تاریخ انتشار: 1401/02/21 13:12
امید روانخواه:
کد خبر: 22132

جو ورزشگاه انزلی لذت بخش بود/در شش هفته گذشته ۶ اخراجی دادیم!

سرمربی سایپا پس از بازی برابر ملوان در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
جو ورزشگاه انزلی لذت بخش بود/در شش هفته گذشته ۶ اخراجی دادیم!

امید روانخواه پس از شکست ۲-۰ سایپا برابر ملوان در نشست خبری حاضر شد و گفت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم باید بگویم لذت بردم که دوباره فوتبال را به این شکل و با حضور هواداران پرشور ملوان بندرانزلی دیدیم و این برای ما که شغل‌مان فوتبال است واقعا لذت بخش است. حال و هوای لیگ برتر را کاملا می‌شد احساس کرد که تمام شهر آمادگی فصل جدید برای شرکت در لیگ برتر را دارد. ملوان انزلی تیمی پرسابقه و بسیار قابل احترام در فوتبال کشور است و خیلی خوشحالم که این تیم این روزها را سپری می‌کند. امیدوارم این تیم خوب و پرهوادار که تا اینجا آمده در هفته‌های آینده هم موفق باشد و به لیگ برتر صعود کند. پیشاپیش به مردم و هواداران خونگرم بندرانزلی تبریک می‌گویم.

روانخواه در پاسخ به این سوال که آیا امروز سایپا برای یک امتیاز وارد زمین شده بود گفت: مطمئنا نه؛ برای یک امتیاز نیامده بودیم چون یک امتیاز برای ما در جدول فرقی نمی‌کرد. اگر دقت کرده باشید قبل از اینکه 10 نفره شویم بازی نسبتا پایاپای بود. شاید برتری ملوان در آن دقایق محسوس بود ولی صحبت‌های من درباره تیم خودم فقط فنی نیست. شما ببینید در 6 هفته گذشته تیم من پنج بار 10 نفره شده است. از دقیقه ۷۰ شروع شد و به ۶۰ و ۵۵ و ۵۰ و الان هم بین نیمه رسید. تقریبا ۱۸۰ دقیقه در ۴-۵ هفته گذشته تیم من 10 نفره بازی کرده است. خودتان می‌دانید چقدر سخت است.

او افزود: هفته پیش هم اگر من استعفا دادم واقعا بحث فنی نبود. من دوست دارم وضعیت و اتفاقاتی که درون تیم رخ می‌دهد را از بازیکنان بپرسید. ما دو بازی پیاپی در خانه از دقیقه ۶۰، 10 نفره بودیم. برای هیچ تیمی این اتفاق نمی‌افتد. 10 نفره‌هایی که به سادگی اتفاق می‌افتد. نمی‌خواهم بگویم داور با تیم ملوان مهربان بود یا هر چیز دیگری؛ من تا الان هیچ صحبتی نکردم و نمی‌خواهم خودم را از نتایجی که اتفاق افتاد مبرا کنم اما صحنه اول که خطا شد و همان خطا منجر به گل شد، کمک سمت راست نزدیک من بود و به آقای بنیادی‌فر گفت هیچ خطایی نبود. خطا گرفته شد و روی آن خطا بازیکنان من یک اعتراض ساده داشتند و دو کارت زرد گرفتند و همان توپ گل شد.

سرمربی تیم سایپا با انتقاد از کمک داور بازی امروز بیان کرد: بین نیمه دروازه‌بان من پیش کمک داور رفته و با او صحبت کرده است. کمک داور حرفی به گلر من زده که من واقعا هر اتفاقی بیفتد و شغلم را هم از دست بدهم، هیچوقت آن حرفی که داور به گلرم زده را نمی‌گویم چون فکر می‌کنم جامعه فوتبال قابل احترام هستند که ما این حرف‌ها را به زبان نیاوریم. گلر من فقط گفته که شعور داشته باش؛ حتی آقای بنیادی‌فر هم به کمکش تذکر می‌دهد که نباید با بازیکن اینطور صحبت کنی. ولی می‌خواهم بگویم اگر گلر ملوان در این فشار هواداران با داور صحبت کرده بود، به این راحتی بین نیمه اخراج می‌شد؟ مطمئنا این اتفاق نمی‌افتاد‌.

روانخواه ادامه داد: تیم سایپا تیم تاثیرگذاری در فوتبال کشور است‌ باور کنید این تیم اگر هوادار داشت به این سادگی پنج هفته پیاپی اخراجی نمی‌داد. سایپا پنج هفته پیاپی است که نصف بازی را 10 نفره بازی می‌کند. واقعا تیم مشکل فنی ندارد و جوان است اما من خودم خسته شده‌ام. من هم یک مربی هستم و سال‌هاست در این فوتبال کار می‌کنم؛ شاگردان زیادی دارم که در ملوان کار می‌کنند، در اکثر تیم‌های لیگ یک من حداقل ۴-۵ شاگرد دارم که بزرگسال را با من تجربه کرده‌اند. خیلی سعی کردم در این فوتبال زحمت بکشم ولی به شرافتم قسم نه سمت جادوگری رفته‌ام، نه سمت داوری رفته‌ام. اگر رفته بودم در تمام این بازی‌ها یک سوت به نفع تیم من می‌خورد. سعی کردم روی اصول اخلاقی فوتبال جلو بروم اما واقعا هر کسی توانی دارد.

او درباره صحبتی که دستیارش در حاشیه نشست خبری به او گفت، توضیخ داد: الان کمک من آمد و گفت تیم روحیه خوبی دارد و بچه‌ها تلاش کرده‌اند؛ خواهش می‌کنم استعفا نده. من واقعا هفته پیش استعفا دادم و از مدیرعامل تیم تشکر می‌کنم چون تیم را می‌دید و متوجه بود که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و استعفای من را نپذیرفت. برای من خیلی قابل احترام بود؛ در این شرایط می‌توانست استعفای من را بپذیرد و فقط به نتایج تیم فکر کند. من از او ممنونم اما واقعا سخت است که تلاش کنی اما نگرانی‌ات قبل از بازی این باشد که 10 نفره نشوی و این استرس همیشه در وجود بازیکنان ما است.

روانخواه در پایان گفت: من واقعا دست باشگاه را باز می‌گذارم. با اینکه دو بازی نسبتا ساده روی کاغذ با شاهین بوشهر و ماشین سازی را در پیش داریم که سقوط کرده‌اند اما من دست باشگاه را باز می‌گذارم چون احساس می‌کنم تیم برای موفقیت مقداری نیاز به خوش شانسی هم دارد اما مطمئن هستم اگر تیم بدون مربی هم باشد در لیگ یک باقی می‌ماند. امیدوارم اتفاقی رخ بدهد که دوباره سایپا را در سطح اول فوتبال کشور ببینیم. روند تیم خیلی رو به رشد بود اما دلایل زیادی داشت که این اتفاق افتاد ولی فکر می‌کنم اگر هر دلیلی بیاورم مبرا کردن خودم باشد. می‌خواهم این شرایط را بپذیرم و به جامعه فوتبال احترام بگذارم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ek5da

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیروزی پرگل سرخپوشان تبریزی مقابل سایپا و صعود موقت به رتبه دوم