تاریخ انتشار: 1399/02/24 13:30
کد خبر: 63208

محمودی نیا:از قدرت «مس» کرمان در صعود تا رمز همدلی/ادامه رقابت‌های لیگ فوتبال بهترین گزینه است

مدیر عامل باشگاه مس کرمان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در کرمان، ضمن بازدید از این خبرگزاری و دیدار با عوامل و خبرنگاران فعال در این رسانه، به سوالات آن ها پاسخ داد.
محمودی نیا:از قدرت «مس» کرمان در صعود تا رمز همدلی/ادامه رقابت‌های لیگ فوتبال بهترین گزینه است

آقای محمود محمودی نیا در گفتگوی خود با خبرنگاران خبرگزاری فارس در کرمان به سوالات مختلف آن ها به این شرح پاسخ داد:

اگر رقابت‌ها ادامه پیدا می‌کرد در حال برگزاری جشن صعود بودیم

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در پاسخ به اولین سؤال خبرنگاران مبنی بر نظرش برای چگونگی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور با توجه به جایگاه مس کرمان اظهار داشت: تاکنون تصمیم قطعی در خصوص سرنوشت رقابت‌های این دوره اتخاذ نشده است، باشگاه فرهنگی ورزشی مس کرمان در جهت حرفه‌ای شدن رشته‌های مختلف ورزشی که تحت پوشش این باشگاه هستند و به‌ویژه فوتبال که طرفداران زیادی را در خود جای داده است در رقابت‌های سال جاری، تیم فوتبال مس با عملکرد خوبی که از خود در این رقابت‌ها به جای گذاشته یکی از شانس‌های صعود به لیگ برتر فوتبال کشور است.

وی گفت: سیاست‌گذاری باشگاه مس کرمان سیاست صعود به لیگ برتر است اما متاسفانه بعد از هفته بیست و ششم که مس کرمان با هفت برد پیاپی از لحاظ نتیجه‌گیری و شرایط روانی و تاکتیکی ایده‌آلی برخوردار بود بر اثر بیماری کرونا لیگ تعطیل شد و تاکنون به علت شیوع کرونا تصمیم قاطعی در خصوص تعیین تکلیف لیگ برتر فوتبال کشور و لیگ دسته اول گرفته نشده است.

محمودی‌نیا عنوان کرد: اگر رقابت‌ها ادامه پیدا می‌کرد تاکنون مس کرمان با توجه به دیدارهای پیش روی این تیم در حال برگزاری جشن صعود به لیگ برتر در جمع هواداران پرشور این باشگاه بود.

ادامه رقابت‌ها بهترین گزینه در کنار سلامتی بازیکنان است

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در خصوص سلامت بازیکنان در صورت تداوم لیگ بیان داشت: سلامت جامعه یکی از ارکان اصلی باشگاه مس کرمان است، باشگاه نیز بر همین اساس ضمن الویت قرار دادن سلامت جامعه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به هیچ وجه خواستار تعطیلی لیگ دسته اول فوتبال کشور نیست زیرا مس قدرت این را دارد که در هفته‌های پایانی لیگ یک به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کند.

وی ادامه داد: در مدت تعطیلی تمرینات بازیکنان تنها تمرینات انفرادی را انجام دادند اما یک تیم حرفه‌ای نیاز به تمرینات گروهی در کنار این تمرینات فردی دارد و اگر تصمیم به برگزاری لیگ در ماه‌های آتی گرفته شود یک تیم حداقل چهار هفته برای ادامه رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور زمان می‌خواهد.

محمودی‌نیا عنوان داشت: به طور کلی شرایط کل دنیای فوتبال امروز همین گونه است و تمام لیگ‌های فوتبال به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل است.

وی تصریح کرد: اگر به مانند کشورهایی مانند آلمان بتوانند شرایطی مانند سلامتی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را در ورزشگاه‌ها اجرا کنند بهترین گزینه در کنار سلامتی بازیکنان ادامه رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور است .

