تاریخ انتشار: 1398/12/02 18:48
یادداشت سردبیر؛
کد خبر: 70105

سخنی با مالک جدید گل ریحان البرز؛ راه دور، مسیر ناهموار ولی امکانپذیر!

شهروز داداشیان مالک جدید تیم فوتبال گل ریحان البرز در اولین اقدام محمدنصرتی سرمربی این تیم را برکنار و ابراهیم طالبی را جایگزین او کرد.
سخنی با مالک جدید گل ریحان البرز؛ راه دور، مسیر ناهموار ولی امکانپذیر!

نادر دارستانی؛ گل ریحان البرز که در نیم فصل اول رقابت های لیگ دسته یکم فوتبال کشور توانسته بود بدون شکست و با 33 امتیاز یکی از تیم های صدرنشین این مسابقات باشد، به یکباره با آغاز مسابقات در نیم فصل دوم، از 7 بازی تنها 7 امتیاز کسب نمودند تا در پایان هفته بیست و چهارم در جایگاه ششم قرار بگیرند .


آنها از هفته نوزدهم تا بیست و چهارم و در 6 بازی متوالی نتوانستند پیروز میدان باشند وصاحب 2 شکست و چهار تساوی شدند تا فقط 4 امتیاز از این تعداد بازی ها کسب کرده باشند. نکته قابل توجه در این تیم در آن جایی نهفته است که تنها 2 باخت در کارنامه آنها تا پایان هفته بیست و چهارم دیده می شود تا کم ترین شکست در بین تیم های لیگ یک را داشته باشند،اما همین تیم در 13 بازی به تساوی رسیده است تا در این زمینه هم  نسبت به تمامی تیم ها متفاوت باشد و شاید یکی از دلایل عقب ماندگی آنها از دیگر تیم های مدعی، عدم جسارت محمدنصرتی باشد و این گونه به نظر می رسد که سرمربی برکنار شده این تیم بیشتر دنبال نباختن بوده تا پیروزی و همین هم آنها را تا رده ششم جدول عقب رانده است.

 اما امروز شاهد یک خبر قابل پیش بینی بودیم و آن هم برکناری محمدنصرتی سرمربی این تیم توسط شهروز داداشیان مالک جدید این باشگاه، که در یک اقدام ضربتی نصرتی را برکنار و ابراهیم طالبی را جایگزین او نمود.
در این نوشتار قصد این را نداریم که بخواهیم به انتخاب ابراهیم طالبی بپردازیم و این که این انتخاب را درست یا غلط بدانیم، چرا که در نوشتاری دیگر به این موضوع به طور مفصل خواهیم پرداخت، اما آن چه که در این مطلب قابل توجه خواهد بود، حضور مدیری از جنس ورزش می باشد که مالکیت این باشگاه را بر عهده گرفته است.

داداشیان که تا قبل از این در بین جامعه ورزشکاران رزمی کار یک چهره محبوب و حامی ورزش شناخته می شود، قبل از این هم وعده داده بود که به همراه گروه اقتصادی ملل بزودی در فوتبال حضور خواهد داشت تا در این رشته پر هیاهو ولی جذاب هم ورود کرده باشد، اقدامی که خیلی زود جامه عمل پوشاند و آنها با خرید امتیاز گل ریحان البرز، به طور عملی وارد فوتبال شدند تا از این پس نام داداشیان و گروه اقتصادی ملل را بیشتر در  رسانه های ورزشی بشنویم.

شهروز داداشیان


اما سخنی با آقای شهروز داداشیان که او را مرد شماره یک ورزش حرفه ای mma ایران می دانند؛ کسی که بهترین امکانات را برای فعالیت ورزشکاران این حرفه فراهم نموده تا آنها با خیالی آسوده به این ورزش  بپردازند.
نکته اینجاست آیا فوتبال با این همه هیاهوهای خاص خود که خیلی از غول های اقتصاد ایران را در خود بلعیده و حتی به ورطه نابودی کشانده است، با دیگر رشته ها یکی می باشد؟!
آقای داداشیان باید این را بداند که فوتبال با تمامی ورزش هایی که تا به حال در آن ها یا بعنوان ورزشکار حضور داشته یا این که حامی مالی آنها بوده است، بسیار متفاوت خواهد بود، یک خبر می تواند او را در صدر اخبار روز ورزش ایران قرار دهد و این می تواند دو روی متفاوت داشته باشد، هم روی خوش یک خبر باشد و هم این که خدای ناکرده روی بد خود را به نمایش بگذارد!
 ناگفته پیداست حضور این چهره ورزشی در فوتبال که پیش از نیز نشان داده است در ابعاد ورزشی و حتی خدمات انسان دوستانه گام های موثری برداشته است، می تواند قابل تقدیر و بسیار ارزشمند باشد و در این نوشتار تحت هیچ شرایطی قصد نداریم شرایط را برای حضور او و هر حامی دیگری در ورزش فوتبال، تاریک نشان دهیم، بلکه تنها دوست داریم او را از این مسیری که در آن گام نهاده است آگاه نماییم چرا که بعد از این شاهد حضور افرادی در کنار او خواهیم بود که ممکن است برخی از آنها اهدافی خیرخواهانه نداشته باشند، کسانی که ممکن است او را به سرنوشتی دچار کنند که دیگر مدیران ورزشی درفوتبال به آن گرفتار شده اند!
جان کلام این که حضور آقای شهروز داداشیان در فوتبال را به فال نیک می گیریم و امیدواریم در انتخاب نفراتی که بعنوان مشاور در کنار او قرار میگیرند، دقت لازم را داشته باشد چرا که هیاهوهای فوتبال و موج رسانه ای که این ورزش می تواند ایجاد کند، بی رحمی های خاص خود را دارد و خدای ناکرده ممکن است با یک اشتباه، آن چنان فضا برایش مسموم شود که دیگر نای بلند شدن نداشه باشد و از طرفی دیگر با انتخاب های درست می توان شاهد حضور یک مدیر از جنس ورزش در فوتبال بود که سالها دوام بیاورد و در سطح اول ورزش فوتبال نیز حضوری پر رنگ داشته باشد، که اگر بخواهیم در این زمینه مثالی زده باشیم باید به سعید آذری مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان اشاره نماییم که از ورزش وزنه برداری به فوتبال آمد ولی آن چنان با برنامه و هدفمند بوده که در طی سالهای گذشته همواره از او به عنوان یکی از بهترین مدیران فوتبالی نام برده می شود که نمونه بارز آن را می توان به نقش غیر قابل انکارش در ذوب آهن اصفهان اشاره نمود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2avyky

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نتایج ضعیف گل ریحان البرز در حساس ترین مقطع/ نصرتی کم آورد!