تاریخ انتشار: 1400/02/24 12:21
اختصاصی/نگاهی بر افکار تاکتیکی رضا مهاجری
کد خبر: 39542

افت عملکرد تیم مس یا بد شانسی سریالی؟راه حل خروج از بحران چیست؟

تیم مس کرمان یکی از تیم های مدعی صعود به لیگ برتر است که در هفته های اخیر با افت عملکرد رو به رو شده است.
افت عملکرد تیم مس یا بد شانسی سریالی؟راه حل خروج از بحران چیست؟

تیم مس کرمان از همان روز اول لیگ با خریدهای گران قیمتی که داشت خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود معرفی کرد.از تغییر مدیر عامل گرفته تا جذب بازیکنان موثر در نیم فصل،تمام قطعه‌های پازل مس برای صعود را کنار یکدیگر قرار داده است.

 

تیمی هجومی با افکار مهاجری:

مسی‌ها در فصل جاری در اغلب مسابقات از سیستم ۴.۴.۲ خطی استفاده کرده‌اند و تفکرات هجومی داشته‌اند.یعنی تیم مس دوست دارد از نیمه‌ی حریف پرس کند و مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و در راستای اهداف و کارهای تمرین شده به سمت دروازه‌ی حریف حمله کند.۲۳ گل زده در ۲۴ بازی و تنها دریافت ۱۱ گل تقریبا بالانس خوبی در این تیم بوجود آورده است.

پرس از نیمه‌ی حریف،بالا بازی کردن خط دفاعی،پاسکاری‌های سریع و جابجایی‌های مداوم و بدون توپ در زمان مالکیت مهم‌ترین شاخصهای فنی تیم مهاجری هستند.

تیم مس به دنبال مالکیت توپ و ارائه‌ی تاکتیک‌های تیمی در قالب سیستم ۴.۴.۲ میباشد.دفاع کناره‌های رونده،هافبک‌های خلاق و مهاجمین زهر دار همگی در راستای تفکرات هجومی مهاجری توانسته تیم مس را به یک تیم قدرتمند تبدیل کند.البته نباید از ضعف این تیم در پرس‌ها و برگشت از حالت حمله به دفاع و همچنین دفع توپ‌های ارسالی از کناره‌ها نیز به راحتی گذشت.

 

دلایل بحران:

تیم مس در هفته‌های اخیر نتوانسته نتایج مد نظر خود را کسب کند و فاصله‌اش در صدر جدول با سایر مدعیان کم شده است.

شناخت کافی تیم‌ها از تیم مس و سخت تر شدن بازی‌ها در نیم فصل دوم و افت چند بازیکن تاثیر گذار مس در خط هافبک و مهاجم در کنار عملکرد پر انتقاد دروازه‌بان و مدافعین همگی مزید بر علت شدند تا نارنجی‌های دیار کویر به بحرانی خود ساخته فرو روند.

 

راهکارهای خروج از بحران:

ترمیم ساختار دفاعی تیم مس از اولویت‌های تمرینی رضا مهاجری باید باشد.تیم مس در هفته‌های اخیر به راحتی به حریفان موقعیت گل میدهد.

ارتقای عملکرد فنی و ذهنی بازیکنانی که با افت عملکرد مواجه شده‌اند کلید حل مشکلات تیم مس در حملات میباشد.باید از لحاظ ذهنی و روحی روانی بازیکنان موثر این تیم ریکاوری شوند و با آنالیز عملکرد فردی آنها مشکلات را برطرف کرد.

ارائه‌ی بسته‌های هجومی بهتر برای حمله یکی دیگر از راهکارهای مهم برای مهاجری میباشد.تاکتیک‌های هجومی مس شناخته شده هستند و باید از اصل غافلگیری در حملات بهره گرفت.جنس تمرینات تیم مس نیاز به بازنگری دارد.

نرخ تبدیل موقعیت خطرناک به گل نیز در هفته‌های اخیر در تیم مس به شدت کاهش یافته است.مس برای قهرمانی باید گل بزند.

به نظر شما مس میتواند به لیگ برتر صعود کند؟

نویسنده:میلاد رئیسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbnvm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خلاصه بازی چوکا تالش 1 - مس کرمان 1 + فیلم

مهاجری در پی تحقق رویا
مس کرمان صدرنشین مقتدر: