تاریخ انتشار: 1398/05/02 13:51
کد خبر: 92978

لیگ یک این فصل با زبان کاملا فارسی!

لیگ یک ایران سال هاست که رنگ بازیکن خارجی به خود ندیده است و حالا با کنار گذاشتن تنها مربی خارجی این لیگ، زبان فارسی زبان غالب این لیگ در فصل پیش رو شده است.
لیگ یک این فصل با زبان کاملا فارسی!

لیگ یک ایران سال هاست که رنگ بازیکن خارجی به خود ندیده است و حالا با کنار گذاشتن تنها مربی خارجی این لیگ، زبان فارسی ربان غالب این لیگ در فصل پیش رو شده است.

 در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور این قدر جابجایی مربیان داغ است که حتی پیش از شروع بازی ها هم می توانیم شاهد تغییر در کادر فنی تیم ها باشیم. به طور مثال میشو بعد از چند روز کار در تیم مس رفسنجان جای خود را به محمد ربیعی داد و حالا هم گفته می شود وحید بیاتلو سرمربی تیم نود ارومیه از سمت خود استعفاء کرده و شاید در روزهای آینده مربی جدیدی جایگزین او شود.

در خصوص تیم ملوان هم گفته می شود احتمالا محمد مایلی کهن سرمربی تیم خواهد شد. فعلا تیم زیر نظر منوچهر درجزی تمرین می کند. بازیکن سابق تیم ملوان که در حال حاضر مسئول آکادمی باشگاه است. گویی بخش خصوصی جدید که قصد دارد 70 درصد سهام باشگاه را از آن خود می کند موافق حضور محمد مایلی کهن در راس کادر فنی این تیم است. محمد مایلی کهن چندی پیش هم هدایت این تیم را برعهده گرفت اما نتوانست تیم را به لیگ برتر رهنمون کند.

قرعه کشی فصل جدید بازی ها 5 مرداد برگزار می شود. تیم ها موظف هستند تا 16 مرداد نام 14 بازیکن خود را به سازمان لیگ ارایه دهند. بازی ها نیز از 26 مرداد با حضور 18 تیم آغاز می شود که در نهایت دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم انتهای جدول هم دسته دومی می شوند.

فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور جز معدود فصل ها در سال های اخیر است که بدون حضور حتی یک مربی خارجی برگزار می شود. جالب اینکه حضور بازیکنان خارجی هم در تیم های دسته اولی ممنوع است. در سال های اخیر میشو و وینگو میهمانان ثابت تیم های دسته اولی بودند که وینگو به همراه گل گهر به لیگ برتر صعود کرده است و میشو هم در تیم مس رفسنجان جای خود را به محمد ربیعی داد. کادر فنی تیم های دسته اولی در فصل جدید از این قرار است با این توضیح که این امکان وجود دارد باز هم پیش از شروع بازی ها شاهد تغییر و تحولات جدید باشیم.

1-گل ریحان البرز: محمد نصرتی

2-آلومینیوم اراک: محمود فکری

3-مس کرمان: مجتبی حسینی

4-سرخپوشان پاکدشت: علی نیکبخت

5-بادران تهران: فرهاد کاظمی

6-قشقایی شیراز: غلامرضا عنایتی

7-فجر سپاسی: داوود مهابادی

8-مس رفسنجان: محمد ربیعی

9-ملوان: منوچهر درجزی

10- آلومینیوم جاجرم: نادر دست نشان

11-نود ارومیه: وحید بیاتلو

12-علم و ادب تبریز: یونس باهنر

13-کارون اروند خرمشهر: سید محمد علوی

14- خوشه طلایی: محسن عاشوری

15-آرمان گهر سیرجان: قاسم شهبا

16- نیروی زمینی: امید رضا روانخواه

17- سپیدرود رشت: علی نظر محمدی

18: استقلال خوزستان: مجید باقری نیا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b5z9e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدال نفس‌گیر مدعیان سقوط در اهواز / خداحافظی بازنده با لیگ دو
پیش بازی استقلال اهواز - مس نوین کرمان