تاریخ انتشار: 1398/03/31 13:02
باشگاه سامی اسپورت سکوی پرتاب بازیکنان به ترکیه است
کد خبر: 96171

بابک پورغلامی: ملوان در آستانه سقوط به لیگ دو قرار دارد!

کاپیتان سابق ملوان در گفت وگو با فرتاک ورزشی از باشگاه ملوان تا سامی اسپورت در ترکیه صحبت کرد.
بابک پورغلامی: ملوان در آستانه سقوط به لیگ دو قرار دارد!

باشگاه سامی اسپورت اولین باشگاهی است که در کشور ترکیه توسط یک ایرانی فعالیت می کند. این باشگاه از مربیان ایرانی و خارجی بهره می برد که یکی از این مربیان بابک پورغلامی مربی جوان و کاپیتان سابق ملوان است. او در این رابطه توضیحاتی را داده که از هم در ایران با این باشگاه فعالیت می کند و هم در ترکیه.

در مورد فعالیت خودتان در باشگاه سامی اسپورت بیشتر توضیح می دهید؟

من چند ماهی است که با آقای سامان سهرابی مالک باشگاه سامی اسپورت فعالیت می کنم. آقای سهرابی اصالت گیلانی دارد که چند سالی می شود در شهر آنتالیا ترکیه کار باشگاه داری را انجام می دهد. کار ما ابتدا انتخاب بازیکنان شایسته و با استعداد است که در ایران با کمک چند مربی مورد تست قرار می گیرند و در ادامه روی تک تک آنها بررسی انجام می شود تا اگر شرایط ترانسفر شدن را داشتند، به مرحله دوم تست گیری در کشور ترکیه انتقال پیدا کنند. در ترکیه نیز چند مربی خارجی شرایط فنی بازیکنان را مورد تست قرار می دهند که اگر آنها نیز نظر مثبت داشته باشند این نفرات به تیم های ترکیه ای ترانسفر می شوند. البته فراموش نکنید قرار نیست نفرات انتخاب شده راهی لیگ برتر ترکیه شوند و آنها به تیم های رده های پایین تر ترانسفر می شوند. لیگ برتر ترکیه بازیکنان ملی پوش و باشگاهی لیگ برتر را جذب می کند که ترانسفر کردن آنها متفاوت است.  

این نفرات نیاز به رضایت نامه یا رضایت پدر و مادر ندارند؟

کسانی که تیم های باشگاهی بازی می کنند و یا بازی کرده اند نیاز به رضایت نامه دارند.  کسانی هم  که باشگاه بازی نکرده اند حتما باید رضایت نامه پدر و مادر را داشته باشند.

احتمال دارد که مرحله دوم کسی انتخاب نشود؟

نه این احتمال وجود ندارد، چون مرحله اول که در رشت آنتالیا برگزار شد 5 نفر انتخاب شدند ولی چون در مرحله دوم به خاطر اینکه تعداد نفرات زیاد هستند، این احتمال دارد که نفرات انتخاب شده بیشتر شوند و به بالای ده نفر برسند.

این نفرات در ترکیه چگونه اسکان داده می شوند و آیا جا و مکانی برای استراحت دارند؟

از بابت اسکان هیچ مشکلی ندارند و خود مالک باشگاه آقای سهرابی برای همه نفرات هتل در اختیارشان می گذارد و محل تمرین هم بسیار مناسب است که بازیکنان بتوانند با آرامش کامل خودشان را در تمرینات نشان دهند. من خودم از نزدیک شاهد کارهای باشگاه سامی اسپورت در آنتالیا بودم و به جرات می توانم بگویم امکانات این باشگاه به مراتب بهتر و بالاتر از امکانات تیم های ایرانی است.

فکر می کنید این باشگاه بتواند به فعالیتش ادامه دهد یا در ادامه مثل اکثر سرمایه گذارها از کارش پشیمان شود و ادامه ندهد؟

اگر چوب لای چرخش نگذارند و اذیتش نکنند، قطعا ادامه خواهد داد ولی مشکل اصلی اینجاست که گاها عده ای برای خراب کردن و دلسرد کردن باشگاه دار دست به هر کاری می زنند که امیدوارم از این دست مشکلات بوجود نیاید و حداقل اگر این عده کمکی نمی کنند، مشکل درست نکنند.

بابک پورغلامی

شما سالها بازیکن ملوان بودید کاپیتانی این تیم را هم تجربه کردید. از مشکلات ملوان خبر دارید؟

ملوان سالهاست که با مشکلات مالی و حتی مدیریتی دست و پنجه نرم می کند که همین امر باعث شده تیم ریشه دار و باسابقه استان گیلان به جای تلاش برای صعود به لیگ برتر، برای بقا دست و پا بزند.

الان مالک ملوان چه کسی است؟

فعلا مالک خاص ندارد و بلاتکلیف است. چند وقت پیش برای اولین بار در جلسه پیشکسوتان شرکت کردم تا در مورد آینده باشگاه به یک جمع بندی برسیم که خروجی این جلسه هیچ چیز خاصی نداشت. مشکل اصلی ملوان فعلا بدهی های انباشته شده است که اگر این بدهی ها تسویه نشوند به راحتی تیم با کسر 6 امتیازی دیگری مواجه خواهد شد. البته این دفعه کسر امتیاز، همراه با سقوط به دسته دو خواهد بود چون ملوان یک بار کسر امتیاز شده و بار دوم سقوط را هم به همراه خواهد داشت. شرایط ملوان طوری است که اگر دیر بجنبند آخر و عاقبت خوشی در انتظارش نخواهد بود. مشکلات ملوان هر روز بیشتر و بیشتر می شود که بسیار نگران کننده است.

گفت وگو: علی مسعودی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zpgnb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدافع ملوان، دومین خرید ماشین‌سازی