راه‌اندازی طرح فرهنگستان فوتبال در چند شهر استان کرمان

مدیرعامل باشگاه مس کرمان با اشاره به طرح استعدادیابی باشگاه مس کرمان با عنوان فرهنگستان فوتبال گفت: طرح فرهنگستان فوتبال را در چند شهر استان کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم و هدف از تشکیل این فرهنگستان تحت پوشش قرار دادن سنین 8 تا 13 سال در هفت آکادمی است که 5 تای آنها در جنوب استان یک آکادمی در راور و شمال استان و یک آکادمی در مرکز استان کرمان جهت استعدادیابی و کشف استعدادهای ویژه در فوتبال و بهره‌گیری از آنها در تیم‌ها و رده‌های پایه فوتبال این باشگاه است.

وی ادامه داد: تا اسفندماه این طرح با انتخاب مربیان و استعدادیابی آنها در هفت آکادمی این طرح و کشف استعدادهای ویژه ادامه داشت اما در نیمه دوم اسفندماه و تعطیلی تمرینات به دلیل شیوع ویروس کرونا منتفی شده است.

محمودی‌نیا گفت: در نهایت طرح فرهنگستان در هدف نهایی خود در دوره نخست به دنبال کشف استعدادهای برتر در این آکادمی و استفاده از انها در تیم‌های بزرگسالان و رده‌های پایه است.

تشریح آخرین وضعیت تیم‌های پایه باشگاه مس

وی با بیان اینکه تیم‌های پایه این باشگاه تحت نظارت فنی قوی مربیان این باشگاه هستند، اظهار کرد: مس نوین در لیگ دسته دو سهمیه خود را در جدول حفظ کرده است و تیم امیدمان در لیگ‌ برتر کشوری در آستانه کسب مقام سوم است و در لیگ برتر جوانان نیز  سهمیه جوانان مس در لیگ برتر حفظ شده است که این موضوعات با توجه به شرایط خاص این رقابت ها دست آوردهای خوبی محسوب می شوند.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان افزود: تیم نوجوانان و نونهالان به ترتیب در جمع 4 و 8 تیم برتر جای گرفته‌اند که به دلیل شیوع بیماری رقابت‌های نوجوانان مس برای کسب عنوان قهرمانی فعلا به حالت تعلیق درآمده است که در مجموع عملکرد این دو تیم نیز در خور توجه بوده است.

محمودی‌نیا بیان داشت: در رده زیر 15 و زیر 17 سال، تیم های این رده سنی مس کرمان توانسته با قهرمانی در استان به مراحل بعدی مسابقات کشوری صعود کنند و هم‌اکنون منتظر رقابت‌های خود در مرحله سوم کشوری مس هستند.

چگونگی حمایت‌های باشگاه مس از رشته‌های ورزشی غیرفوتبالی

وی با بیان اینکه باشگاه مس کرمان از رشته‌های ورزشی دیگر باشگاه مس حمایت خوبی انجام داده است، گفت: هندبال مس کرمان در اوج شایستگی و اقتدار از سوی فدراسیون هندبال در حالی‌که بیش از هشتاد درصد از رقابت ها انجام شده بود و تنها چند هفته به پایان مسابقات باقیمانده بود و به دلیل شیوع بیماری برگزار نشد به‌عنوان قهرمان این دوره از مسابقات در لیگ برتر هندبال کشور معرفی شد که این افتخار برای هندبال کرمان پس از 31 سال رقم خورده است.

محمودی‌نیا ادامه داد: مس کرمان در لیگ برتر تیراندازی با کمان بانوان که قهرمان لیگ برتر کشور شد و در دو و میدانی، تکواندو، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، کاراته و فوتسال بانوان تیم‌های خود را تحت حمایت قرار داده است که تمامی این تیم ها نتایج خوبی در رقابت های این فصل خود کسب نمودند

مدیرعامل باشگاه مس کرمان عنوان کرد: بودجه بسکتبال مس کرمان در رقابت‌های لیگ برتر امسال در مقایسه با تیم‌های لیگ برتر بسکتبال بسیار کمتر بود اما با همت مربیان و تلاش بازیکنان سهمیه بسکتبال را در لیگ برتر سال جاری حفظ کرده است تا به هدف اصلی خود در مسابقات دست یابد.

وی گفت: برای یک فصل دیگر در هندبال با سرمربی کنونی تیم هندبال مس کرمان به توافق رسیده‌ایم و حمید صادقی سکاندار هدایت مس کرمان و لیگ برتر هندبال در فصل آینده و رقابت‌های جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا خواهد بود.

