تاریخ انتشار: 1396/04/26 17:38
نگاهی گذرا به عملکرد موفق ترین مربی لیگ یک در دو دهه گذشته؛
کد خبر: 195341

دست نشان؛ ناخدای ملوانان در کشتی توفان زده!

نادر دست نشان در فصل 96- 97 لیگ دسته اول فوتبال کشور، سکان هدایت ملوان بندر انزلی را بدست دارد تا تلاش های خود را برای صعود دوباره این تیم به سطح اول فوتبال کشور به سرانجام برساند.
دست نشان؛ ناخدای ملوانان در کشتی توفان زده!

 قوی سپید انزلی در فصل گذشته با محمد مایلی کهن نتوانست انتظارات را برآورده سازد و در نهایت در هفته های پایانی رقابت را به پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت واگذار نمود تا آرزوهای انزلی چی ها برای بازگشت به سطح اول فوتبال کشور یک سال دیگر به تعویق بیفتد.

اما در این فصل انزلی چی ها با مرد کهنه کار لیگ دسته اول بدنبال تحقق رویاهای خود هستند و به همین منظور با نادر دست نشان به توافق رسیدند تا بر روی نیمکت داغ استادیوم تختی، این مربی را بنشانند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به کارنامه مربیگری دست نشان در طی چند سال گذشته که طی سیزده سال گذشته بر روی نیمکت تیم هایی هم چون: مس کرمان، شهرداری بندرعباس، پگاه گیلان، استیل آذین تهران، نساجی مازندران(در 2 فصل)، نفت تهران، صنعت ساری، شهرداری اراک، سایپا شمال قائمشهر، ماشین سازی تبریز، صنعت نفت آبادان و خونه به خونه نشسته است. 

این مربی کهنه کار در طی این مدت توانسته، تیم های مس کرمان، استیل آذین، نفت تهران و صنعت نفت آبادان را به لیگ برتر بیاورد و از این نظر باید او را موفق ترین مربی لیگ دسته اول فوتبال کشور در دو دهه گذشته دانست.

دست نشان در فصل گذشته نیز وقتی از صنعت نفت آبادان جدا شد؛ به خونه به خونه آمد و جانشین علی رضا مرزبان شد تا شاید بتواند کورسوی امیدی که برای صعود در این تیم باقی مانده بود را به امید تبدیل کند که در نهایت این چنین نشد و از سیزده بازی که در پایان فصل باقی مانده بود با 6پیروزی، 3 تساوی و 4 باحت(یک باخت برابر نساجی با رای کمیته انضباطی صورت گرفت) و کسب 21 امتیاز و میانگین 1/61 امتیاز در هر بازی بکار خود پایان دهد.

کارنامه دست نشان در طول دوران مربی گری از فراز و نشیب های زیادی برخوردار بوده است. از لحاظ فنی که می توان گفت در لیگ دسته اول در بین بهترین ها قرار دارد و نمی توان ایرادی بر او و عملکردش گرفت، اما این مربی در طی چند سال گذشته حواشی بسیاری داشته است که مهم ترین آن بحث های خارج از مستطیل سبز و زد وبندهایی بوده که هیچ گاه هم مستنداتی برای آنها ارائه نشد تا در حد حرف بماند.

دست نشان و ملوان با توجه به پتانسیل هایی که طرفین دارند، می توانند ترکیب بسیار خوبی برای حضوری قدرتمند در این فصل از رقابت های لیگ یک باشند، اما این تنها یک روی سکه است و روی دیگر آن منابع مالی می باشد که همواره این تیم دوست داشتنی را با مشکل مواجه ساخته است.

جان کلام این که نادر دست نشان شاید آن ناخدایی باشد که کشتی سکان شکسته ملوانان انتظار آن را می کشید، ملوانانی که شوق ورود به آبهای پرتلاطم آزاد را دارند و و حضور در دریا های محدود آنها را راضی نخواهد کرد و تنها منتظر فرصتی هستند تا مسیر پر تلاطم را با موفقیت گذر نمایند و این فصل شاید بتوان گفت ملوان با نادر می تواند از این مسیر  به سلامت عبور نماید اما به شرطی که دست نشان حاشیه هایش را کم کرده و مدیران نیز منابع مالی را تامین نمایند، چرا که حضور بازیکنان مستعد و هواداران پر شور و پر شمار که دیوانه وار عاشق قوهای انزلی هستند، همیشه به دنبال اوج گرفتن می باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlee9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عالیشاه: بازیکن تراکتور هستم و اجازه مذاکره با ملوان را ندارم
روحم از صحبت‌های دست‌نشان خبر ندارد؛

پایان کار نقل و انتقالاتی ملوانان؟!
یک یا دو بازیکن شاید اضافه شود؛

نادر دست نشان چگونه ملوان را به ساحل آرامش رساند؟!
کار سختی که امپراطور شمال عملی کرد؛

رسمی؛ نادر دست نشان سرمربی ملوان شد
با تایید اعضای هیات مدیره باشگاه ملوان؛