تاریخ انتشار: 1396/04/20 10:31
واکنش تند سرپرست مس کرمان به اتفاقات بایرامی؛
کد خبر: 196949

بایرامی باید خود را به تمرینات مس معرفی کند

در حالی که مهرداد بایرامی با تیم فوتبال مس به طور رسمی قرارداد امضا کرده است که تصویر این قرارداد در این مطلب منتشر شده است، این بازیکن در اقدامی عجیب و غیرحرفه‌ای روز گذشته با تیم دیگری وارد مذاکره شده است و حتی با این تیم تمرین نیز کرده است!
بایرامی باید خود را به تمرینات مس معرفی کند

 عارف سعیدیان سرپرست تیم مس کرمان در رابطه با این بازیکن می‌گوید: بایرامی بعد از عقد قرارداد با تیم فوتبال مس، پس از چند روز اعلام کرد که به دلیل بیماری پدر خود نمی‌تواند خیلی از او دور باشد  وحتی پدر این بازیکن نیز با ما تماس گرفت و در خواست جدایی فرزندش از مس کرمان به واسطه‌ی بیماری خود را داشت.

سرپرست تیم مس ادامه می‌دهد: ما به این بازیکن گفتیم که برای صحبت در رابطه با این موضوع به کرمان بیاید و بعد از اردوی بروجرد در باشگاه مس پیرامون این مسئله صحبت شود اما متاسفانه شنیدیم در حالی که هیچ دلیلی مبنی بر جدا شدن این بازیکن از تیم مس وجود نداشت، و در حالی که او با تیم مس دارای قرارداد رسمی بوده است، با تیم ماشین‌سازی مذاکره و حتی تمرین کرده است.

این موضوع بلافاصله با واکنش باشگاه مس کرمان روبرو شد و این باشگاه در مراجع خبری خود رسما اعلام کرد که بایرامی مطابق قرارداد خود با باشگاه مس کرمان، بازیکن این تیم می‌باشد و بر همین اساس روز پنجشنه نیز باید خود را به تمرینات تیم مس در کرمان معرفی نماید و در صورت عدم این کار کلیه‌ی عواقب حقوقی این ماجرا برعهده‌ی شخص این بازیکن می‌باشد.

آقای سید امجد مسعودزاده مدیرعامل باشگاه مس کرمان نیز اعلام کرد: در رابطه با قرارداد بایرامی و باشگاه مس کرمان، از سوی این باشگاه با سازمان لیگ و کمیته‌ی اخلاق نامه‌نگاری صورت گرفته است و متن قرارداد بایرامی و باشگاه مس نیز به این نهادها ارسال گردیده است تا از ثبت قرارداد او با باشگاهی دیگر جلوگیری شود. این بازیکن در اردوی بروجرد نیز با وجود حضور در این شهر در تمرینات تیم مس شرکت نکرد و در صورتی که خود را به تمرینات تیم در کرمان معرفی نکند مرتکب تخلف شده است و باشگاه مس پیگری این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار می‌دهد.

این در حالی است که مدیر عامل باشگاه ماشین‌سازی در این باره اظهارات عجیبی را مطرح کرده است و عنوان می‌کند: ما بایرامی را بازیکن خودمان می‌دانیم. او امروز هم با تیم ماشین سازی تمرین کرده و بعید می‌دانم مشکلی برای حضور در این تیم داشته باشد.

حسین خطیبی مدیرعامل باشگاه ماشین سازی افزود: مهرداد بایرامی سال‌ها شاگرد رسول خطیبی بوده و امسال هم دوست داشت با او کار کند، اما چون تکلیف باشگاه ما مشخص نبود، ریسک نکرد و به مس کرمان رفت. حالا که ماشین سازی می‌خواهد با تیمی قدرتمند وارد مسابقات شود، بایرامی هم ترجیح داد به تیم ما بیاید.

در رابطه با صحبت‌های آقای خطیبی باید گفت که مسائلی مثل قرارداد و موضوعات حقوقی پیرامون آن خیلی سنخیتی با مسائلی مثل دوست داشتن! ویا رفاقت ندارد و در صورتی که بایرامی درصدد فسخ قرارداد خود نیز بود می‌بایست از طرق قانونی آن اقدام کند نه اینکه به شکلی مبتدیانه و کاملا غیرحرفه‌ای با وجود قراردادش با تیمی دیگر، با ماشین‌سازی تمرین کند.

همچنین این اقدام باشگاه ماشین‌سازی اوج بی‌اخلاقی و عدم حرفه‌ای گری این باشگاه تبریزی را نشان می‌دهد که با وجود اطلاع از قرارداد بازیکنی با باشگاه دیگر، با او وارد مذاکره می‌شود و حتی اجازه‌ی تمرین به او می‌دهد و این موضوع می‌تواند به شدت مدیریت باشگاه تبریزی را با سوال و تعجب روبرو سازد.

در صورتی که مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی رسما اذعان می‌کند که از قرارداد بایرامی با تیم مس مطلع بوده است و صراحتا اعلام می‌کند که او پیش از تشکیل تیم ماشین‌سازی در این فصل به تیم کرمانی آمده است ولی با وجود اطلاع از این موضوع، با این بازیکن وارد مذاکره می‌شوند که غیراخلاقی بودن و غیرحرفه‌ای بودن و در عین حال غیرقانونی بودن این موضوع برای مدیریت یک باشگاه از بدیهیات فوتبال حرفه‌ای است و جای تعجب دارد که ایشان از این موضوع بی‌اطلاع بوده است...

آقای مراد حاج‌جعفری رئیس هیات فوتبال استان کرمان نیز در رابطه با بحث حقوقی این ماجرا می‌گوید: رفتار بایرامی و تیم ماشین‌سازی با وجود قرارداد این بازیکن با تیم مس کرمان هیچ توجیهی ندارد و در صورت شکایت باشگاه مس کرمان، این بازیکن مشمول آئین نامه‌ی نقل و انتقالات و جرائم شدید انضباطی قرار می‌گردد و این رفتار خلاف فوتبال حرفه‌ای مشمول باشگاه خاطی نیز می‌گردد.

طبق قوانین جدید نقل و انتقلات فوتبال ایران، قرارداد داخلی یک بازیکن ویک باشگاه کاملا رسمی و حتی پیش از ثبت در هیات فوتبال قابل استناد می‌باشد و از همین رو طبق قرارداد باشگاه مس و مهرداد بایرامی، این بازیکن در استخدام باشگاه مس کرمان می‌باشد و حضور او در باشگاهی دیگر و یا حتی مذاکره‌ی باشگاهی دیگر با او تخلف و غیر قانونی می‌باشد.

بر اساس همین قرارداد و نامه‌ی ارسالی باشگاه مس برای نهادهای فوتبالی کشور از جمله سازمان لیگ فوتبال کشور، این بازیکن اجازه‌ی ثبت قرارداد با هیچ باشگاه دیگری را نخواهد داشت.

خبرنگار: "سعید قرائی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36vjdj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش باشگاه ماشین سازی به اطلاعیه باشگاه مس کرمان
بایرامی مشکلی برای پوشیدن پیراهن ماشین سازی ندارد!؛

مس کرمان از بایرامی و ماشین سازی شکات می‌کند
به دلیل عدم حضور در تمرینات مس؛

شایعه حضور هافبک پرسپولیس در ماشین سازی تکذیب شد
ماشین سازان فعلا بازیکن جدیدی نگرفتند؛