تاریخ انتشار: 1395/10/09 19:34
کد خبر: 239458

داستان یک جدایی؛ اختلاف عمیق بین حسین خانی و مدیریت مس

حضور چندین ساله فرزاد حسین‌خانی در تیم فوتبال مس کرمان و به نوعی چهره شده او با پیراهن مس سبب می‌شود که اخبار حول حوش او و تیم فوتبال مس نیز خاصیت‌های ویژه خود را داشته باشد.
داستان یک جدایی؛ اختلاف عمیق بین حسین خانی و مدیریت مس

به گزارش فرتاک ورزشی، این اتفاق در تیم‌های دیگر و بازیکنان چهره‌ی آن‌ها نیز رخ داده است مثل رحمتی و مجیدی در استقلال، کریمی در پرسپولیس، نویدکیا در سپاهان، هوری در نفت آبادان و چند بازیکن انگشت شمار دیگر فوتبال ایران که با تداوم حضورشان در تیم‌های خود همیشه به گونه‌ای دیگر در دید قرار داشته‌اند و صحبت‌ها و حرف و حدیث‌ها در مقاطع گوناگون فصل به طور متفاوتی برای آن‌ها طرح می‌شده است.

این موضوع در تیم فوتبال مس و فرزاد حسین‌خانی نیز مطرح بوده و همین امر سبب می‌شد که هراز چندگاهی اخبار پیرامون مس و فرزاد حسین‌خانی به گونه‌ای خاص جلب توجه کند.

به هرشکل حسین‌خانی یکی از اسطوره‌های تاریخ فوتبال مس می‌باشد که با اختلاف بسیار زیاد و به طور دست نیافتنی و حتی تا ابد، رکودار پوشیدن پیراهن این تیم و کاپیتانی آن باشد و همین سبب می‌شد که هر زمان بحث جدایی فرزاد از مس طرح می‌شود، واکنش‌ها در قبال آن نیز به گونه‌ای دیگر از همه‌ی بازیکنان باشد.

قرار گرفتن او در لیست بازیکنان جدا شده از مس در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته یک کشور نیز موجی از واکنش‌های متفاوت نسبت به این موضوع را در پی داشته است.

البته حسین‌خانی پیش از این در دو مقطع تاریخ، یک بار کاملا در آستانه جدایی از مس بود و یکبار نیز برای نیم فصل از مس جدا شد تا این اتفاق سبقه تاریخی نیز داشته باشد.

در یک مقطع اختلاف شدید فرهاد کاظمی با فرزاد حسین‌خانی در لیگ برتر سال 86 بود که سبب شد حسین‌خانی به دنبال دریافت رضایت خود از باشگاه برای جدایی هم باشد اما با مخالفت مدیران و البته کنار رفتن کاظمی از نیمکت مس در بازی‌های برگشت آن زمان حسین‌خانی در مس ماندگار شود.

بار دوم نیز در سالی بود که مس به لیگ یک سقوط کرد و فرزاد حسین‌خانی با مصاحبه‌ای تند به مدیریت شرکت مس تاخت و همین سبب شد که او برای یک نیم فصل و تا زمانی که مصاحبه‌ی قبل خود را تلطیف نکرد، از لیست مس خارج شود.

و حالا این بار ظاهرا اختلاف نظر حسین‌خانی با مدیریت باشگاه مس که از ابتدای این فصل رقابت‌های لیگ دسته اول کاملا مشهود بود، سبب می‌شود که بار دیگر او از جمع نارنجی پوشان جدا شود.

از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید باشگاه مس در ابتدای فصل نقل و انتقالات لیگ یک این فصل، مشخص بود که حسین‌خانی خیلی آب مشترکی در جوی مدیران فعلی باشگاه ندارد. این موضوع زمانی به اوج خودش رسید که بر سر تمدید قرارداد حسین‌خانی در این فصل از رقابت‌های لیگ یک چالش اساسی پیش آمد.

هرچند کادر فنی مس برای حضور این بازیکن اعلام نیاز کرده بود و باشگاه نیز با او وارد مذاکره شد اما حسین‌خانی صراحتا اعلام کرده بود برای دریافت مطالبات سال‌های قبل خود شروط اساسی دارد و از همین حیث قرارداد خود را با تیم تا روزهای آخر نقل و انتقالات امضا نمی‌کرد.

