تاریخ انتشار: 1398/11/22 00:23
11 بازی باقیمانده و کسب حداقل 25 امتیاز
کد خبر: 71400

قول صعود کاظمی؛خیلی دور،خیلی نزدیک!

فرهادکاظمی بعد از شکست برابر سرخ‌پوشان پاکدشت در هفته بیست و سوم قول داد که این تیم به لیگ برتر صعود می کند.
قول صعود کاظمی؛خیلی دور،خیلی نزدیک!

تیم فوتبال بادران چهارمین سال حضورش در لیگ دسته اول فوتبال کشور را سپری می کند، تلاشی که در طی این چند سال برای صعود به لیگ برتر و حضور در سطح اول فوتبال کشور بی نتیجه مانده و آنها هم چنان به دنبال تحقق این رویاها می باشند.

در این فصل از رقابت ها، فرهاد کاظمی مربی نام آشنای فوتبال کشور که تخصص خاصی در صعود تیم ها به لیگ برتر در کارنامه او دیده می شود، از ابتدای فصل بر روی نیمکت این تیم نشست تا شاید بتواند آرزوی آنها برآورده نماید،آرزویی که تا پایان هفته بیست و سوم هنوز به راحتی دردسترس آنها نیست و باید منتظر ماند و دید که در طی چند هفته آینده چه نتایجی کسب خواهند کرد و آیا می شود به این تیم امیدوار بود یا این که باید در فصلی دیگر دنبال آرزوهای مالکان این تیم باشیم.

کاظمی و شاگردانش در چند هفته گذشته نتایج نسبتا خوبی گرفته و خود را به نزدیکی تیم های مدعی رساندن و در حالی که در هفته بیست و سوم که برخی از مدعیان یا شکست خوردند یا با تساوی بازی را به پایان رساندند، نتوانستند در برابر سرخ پوشان پاکدشت پیروز میدان شوند و با نتیجه 2بر1 شکست خوردند تا بهترین موقعیت را برای کاهش فاصله خود با تیم های مدعی از دست بدهند، فرصتی که ممکن است در پایان لیگ حسرت آن را بخورند.

اما فرهاد کاظمی بعد از این بازی در گفت وگویی اعلام کرد: قول می دهم بادران به لیگ برتر صعود کند، قولی که هم می تواند خیلی دور باشد و هم خیلی نزدیک و باید دید که آیا این مربی کهنه کار می تواند به قولش عمل کند یا این که بادران باید در فصلی دیگر در اندیشه صعود و تحقق رویاهایش باشد.

 برای بررسی قول فرهاد کاظمی، لازم دیدیم نگاهی گذرا به امتیاز تیم هایی که در چند فصل گذشته به لیگ برتر صعود کرده اند داشته باشیم و ببینیم آیا می توان امیدوار به صحبت های این مربی کهنه کار بود یا این که بر روی احساس صحبتی به میان آورده است.

 بادران در حال حاضر و پایان هفته بیست و سوم  دارای 35 امتیاز بوده و در رده هفتم جدول قرار دارد و این در حالی است که مس رفسنجان 46 و خوشه طلایی ساوه دارای 41 امتیاز  در رده های اول و دوم جدول قرار دارند.

حال باید ببینیم شرایط بادران در این وضعیت چگونه است.  آنها تا پایان فصل 11 بازی باقی مانده دارند و حداکثر امتیاز یک تیم از این تعداد بازی 33 خواهد بود و بر همین اساس بر روی کاغذ این شانس را می توان برای این تیم و حتی برخی دیگر از تیم ها که امتیازی کم تر کسب کرده اند نیز قائل گردید.

 بادرانی ها تا به حال با میانگین 1/52 از هر بازی کار خود را ادامه داده اند و اگر همین روند را در 11 بازی آینده طی کنند 18 امتیاز دیگر به داشته های خود اندوخته خواهند کرد و در نهایت با امتیاز 53 به کار خود پایان خواهند داد، امتیازی که نمی تواند این تیم را راهی لیگ برتر نماید و با بررسی به تیم هایی که در فصول گذشته صعود کرده اند، به این نتیجه می رسیم که 1/8حداقل میانگین امتیاز یک تیم در سه فصل گذشته برای صعود بوده است.

اگر بخواهیم تیم های دوم راه یافته به لیگ برتر را مبنا قرار دهیم نساجی در فصل96-97 در لیگ 18 تیمی با 64 امتیاز و میانگین  1/88 بعنوان تیم دوم صعود کرده است.

در فصل 97-98  شاهین شهرداری بوشهر در لیگ 16 تیمی 54 امتیاز کسب نمود و بعنوان تیم دوم با میانگین معادل 1/8 راهی لیگ برتر گردید.
در فصل 95-96 سپیدرود رشت در لیگ 18 تیمی با 61 امتیاز و میانگینی معادل 1/79 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت و راهی لیگ برتر گردید.

 حال با بررسی سه فصل گذشته لیگ دسته اول به این نتیجه می رسیم که بادران و یا هر تیم دیگری که قصد صعود به لیگ برتر را دارد باید حداقل 1/8 امتیاز از هر بازی اندوخته نماید(البته این امتیاز حتی می تواند مانع از صعود شود و بستگی به نتایج دیگر تیم ها خواهد داشت).

پس بادران اگر بخواهد به حداقل ها برای صعود بیندیشد، باید از 11 بازی آینده خود 26 امتیاز کسب نماید تا با 35 امتیاز کنونی با 61 امتیاز حداقل شانسی برای صعود داشته باشد یعنی میانگین امتیاز در هر بازی باقی مانده 2/36 ، کاری که بسیار سخت ولی امکانپذیر می باشد.

ضمن این نکته ضروریست اگر تیم های صدرنشین امتیازات بیشتری در ادامه از دست بدهند، ممکن است این معادلات کمی راحت تر بشود و بادران با امیتاز و میانگین کم تری از 1/8  هم راهی لیگ برتر شود که همه این ها بستگی به نتایج دیگر تیم ها خواهد داشت.

 البته وقتی به کارنامه فرهادکاظمی نگاهی گذرا می اندازیم، متوجه می شویم که او به همراه پیکان و در شرایط بسیار سخت تری نسبت به وضعیت حال حاضر بادران، این تیم را راهی لیگ برتر نمود و سابقه او نشان میدهد که نباید او را دست کم گرفت و برهمین اساس ادعای او برای لیگ برتری شدن بادران در این فصل را نمی شود یک توهم دانست چرا که در عمل به او رسیده است.

اما علی رغم سابقه مناسب و تجربه کافی، فرهادکاظمی و بادرانی ها کاری سخت در پیش رو دارند. آنها در 11 بازی باقیمانده نباید بیش از 8 امتیاز از دست بدهند، به عبارتی آنها 8بازی را با پیروزی، یک بازی را با تساوی و تنها حق 2شکست در بازی های باقیمانده را دارند یا این که 7 پیروزی و 4 تساوی و بدون شکست رقابت ها را به پایان برسانند تا شانسی برای آنها متصور بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45z5nq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم وینگو در اندازه استانداردهای جهانی؛ گل‌گهر تهاجمی ترین تیم فوتبال ایران

پاداش بازی نکردن در پنج فصل اخیر!
تمدید مجدد قرارداد با ماشین سازان؛