدولی هم از انگیزه‌ی زیادی برای بقاء در لیگ آزادگان برخوردارند و برابر گل گهر سعی خواهند کرد بهترین بازی را از خود به نمایش بگذارند. پس از آن گل گهر برابر گل ریحان، سومین مدعی صعود به لیگ برتر می رود.

گل ریحان 4 امتیاز کمتر از گل گهر داشته و کار سختی برای رساندن خود به گل گهر دارد.

احتمالا بازی برابر گل ریحان در هفته‌ی آخر برای گل گهری ها تشریفاتی خواهد بود، مگر این که گل گهر سیرجان در بازی با شهرداری به نتیجه‌ی خوبی دست پیدا نکند که در این صورت باید در برابر گل ریحان تمام تلاش و همت خود را برای برد و قهرمانی به کار گیرد. به هر روی، گل گهر سیرجان هفته هاست به صدر جدول چسبیده و با فاصله ای که با سایر تیم ها ایجاد کرده، با احتمال زیادی می توان تیم بگوویچ را یکی از صعودکنندگان به لیگ برتر دانست، یا به عنوان قهرمان لیگ آزادگان، یا به عنوان نایب قهرمان.

پس از گل گهر سیرجان، شاهین بوشهر با 51 امتیاز کمتر در جایگاه دوم قرار دارد. شاهین با پیروزی دو بر صفر برابر انزلی چی ها در استادیوم مملو از تماشاگر شهید بهشتی بوشهر، بیش از پیش خود را به لیگ برتر نزدیک کرد و اکنون جنوبی ها بازگشت خود به سطح اول فوتبال ایران پس از سال ها را تا حد زیادی ممکن می دانند.

شاگردان ویسی تنها یک بازی پیش رو دارند؛ شاهینی ها در هفته‌ی سی و سوم و در آخرین بازی خود در لیگ این فصل میهمان سرخپوشان پاکدشت هستند و می روند که با نهایت بهره از افت و بی انگیزگی سرخپوشان، کار صعود به لیگ برتر را تمام کنند، هرچند با وجود گل ریحان، کار بسیار دشواری دارند و هیچ بعید نیست که با کوچکترین لغزشی، گل ریحان جای آن ها را گرفته و رویای صعود بر باد رود.

سومین تیم جدول و سومین مدعی صعود به لیگ برتر، گل ریحان البرز می باشد. گل ریحان در هفته های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته، در پنج بازی گذشته به سه برد و دو تساوی رسیده و با برد هفته‌ی سی و دوم مقابل سرخپوشان، خود را به شاهین نزدیک تر کرده و این شانس را دارد تا در صورت ناکامی شاهین در دیدار آخر خود و پیروزی خودشان برابر شهرداری تبریز و جنگیدن در بازی حساس و سخت برابر گل گهر در هفته‌ی آخر، به لیگ برتر صعود کنند.

گل ریحان با هدایت مجتبی حسینی عملکرد درخشانی داشته و در صورت حفظ روند هفته های اخیر خود، هیچ بعید نیست که به جای شاهین و یا حتی گل گهر سیرجان سهمیه‌ی صعود به لیگ برتر را تصاحب کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mpzk5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیروزی سیرجانی‌ها تقدیم به مدیرعامل و کارکنان گل گهر

شاهکار مجتبی حسینی در کرج/ ناکامی پاشازاده از صعود
گل ریحان البرز 2 - سرخپوشان پاکدشت 0