در جریان همان مذاکرات سردی و اختلاف نظر اساسی میان مقامات باشگاه و کاپیتان تیم کاملا مشخص بود و طرفین خیلی تمایلی برای کار کردن با یکدیگر چه در ظاهر و چه در باطن نداشتند که این سبب شد تمدید قرارداد حسین‌خانی تا روزهای آخر نقل و انتقالات در پرده‌ی ابهام باشد.

بهرشکل با حصول توافق سرانجام حسین‌خانی و امجد مسعودزاده مدیرعامل باشگاه در کنار یکدیگر عکس یادگاری خود را بابت امضای قرارداد گرفتند به این امید که اختلافات و رابطه‌ی نه چندان خوبی که وجود داشت در طول بازی‌های لیگ گرم شود.

اما با نتیجه نگرفتن تیم مشخص بود که این چالش به قوت خود ادامه خواهد داشت و حتی ریش سفیدی برخی در این میان نیز نتیجه بخش نبود... در طول اردوها و تمرینات تیم نیز این رابطه‌ی سرد کاملا به چشم می‌خورد و حتی در برخی مواقع مثل اردوی تیم پیش از بازی با استقلال تهران دردسرساز هم می‌شد...

این موضوع کاملا اثر خود را در تیم نیز گذاشته بود و بهرشکل زمانی که کاپیتان و بزرگتر تیم با مدیریت باشگاه اختلاف داشته باشد و این اختلاف کم کم کاملا هم علنی شود، مشخص می‌شود که برروی کلیت تیم تاثیرات خود را می‌گذارد که متاسفانه این اتفاق برروی روند کلی تیم فوتبال مس نیز چه در تمرینات و چه در اردوها اثر می‌گذاشت که بهرحال بخشی از نتایج تیم نیز منشا در همین موضوع داشت.

در نهایت با نزدیک شدن به روزهای پایانی نیم فصل اول این اختلاف نظر و این رابطه‌ی سرد حل نشد که نشد تا سرانجام موعد تصمیم‌گیری جدیدی برسد... برای نزدیک شدن طرفین اختلاف در روزهای پایانی نیم فصل حتی جلسات مشترکی هم گذاشته شد اما نتیجه خاصی در بر نداشت.

مسلما تداوم این موضوع در نیم فصل دوم نیز می‌توانست بر تیم اثر گذار باشد و کلیت تیم بازهم تحت تاثیر اختلاف کاپیتان تیم با بزرگترهای باشگاه نمود آن را با نتایجش نشان دهد.

با یک تماس تلفنی باشگاه و اعلام نظر مقامات کمیته فنی و هیات مدیره با کاپیتان تیم، وی جدایی خود را از باشگاه می‌پذیرد و خواهان دریافت نامه‌ی کتبی این موضوع از باشگاه می‌شود که بهرشکل روز چهارشنبه این موضوع رسما اعلام می‌شود.

با وجود همه نظرات متفاوتی که پیرامون ماندن و یا رفتن فرزاد حسین‌خانی از تیم مس کرمان وجود دارد، به هیچ وجه نمی توان نام و زحمات حسین‌خانی را برای مس کوچک شمارد و او همواره محبوبیت خاص خود را در بین هواداران مس خواهد داشت.

خیلی‌ها آرزو می‌کنند ای کاش این اختلاف نظر پیش نمی‌امد و یا این مسئله به خوبی و خوشی حل می‌شد تا تمام توان دو طرف در خدمت هم برای تیم مس در این فصل کار را پیش می‌برد اما بهرشکل این موضوع حل نشد تا یک جدایی تلخ اما لازم اتفاق بی‌افتد. طرفین انگیزه‌ای برای ادامه‌ی کار با یکدیگر نداشتند و این می‌توانست روی انگیزه‌ی تمام تیم اثر بگذارد.

در تمامی باشگاه‌های ورزشی جهان نیز منطق بر این گونه بوده است در زمان اختلاف یک بازیکن با مقام بالا دست خود یعنی سرمربی و یا مدیر بهرشکل این مقام پائین تر بوده است که به جدایی تن داده است همانطور که در تیم‌های بزرگ فوتبال جهان نیز این اتفاق مسبوق به سابقه بوده است.

با وجود همه این اتفاقات و همه نظرات متفاوتی که برای این داستان سر داده می‌شود یک موضوع اساسی را اصلا و ابدا نباید فراموش کرد و آن اینکه نام مس و موفقیتش بر همه چیز ارجیحت دارد و همه اتفاقاتی که رخ می‌دهد باید بر اساس همین هدف باشد و بس.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8w8l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مس بدون فرزاد شد/ بد رفتاری با اسطوره!