تاریخ انتشار: 1401/04/07 14:22
کد خبر: 20066

نبردی بزرگ برای اتمام دوری ۷ ساله / فولادشهر میزبان پلی آف صعود لیگ دسته دوم

پلی‌آف لیگ دسته دوم در شرایطی امشب در ورزشگاه فولادشهر میان ون‌پارس نقش‌جهان اصفهان و شهرداری بندرعباس برگزار خواهد شد که هر دو از نمایندگان استان‌هایی هستند که سال‌ها است تیمی در لیگ یک نداشته‌اند.
نبردی بزرگ برای اتمام دوری ۷ ساله / فولادشهر میزبان پلی آف صعود لیگ دسته دوم

 در شرایطی که لیگ‌برتر و آزادگان هفته‌های گذشته به سرانجام رسیده‌اند، رقابت‌ها در لیگ دسته دوم در اوج خود قرار دارد. هفته گذشته با اتمام مرحله گروهی، چوکا و شاهین بندرعامری که پیش از این صعود خود به لیگ آزادگان را قطعی کرده بودند با صدرنشینی فینالیست شدند و تعیین آخرین تیم صعود کننده، به دیدار پلی‌آف موکول شد.

آخرین تیم حاضر در فصل آینده لیگ آزادگان را مصاف رفت‌وبرگشت ون‌پارس نقش‌جهان اصفهان و شهرداری بندرعباس مشخص خواهد کرد؛ دیداری حساس که در کمتر از یک هفته به میزبانی فولادشهر و خلیج‌فارس بندرعباس برگزار خواهد شد. مسابقه رفت این دوئل جذاب، امشب در ورزشگاه خاطره‌انگیز فولادشهر آغاز می‌شود که پرده خاطرات مهمی از فوتبال ایران را به خود اختصاص داده اما قطعاً کمتر پلی‌آف‌های این‌چنینی را تجربه کرده است.

قرمزپوشان اصفهانی که سودای تشکیل قطب سوم فوتبال اصفهان را در سر دارند، با هدایت سعید جهانگیری با کسب ۴۴ امتیاز و قرارگیری بعد از شاهین صدرنشین، پا به این مسابقه گذاشتند. این در حالی است که آن‌ها از همه تیم‌های گروه‌شان کمتر شکست را تجربه کرده و به قولی "نبازتر" بوده‌اند اما توقف‌های متعدد، ون‌پارس را از صعود مستقیم محروم کرد.

این تیم خصوصی اصفهانی که نخستین فصل حضورش در لیگ دسته دوم را تجربه می‌کند، هفته‌های پایانی برای تبدیل همین تساوی‌ها به سراغ مهاجم مغضوب فرهاد مجیدی در استقلال یعنی فردین نجفی جوان رفت و با جذب او، فاز تهاجمی خود را بهبود بخشید.

 قطعاً بازی امشب برای ون‌پارس اهمیت بیشتری نسبت به حریف دارد؛ چراکه دوشنبه هفته بعد باید در هوای گرم و شرجی بندرعباس به میدان بروند.

آن سوی میدان نماینده بندرعباس با بازی های خوبی که به نمایش گذاشت از گروه خود جواز حضور در پلی‌آف را به دست آورد، شهرداری نیز تنها چهار بار در ۲۶ هفته مرحله گروهی شکست خورده و از این نظر نقاط اشتراک مهمی با ون‌پارس دارد؛ نقطه اشتراکی که نوید مصافی حساس و دیدنی را می‌دهد.

شهرداری بندرعباس در این فصل سکان هدایت خود را به «امیر خلیفه‌اصل» سپرده که سابقه بازی در بسیاری از تیم‌های جنوبی را در کارنامه دارد و تا اینجا توانسته انتظارات بندرعباسی را تا حد خوبی برآورده کند. البته آن‌ها رقابت صعود مستقیم را به چوکا باختند، اما حالا امیدوار هستند سومین تیم لیگ دویی راه یافته به لیگ بالاتر باشند.

با این حال نکته جذاب دیدار ون‌پارس و شهرداری، به سابقه اصفهان و بندرعباس در لیگ آزادگان برمی‌گردد. هر دو شهر دقیقاً هفت سال است که از داشتن تیم در لیگ دسته یک محروم هستند و آخرین نمایندگانشان، درست در فصل ۹۴-۹۵ به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌اند. گیتی‌پسند آن فصل با هجدهمی از تیم‌داری در فوتبال منصرف شد و آلومینیوم هرمزگان با قرارگیری در جایگاه آخر، بندرعباس را از داشتن تیم در لیگ آزادگان محروم کرد. حالا دوباره اقبال، مسیر حضور تیم‌های اصفهانی و بندرعباسی را به هم گره زده است؛ باید دید بالاخره بعد از دوری هفت ساله، کدام شهر فصل آینده به جمع میزبانان لیگ یک اضافه خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rawnb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ساپینتو: استقلال دوباره می‌تواند قهرمان شود