تاریخ انتشار: 1396/02/13 22:30
اختصاصی| رکورد جالب مربی بدنساز؛
کد خبر: 213074

یکی از دلایل اصلی صعود پارس جم و سپیدرود

در دنیای فوتبال حرفه ی بدنسازی وحضور مربی بدنساز نقش بسیار مهمی در موفقیت تیم ها دارد و در سالهای اخیر تیم ها سعی کردند از یک مربی بدنساز خوب در تیم های خود استفاده کنند.
یکی از دلایل اصلی صعود پارس جم و سپیدرود

به گزارش فرتاک ورزشی، اما نکته جالب اینکه تیم های صعود کرده پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت این فصل یک مربی بدنساز مشترک به نام دکتر عظیم کلانتری برخوردار بودند. دکتر کلانتری اول فصل را با تارتار و پارس جم شروع کرده و در نیم فصل دوم  بنا به دلایلی از این تیم جدا و سپس به سپیدرود رشت ملحق شد و حالا هر دو تیم جزو تیم های صعود کرده به لیگ برتر بحساب میایند که در نوع خود جالب است که این مربی جوان، تحصیل کرده و کاربلد به نام خود ثبت کرد.

 کلانتری جوان ترین مربی لیگ یک بود که در سال اول حضور در لیگ یک با دو تیم (پارس جنوبی و سپیدرود رشت) به لیگ برتر صعود کرده که از این لحاظ رکورد دار شد.

به همین بهانه مختصر بیوگرافی و مصاحبه‌ای با دکتر عظیم کلانتری ترتیب دادیم.

کلانتری متولد ۱۳۶۸ از اردبیل وساکن تهران می باشد

دکترای تربیت بدنی از دانشگاه گیلان. فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه شهید بهشتی تهران. داری مدرک مربیگری بدنسازی تخصصی A فوتبال آسیا. مربیگری B فوتبال آسیا است. همچنین یک دوره بدنسازی فوتبال را زیر نظر مربی بدنساز تیم منچستر یونایتد که زیر نظر فیفا بود گذرانده است. دوره تیپر ( به اوج رساندن عملکرد بازیکنان در روز مسابقه ) زیر نظر پرفسور موجیکا.

کلانتری در مورد احساست خود از صعود تیم های پارس جنوبی و سپیدرود رشت می گوید: خیلی خوشحالم از اینکه با صعود تیم های پارس جنوبی و سپید رود رشت باعث خوشحالی مردم استان های بوشهر و گیلان شدم. همچنین از اعتماد آقای مهدی تارتار که یک مربی سالم، اخلاقی، فنی و با دانش هستند و علی نظر محمدی که با انگیزه، پر تلاش، سالم و به روز هستند کمال تقدیر و تشکر را دارم و باعث افتخارم بود که امسال با هر دوی این عزیزان کار کردم.

کلانتری در مورد علت جدایی از پارس جنوبی درنیم فصل هم گفت؟ بخاطر اینکه سال آخر دانشجوی دکترا هستم و باید در دانشگاه بخاطر رسالت دکترام حضور مستمر داشته باشم، مجبور به جدایی از پارس جنوبی در نیم فصل اول شدم و به تیم سپیدرود رشت در نیم فصل دوم پیوستم.

 کلانتری که در یک فصل در دو تیم به عنوان مربی بدنساز حضور پیدا کرد در مورد میزان مصدومیت در تیم های پارس جنوبی و سپیدرود رشت در فصل جاری هم گفت: خداروشکر در هیچ یک از تیم های پارس جنوبی و سپیدرود رشت مصدومیت های بزرگ مثل پارگی رباط، مینیسک، پارگی همسترینگ، پارگی چهار سر ران و... نداشتیم که بخاطر مشورت و هماهنگی با برنامه های تمرینی سرمربی(آقای تارتار و آقای نظر محمدی) و همچنین بخاطر استفاده از تمرین های هفتگی پیشگیرانه از آسیب و تکنیک های صحیح و به روز ریکاوری، میزان مصدومیت به حداقل ممکن رسید.

دکتر کلانتری قهرمانی تیم پارس جنوبی و نایب قهرمانی سپیدرود رشت و طراحی چابکی ویژه فوتبال که بهترین تست چابکی فوتبال در جهان شناخته شد را جزو بهترین خاطرات ورزشی خود درفصل جاری می داند.

حالا با اتمام پایان فصل لیگ یک کلانتری درتعطیلات تابستانی چند پیشنهاد خصوصی ازبازیکنان دریافت کرده و باید او را یکی مربیان برجسته بدنساز فوتبال بدانیم.

البته این مربی جوان از مهدی تارتار و علی نظر محمدی بخاطر اعتمادی که به او کردن تشکر وقدردانی کرد وگفت: باعث افتخارم بود که با آنها کار کردم. همچنین از آقای دکتر جهانی و آقای دکتر پرنو که از برترین مدرسین ای اف سی و فیفا هستند و در دوره های تخصصی بدنسازی فوتبال شاگرد آنها بود و مطالب زیادی  از آنها یاد گرفت نیز قدردانی کرد.

خبرنگار: "فیاض صادقی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27maed

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نقش کی روش در صعود پارس جنوبی و سپیدرود
نسل جدید مربیان با نگاه حرفه ای؛

کدام تیم‌ها صلاحیت لیگ برتری شدن را دارند؟!
اختصاصی| میلیاردرهایی که همچنان امید دارند؛

بیم و امید در سه هفته پایانی لیگ یک/ صعود خیلی دور خیلی نزدیک!
اختصاصی| سپیدرود، پارس جنوبی، ملوان، گل گهر، خونه به خونه و بادران؛

تحلیل مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر در هفته 31
اختصاصی| سه شمالی و دو جنوبی در کورس رقابت؛