محمودی‌نیا در رابطه با تیم دومیدانی مس نیز اظهار کرد: حسین ابارقی دونده تیم مس در لیگ برتر دو و میدانی کشور دو طلا کسب کرد و پرامتیازترین ورزشکار دو و میدانی کشور لقب گرفت .

مدیرعامل باشگاه مس کرمان با بیان اینکه حمایت‌های باشگاه مس از ورزشکاران و تیم‌ها بر اساس یک برنامه‌ریزی دراز مدت بوده است، ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از باشگاه مس کرمان گفت: بدون شک حمایت های اصولی و مداوم مدیریت شرکت مس نقش بزرگی در موفقیت تیم های باشگاه مس کرمان ایفا کرده است و همچنین یک گروه همدل از ورزشکاران و مربیان و کارکنان در کنار هم و با رمز همدلی توانستند یک سال خوب و موفق را در باشگاه رقم بزنند.

وی گفت: این یک طرف قضیه است و طرف دیگر ماجرا، هواداران پرشور باشگاه مس بودند که به طور ویژه این تیم را در تمام شرایط حمایت کردند.

محمودی‌نیا با بیان اینکه از سال هشتاد فعالیت خودم را در سطوح مختلف مسؤولیت از مربیگری تا مدیر عاملی باشگاه مس رفسنجان انجام داده‌ام، اظهار کرد: ثمره بیست سال زحمت همگان در مس رفسنجان اکنون این تیم را به یک بلوغ حرفه‌ای در باشگاه‌داری و فوتبال رسانده است که در سال جاری این تیم توانشته با تمام قدرت صدر جدول را از آن خود کند.

وی در خصوص ورزش بانوان در این باشگاه گفت: در سال جاری علاوه بر فوتسال و تیراندازی باکمان بانوان در لیگ‌های برتر مربوط به رشته‌شان از تیم‌های بسکتبال و فوتبال ساحلی بانوان حمایت کرده‌ایم.

اقدامات مس کرمان در رزمایش همدلی و مواسات

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در خصوص حرکت فرهنگی تقدیر از کادر پزشکی توسط باشگاه مس کرمان و بازیکنان فوتبال این تیم گفت: ما نیز تقدیر کوچکی از کادر پزشکی انجام دادیم و از آنها به‌عنوان مدافعین سلامت کشور تشکر کردیم.

وی در خصوص همدلی و کمک مومنانه و اقدامات باشگاه مس در این زمینه عنوان کرد: هم به لحاظ نیروی انسانی جهت ضدعفونی کردن برخی از معابر و همچنین توزیع البسه ورزشی میان سیل‌زدگان رودبار جنوب و پخت غذای گرم و هم به لحاظ تجهیزات اقداماتی را در حد توان، باشگاه انجام داده است.

فضای رسانه‌ای کرمان در جهت حمایت از فوتبال رقم بخورد

سعید قرایی مدیر روابط عمومی باشگاه مس کرمان نیز با بیان اینکه رسانه‌ها باید حضورشان در ابعاد خبری و پوشش خبری تیم‌های باشگاهی مس کرمان به ویژه فوتبال بیشتر باشد، اظهار داشت: تصمیم فدراسیون مبنی بر ادامه یا لغو لیگ باید به شکل مطالبه گری در رسانه‌های کرمان مورد نقد و با حساسیت همراه شود.

وی عنوان کرد: این پوشش خبری گسترده می‌تواند از بروز هرگونه تصمیم غیرمنطقی در خصوص صعود یا عدم صعود تیم‌ها نقش بسیار مهمی داشته باشد.

قرایی گفت: باید فضای رسانه‌ای به گونه‌ای در کرمان در جهت حمایت از فوتبال رقم بخورد که فدراسیون احساس کند در صورت گرفتن تصمیم‌گیری غیرمنطقی باید جواب چند صد هزار هوادار فوتبال باشگاه مس کرمان را در میان مردم این استان که صعود تیم فوتبال مس کرمان به لیگ برتر تاثیر مستقیم برروی زندگی آن ها دارد را بدهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eaqo9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرپرست تیم فوتبال مس کرمان:برای برگزاری بازی ها مجبوریم تابع تصمیمات سازمان لیگ باشیم

دست محمد نصرتی برای رقبا رو شده است!
گل ریحان به راحتی امتیاز از دست می‌دهد؛