تاریخ انتشار: 1398/06/12 14:50
فراموش نکنید که هنوز هماهنگ نیستیم؛
کد خبر: 89287

واکنش ربیعی به بومی گرایی: منسوخ شده است

بعد از پیروزی دلچسب مقابل نیروی زمینی، محمد ربیعی دستیارش را به کنفرانس خبری بعد از بازی فرستاد. او اما امروز شخصا در خصوص این پیروزی و مسائلی دیگری که در مورد مس مطرح می‌شود، صحبت کرد.
واکنش ربیعی به بومی گرایی: منسوخ شده است

و به نقل از کرمان ساکر، مس رفسنجان این روزها به آمادگی نزدیک می‌شود و تیمی که دیر اقدام به جذب بازیکن کرد و زمان زیادی را در پیش فصل از دست داد، فعلا نتایج بدی نگرفته و در این بین محمد ربیعی به عنوان نزدیک‌ترین فرد به تیم قصد دارد کیفیت مس را روز به روز بیشتر کند. ربیعی در خصوص بازی مقابل نیروی زمینی که با پیروزی سه گله تیمش همراه شد، به "کرمان ساکر" می‌گوید: تیم نیروی زمینی به رفسنجان آمد تا فوتبال بازی کند و به دنبال خراب کردن بازی نبود. این تیم از عقب بازیسازی می‌کرد و ما از سبک بازی آن‌ها شناخت کافی داشتیم. از همان نقطه‌‌ای که می‌دانستیم حریف ضعف دارد فشار وارد کردیم و به نتیجه هم رسیدیم. در نیمه اول موقعیت‌های خوبی داشتیم که حتی به گل هم رسیدیم اما داور قبول نکرد. با این حال حوصله به خرج دادیم و در نیمه دوم ریز به ریز پلن بازی خود را تغییر دادیم و خوشبختانه به نتیجه هم رسیدیم. نباید فراموش کرد که مس رفسنجان هنوز به لحاظ هماهنگی خیلی عقب است و زمان زیادی برای ما از دست رفته است و سعی در جبران داریم.

ربیعی در واکنش به اینکه با بازی دادن به علیرضا محمودی تا حدودی به انتقادات درباره حضور بازیکنان بومی در ترکیب پاسخ داده شد، قاطعانه اعلام کرد بومی گرایی در فوتبال امروز منسوخ شده است. سرمربی مس در این باره اینطور توضیح داد: در کنفرانس خبری قبل از شروع فصل نیز خبرنگاران رفسنجانی از من این سوال را پرسیدند و من جواب دادم. بومی گرایی کردن یا نکردن اصلا موضوع مهمی نیست و کیفیت سازی اهمیت دارد. بومی گرایی کاملا در فوتبال منسوخ شده؛ اگر 11 بازیکن بومی قابلیت حضور در ترکیب اصلی را داشته باشند قطعا استفاده می‌کنم و اگر هم 18 بازیکن غیر بومی اما باکیفیت‌تر داشته باشم از آن‌ها استفاده می‌کنم. علیرضا محمودی در تمرینات خوب کار کرد و دیروز به او بازی دادم و تا دقیقه 50 که پایش گرفت، از او راضی بودم. در سطح حرفه ای اما اصلا بحث بومی گرایی مطرح نیست.

وی ادامه داد: تمام بازیکنان زیر 25 سال و زیر 23 سال مس رفسنجان بومی هستند و هیچ بازیکنی از خارج از استان به رفسنجان نیامده؛ نصف یک تیم همین بازیکنان زیر 25 و 23 سال هستند. ما سازندگی هم کردیم و برخی از این بازیکنان مثل علی اصغر صادقی در تمرینات خوب کار می‌کنند. اگر این بازیکنان بتوانند خودشان را برای حضور در ترکیب اصلی ثابت کنند قطعا از آن‌ها استفاده می‌کنم. من نیامده‌ام استعدادها را بکشم اما هر کسی که بهتر باشد بازی می‌کند.

سرمربی مس در خصوص نتایج تیمش که به نظر می‌رسد وارد جمع مدعیان صعود خواهند شد، گفت: ما یک هدف گذاری داشتیم که فعلا نتایج ما بهتر است اما نباید به هر دلیلی توقع بالایی ایجاد شود. اگر بتوانیم از برنامه اول به سلامت عبور کنیم، می‌توانیم در نیم فصل دوم در جمع مدعیان قرار بگیریم اما هدف اصلی باشگاه مس و توافقی که ابتدای فصل با مدیران باشگاه داشتیم، این بود که نتایج از سال‌های گذشته بهتر باشد و ما به دنبال رتبه تک رقمی هستیم. اگر امسال توانستیم صعود کنیم اما اگر نشد، برنامه اصلی ما برای سال آینده است.

ربیعی اظهار داشت: طبق گفته آقایان هادوی و زیندینی هزینه‌ قراردادهای مس رفسنجان نسبت به فصل گذشته 500 میلیون کمتر شده و ما تیم ارزان تری بسته‌ایم. در حالی که برخی تیم‌ها 20 تا 30 درصد افزایش بودجه داشته‌اند و خرج کردند اما در تیم ما اینطور نیست. این هنر من است که بازیکنان به خاطر حضورم در رفسنجان به مس آمده‌اند، آن هم با ارقام پایین‌تری که باشگاه اعلام کرده.

با اینکه ربیعی می‌گوید هدف مس در این فصل صعود نیست اما به نظر می‌رسد با ادامه این روند این تیم در جمع مدعیان قرار خواهد گرفت. سرمربی مس در خاتمه صحبت‌هایش در این خصوص اظهار داشت: تیم‌های من همیشه مدعی هستند و من هر جایی که بوده‌ام، چه در اراک چه در بادران مدعی بودیم. آلومینیوم اراک که امسال مدعی صعود است، کارش از سال گذشته کلید خورده. باز هم می‌گویم که زمان نداشتیم و تیم هنوز هماهنگ نیست اما سعی می کنیم این روند را حفظ کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oxd8l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مکانی: هیچ مربی به اندازه برانکو و دستیارانش در زندگی ورزشی من اثرگذار نبوده است

مکملی: اگر اشتباه داوری به ضرر ما نبود، ما به جای بازی با داماش در پلی آف به راحتی قهرمان شده بودیم
واکنش مدیررسانه‌ای نیروی زمینی تهران به اشتباهات داوری دیدار پلی‌آف :