تاریخ انتشار: 1398/02/18 11:49
کد خبر: 100878

طوفان اینستاگرامی هواداران داماش گیلان در صفحه فیفا + عکس

هواداران داماش گیلان زیر پست اینستاگرامی صفحه رسمی فیفا اعتراضات خود را در رابطه با داوری دیدار با نیروی زمینی نشان دادند.
طوفان اینستاگرامی هواداران داماش گیلان در صفحه فیفا + عکس

غروب یکشنبه یکی از غم‌انگیزترین غروب‌های چند سال اخیر رشت بود. حدود ۲۰ هزار هوادار تیم فوتبال داماش که از سراسر گیلان به استادیوم سردار جنگل رشت آمده بودند تا در کنار تیم محبوب‌شان صعود به لیگ یک را جشن بگیرند، با تصمیمات اشتباه تیم داوری، بازی را دو بر یک به تیم نیروی زمینی تهران واگذار کردند.

در این بازی داماش گیلان در دقایق اولیه به گل رسید و در دقایق بعد به گل دوم دست یافت اما این گل توسط کمک داور مسابقه آفساید اعلام شد. این اتفاق در حالی رخ داد که ۳ مدافع تیم حریف به طور کامل خط آفساید را پوشش داده بودند. در دقایق بعدی بارها و بارها خطاهای داوری تکرار شد به طور که دو پنالتی صحیح، یک گل دیگر و یک کارت قرمز (برای خطای هند) برای داماش توسط کادر داوری نادیده گرفته شد.

حال هواداران داماش معتقدند که تمامی این رخدادها اتفاقی نبوده و هیچ تیم داوری بدون سوء نیت نمی‌تواند تمامی این صحنه‌ها را نادیده بگیرد.

از سوی دیگر آن‌ها معتقدند که تعمدی برای عدم پیگیری پرونده تیم خوشه طلایی که عوامل آن به دلیل تبانی بازداشت شده بودند، رخ داده است.

هواداران داماش همچنین این سوء ظن را دارند که این باخت به دلیل ترس تیم‌های بالای جدولی لیگ برتری برای از دست رفتن سهمیه آسیایی رخ داده باشد زیرا در صورتی که داماش در فینال جام حذفی قهرمان شود، در صورتی که در لیگ یک (یا لیگ برتر) حضور نداشته باشد امکان کسب مجوز حرفه‌ای و حضور در مسابقات آسیایی را نخواهد داشت و تیم دیگری از لیگ برتر به جای آن راهی این مسابقات خواهد شد.

به خاطر تمامی این مسائل آن‌ها از فدراسیون فوتبال ایران نا امید هستند و تصمیم گرفتند که شکایت خود را مستقیما به AFC و فیفا ارائه کنند. به همین منظور تاکنون صدها کامنت از طرف آن‌ها در اینستاگرام برای فدراسیون جهانی فوتبال ارسال شده است. همچنین آن‌ها در صفحه‌های مجازی خود از سایر هواداران خواسته‌اند که برای مقابله با آنچه آن را «فوتبال کثیف ایران» می‌نامند با یکدیگر متحد شده و درخواست‌های بیشتری به کنفدراسیون فوتبال آسیا و FIFA ارسال کنند.

گفتنی است تا پیش از این قرار بود که بازی فینال جام حذفی ایران بین دو تیم داماش گیلان و برنده بازی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان برگزار شود ولی با توجه به رویدادهای فوق برگزاری این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

 هواداران داماش در شبکه‌های اجتماعی از مدیران باشگاه خود می‌خواهند که این بازی را تحریم کرده و یا در صورت شرکت در آن، تیم با کمترین آمادگی به منظور به سخره گرفتن فوتبال ایران وارد میدان شود.

photo_2019-05-08_02-08-27


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bnnb5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مخالفت فیفا با اجرای VAR در دربی