تاریخ انتشار: 1395/09/15 18:26
کد خبر: 244933

چرا شمال پس از 16 سال در لیگ برتر تیم ندارد؟!

از زمان شروع اولین دوره لیگ برتر درسال80، همواره شمال در لیگ برتر تیم داشت اما درسال95 و با سقوط ملوان، شمال برای اولین بار در لیگ برتر بدون نماینده شد و تیم های شمالی که همواره درلیگ برتر بزرگان ایران را شکست می دادند، هم اکنون درلیگ برتر حضور ندارند.
چرا شمال پس از 16 سال در لیگ برتر تیم ندارد؟!

به گزارش فرتاک ورزشی، بزرگترین دلیل حضور نداشتن تیم های شمالی، عدم توجه مسئولین به تیم های پرهوادار شمالی و همچنین نداشتن امکانات اولیه در فوتبال شمال است. استان های گیلان و مازندران در چند سال اخیر علیرغم امکانات کم پدیده های بسیار زیادی را به فوتبال ایران معرفی کردند که سرآمد آنها علیرضا جهانبخش و سعید عزت الهی لژیونرهای ایران در هلند و روسیه و همچنین رامینرضاییان و مرتضی پورعلی گنجی هستند که هرکدام از این ها درتیم ملی ایران و زیرنظر کارلوس کیروش به مهره هایی تاثیرگذار تبدیل شده اند.اما با وجود این ها در این دو استان توجه کمی بر روی پایه وجود دارد. بطوریکه تیم خوب نوجوانان داماش گیلان بدلیل بی پولی امتیاز خود را فروخت و جوانان این تیم نیز منحل شد. نساجی و سپیدرود  نیز شرایط سختی در رده های پایه دارند و از ارائه  ساده ترین امکانات به بازیکنان خود، محرومند.

دراین بین تنها خونه به خونه و تا حدودی ملوان وضعیت خوبی در رده پایه دارند و دغدغه های مالی آن ها به نسبت کمتر است.

در رده بزرگسالان نیز تیم های نساجی و سپیدرود  مشکلات مالی بسیار شدیدی دارند و از نظر مالکیتی نیز در بلاتکلیفی کامل به سر می برند. داماش گیلان نیز تا فصل قبل از مشکلات مالی بسیارشدیدی رنج میبرد و امسال با آمدن حاجی پور و الطافی،وضعیت مالی خودرا بهبود بخشید، اما با این وجود تیم های پایه این باشگاه هنوز شروع به فعالیت نکرده اند و در بلاتکلیفی کامل به سر می برند. در انزلی وضعیت مالی ملوان کمی بهتر است اما با این وجود این باشگاه از پرداخت طلب بازیکن خارجی خود عاجز مانده و مشغول تهیه پول برای تسویه حساب با زوران زلاتکوفسکی می باشد. در نوشهر نیز پروژه احیای شموشک به جایی نرسید و پروژه تغییر مالکیت چوکا در تالش نیز هنوز به پایان نرسیده است تا این دو تیم دوست داشتنی شمال کشور نیز مانند اکثر تیم های پرهوادار این خطه از نظرمالی در وضعیت هشدار قرار گیرند 

تنها تیمی که دغدغه مالی ندارد خونه به خونه بابل است که با هزینه های بسیار بدنبال حضور در لیگ برتر است اما مشکلات مدیریتی مانع تحقق این هدف برای بابلی ها شده است.

همانطور که در بالا اشاره شد مسئولین شمالی در کمک به تیم های این خطه بی تفاوتند. بطوری که  الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان به جای رسیدگی به وضعیت بد فوتبال این استان ، از عضویت خود در کمیته فوتبال ساحلی خوشحال است و تلاشی درجهت گرفتن حق تیم های این استان نمی کند. شورای شهر رشت و نمایندگان مردم انزلی و تالش نیز درگرفتن حق تیم های خود بسیار بی تفاوت و خونسرد هستند. بطوریکه در رشت شورای شهر وعده های زیادی را در مورد خرید سپیدرود داده( همین وعده ها را در فصل قبل برای نجات داماش داده بودند) که تاکنون هیچکدام از آنها عملی نشده. درانزلی نیز  حسن خسته بند تلاشی برای ملوان انجام نمی دهد و در تالش بهمن محمدیاری در سپردن تیم تحت  مالکیت خود یعنی چوکا، به فرمانداری کوتاهی می کند.در جویبار نیز وضعیت به مانند تالش است .شاید در این بین بتوان تنها از جعفرزاده،کوچکی نژاد ونام برد که گام هایی برای نجات تیمهای شهرشان یعنی داماش و سپیدرود برداشته اند و همچنین شهرداری فومن که تمام توان خود را برای حمایت از این تیم گذاشته است.

در مازندران نیز، بهروان از ریاست خود در سازمان لیگ خوشحال است و تلاشی درجهت بهبود وضعیت مالی و مدیریتی تیم های نساجی و خونه به خونه و همچنین احیای تیم دوست داشتنی شموشک  انجام نمی دهد و در برخی از موارد مانند موضوع تبانی تیم مس کرمان، به ضرر تیم های هم استانی خود عمل می کند و نمایندگان مجلس نیز قدمی درجهت کمک به تیم های این استان برنمیدارند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g559x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مشکلات فصل گذشته ام بسیار گسترده بود/ تنها هدفمان حضور در لیگ برتر است