تاریخ انتشار: 1398/11/09 01:08
یادداشت سردبیر؛
کد خبر: 72928

بارقه های امید در تیم علم و ادب تبریز/ کار سخت اما امیدوار کننده رضا صاحبی

علم و ادب تبریز با حضور رضا صاحبی امیدوار برای ماندگاری در لیگ دسته اول فوتبال کشور تلاش می کند.
بارقه های امید در تیم علم و ادب تبریز/ کار سخت اما امیدوار کننده رضا صاحبی

نادر دارستانی؛ علم ادب تبریز یا همان شهرداری، بعد از گذشته بیست هفته(با یک بازی کم تر نسبت به دیگر رقبا) و کسب 10 امتیاز در رده هجدهم و یا به عبارتی در انتهای جدول جا خوش کرده است و این جایگاه از همان هفته اول در اختیار این تیم بوده و تا به امروز هم ادامه دارد.

 این که چرا شاهد این اتفاق بوده ایم عوامل بسیاری نقش داشته است ولی باید قبول کنیم که این تیم قبل از آغاز فصل با اما و اگرهای واگذاری و متعاقب آن عدم برنامه ریزی و هم چنین نبود منابع مالی و برخی مباحث دیگر برای حضور در این رقابت ها روبرو بود و با آن شرایط فصل را آغاز نمود.

عمق فاجعه از آن جایی آغاز گردید که آنها در 6 بازی ابتدایی لیگ در تمامی بازی ها شکست خوردند و تنها توانستند دو گل به ثمر رسانده و در برابر آن 14 گل دریافت کنند، آماری بسیار نا امید کننده که نشانگر این امر بود آنها هیچ برنامه ای برای ادامه رقابت ها ندارند و همین امر موجب برکناری یونس باهنر از سرمربیگری این تیم و حضور بهاء الدین پناهی گردید.

 یونس باهنر

حضور پناهی مصادف شد با اولین امتیاز آنها در هفته هفتم برابر استقلال خوزستان تا کمی به ادامه رقابت ها امیدوار باشند. آنها در هفته هشتم در برابر نیروی زمینی شکست خوردند اما در نهمین هفته به اولین پیروزی خود برابر رایکا بابل دست یافتند  و در بازی دهم نیز در مصاف با آلومینیوم اراک یک تساوی ارزشمند به دست آوردند تا مشخص شود این تیم پتانسیل های لازم را برای کسب نتایج دارد ولی شرایط بد و نبود تمرینات منسجم و عدم امکانات کافی، مانعی بزرگ برای رسیدن به هدف های آنها می باشد.

 اما علم و ادب باز هم در ادامه لیگ و در چهار بازی متوالی شکست خورد تا عملا انگیزه ای برای ادامه رقابت ها نداشته باشد ولی در هفته پانزدهم برابر گل ریحان صدرنشین لیگ توانستند تساوی کنند تا باز هم شاهد این موضوع باشیم که آنها توان کسب نتایج در برابر تیم های مدعی را هم دارند ولی هم چنان انگیزه ای برای ادامه رقابت ها ندارند.

 تبریزی ها در هفته هفدهم برابر مس کرمان شکست خوردند تا نیم فصل را با 6 امتیاز از 3تساوی، یک پیروزی و سیزده شکست پشت سر بگذارند، آماری بسیار نگران کننده که خیلی ها را بر آن داشت این تیم را یکی از دو تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم بدانند.

آنها در آغاز نیم فصل دوم در هفته اول برابر ملوان مساوی کردند در دومین هفته که همان هفته هجدهم باشد برابر نود ارومیه شکست خوردند ولی در بازی برابر فجر سپاسی در هفته نوزدهم پیروز میدان شدند، برابر تیمی که در نیم فصل اول صدرنشین رقابت ها بود تا باز هم این موضوع تداعی شود که علم و ادب با تمام مشکلات پیش رو این توان را دارد حتی تیم های مدعی را هم شکست دهد.

بهاء الدین پناهی

علم و ادب در هفته بیستم برابر خوشه طلایی شکست خورد تا پایان حضور بهاء الدین پناهی در این تیم باشد تا او در 14 بازی صاحب 10 امتیاز به همراه این تیم شود . البته دیدار این تیم و بادران نیز در هفته بیست و یکم نیز به علت آماده نبودن زمین برگزار نگردید تا این تیم با یک بازی کم تر و کسب 10 امتیاز پایین تر از همه تیم ها در انتهای جدول جاخوش کرده باشد.

 اما حکایت این روزهای علم و ادب تبریز شاید با چند روز قبل متفاوت باشد، جایی که بعد از جدایی پناهی، شاهد حضور رضا صاحبی آقای گل اسبق لیگ آزادگان به همراه ذوب آهن اصفهان هستیم، مربی که انگیزه های فراوانی برای حضور در این تیم دارد و پیش از این سرمربیگری امیدهای پدیده را بر عهده داشته است.

صاحبی با پذیرش این مسئولیت ریسک بزرگی در دوران مربیگری خود کرده است چرا که این تیم شرایط آن چنان مطلوبی ندارد و یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال کشور می باشد و این می تواند برای این مربی که برای اولین بار در لیگ دسته اول سکان هدایت یک تیم را برعهده میگیرد، کمی دردسرساز شود.

رضا صاحبی- علم و ادب تبریز

 اما می شود این موضوع را از زاویه دیگری هم نگاه کرد، زاویه ای که نشان می دهد اگر صاحبی و شاگردانش بتوانند کاری مهم انجام داده و این تیم را در دسته اول فوتبال کشور نگه دارند، باید گفت کاری بزرگ انجام داده و این مربی حقانیت خود را به اثبات رسانده است و البته ناگفته پیداست عدم موفقیت احتمالی نیز نباید از ارزش های این مربی بکاهد چرا که او در برهه ای این مسئولیت را قبول کرده است که هر مربی جرات آن را نخواهد داشت و تنها از کسی بر می آید که انگیزه های فراوانی داشته باشد که صاحبی گویا از آن برخوردار است.

البته همان طور که پیش از این و در سطور فوق به آن اشاره گردید، بازیکنان علم و ادب با پیروزی برابر تیمی مثل فجرسپاسی که ادعای صعود به لیگ برتر را دارد و هم چنین تساوی برابر تیمی هم چون گل ریحان البرز که آنهم یکی دیگر از مدعیان این فصل می باشد، این یعنی شرایط لازم برای کسب نتایج وجود دارد و نباید آنها را از هم اکنون حذف شده مطلق دانست و چه بسا حضور صاحبی در این تیم و انگیزه هایی که به وجود آمده است ، فرصتی دوباره به آنها داده شود.

 بدون تردید دیدار با سپیدرود رشت با توجه به حریف مستقیم بودن این تیم، می تواند نقطه عطفی برای حضور مجدد آنها همراه با امیدواری بیشتر برای ادامه رقابت های لیگ باشد و اگر آنها بتوانند شاگردان دست نشان را در رشت شکست دهند، به امتیاز 13 رسیده و با توجه به یک بازی عقب افتاده، یعنی نزدیک شدن به دیگر تیم های بالای سر خود که لغزش احتمالی آنها می تواند ورق را به سود رضا صاحبی و شاگردانش برگرداند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39n6ve

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقای بیاتلو؛ غوره نخورده مویز شده ای! نود ارومیه و حاشیه های خود ساخته!
یادداشت سردبیر؛