تاریخ انتشار: 1396/05/01 18:53
یک فصل داغه داغه داغ با سه مدعی کرمانی لیگ یک؛
کد خبر: 193955

خوب، بد، زشت فوتبال کرمان در فصل دربی‌های هیجان انگیز

تا دوهفته‌ی دیگر رقابت‌های لیگ دسته اول کشور رسما استارت خواهد خورد تا هواداران فوتبال در استان کرمان با سه تیم مس کرمان، مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان، روزهای داغی را آغاز کنند.
خوب، بد، زشت فوتبال کرمان در فصل دربی‌های هیجان انگیز

 لیگ یک این فصل شاید به نوعی متفاوت‌تر از همیشه برای فوتبال کرمان باشد. علت این تفاوت نحوه‌ی کار هر سه تیم در فصل نقل و انتقالات بود به نحوی که هر سه تیم را حداقل پیش از شروع مسابقات می توان جزو مدعیان لیگ این فصل دانست.

در سال‌های گذشته نحوه‌ی کار برخی از این تیم‌ها به خصوص در سیرجان و رفسنجان سبب می‌شد که خیلی‌ها نمایندگان استان کرمان را جزو تیم‌های درجه‌ی دو و حتی سه مسابقات بدانند که حداکثر موفقیت‌شان قرار گرفتن در میانه‌ی جدول و عدم سقوط به لیگ پائین‌تر باشد اما داستان در این فصل برای این تیم‌ها به گونه‌ای دیگرشده است.

با هزینه‌هایی که تیم‌های کرمانی در لیگ یک این فصل انجام دادند و بازیکنان پرسروصدایی که به تیم‌های خود اورده‌اند، قطعا آن‌ها در پیش فصل حداقل انتظارات را به شدت از خود بالا برده‌اند و همه منتظر رقابت هر سه تیم استان در بالای جدول هستند و از همین رو لیگ یک این فصل برای هواداران فوتبال کرمان متفاوت آغاز خواهد شد.

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان که در هفته‌ی پایانی لیگ قبل از صعود بازماند، حسابی مزه‌ی بالانشینی را زیر دندان خود حس کرده است. آن‌ها در این فصل پرهزینه‌ترین تیم تاریخ باشگاه خود را تشکیل داده‌اند و تیم خود را مملو از بازیکنان سرشناس کرده‌اند.

گل‌گهر سیرجان که فصل قبل خود را در لیگ یک جزو تیم‌های مدعی این لیگ کرده است، قطعا دیگر به صرف میانه نشینی در جدول به اهدافش نمی‌رسد و اگر وینگوبگوویچ نتواند با تیم پرهزینه و پرسروصدای خود در لیگ یک این فصل انتظارات را برآورده کند، با روزهای سختی مواجه خواهد شد.

نحوه‌ی بستن تیم گل‌گهر در نقل و انتقالات این فصل به گونه‌ای بوده است که این تیم بیشترین انتتظارات ممکن برای صعود را در تاریخ حیاتش، برروی دوشش احساس می‌کند. این تیم در دوران آماده‌سازی نیز با برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی مفصل، حسابی در دید بود و با شروع مسابقات باید دید که بگوویچ و شاگردانش چگونه این انتظارات را پاسخ خواهند داد.

شرکت گل‌گهر در این فصل از لیگ یک حداقل در دوران مذاکرات و بستن تیم، برای تیم فوتبال خود حسابی سنگ تمام گذاشته است و به نوعی تیم فوتبال خود را برای کسب نتیجه نمک‌گیر کرده است. تیم سیرجانی اگر در این فصل نتواند حداقل خود را جزو مدعیان بالای جدول قرار دهد یک سرخوردگی شدید از بابت عملکرد نقل و انتقالات خود به بار می‌‌آورد و این بزرگترین تهدید برای این تیم است.

حضور بازیکنانی نظیر احمد حسن زاده،آرمان شهدادنژاد، علیرضا ابراهیمی، اسماعیل کیانی، رضا درویشی، محمد غلامی، سعید رازانی و... و تمدید قرارداد با بازیکنان مطرحی چون عیسی پرتو، هادی رکابی و... از تیم سیرجانی تیمی پر از بازیکن سرشناس ساخته است.

تیم فوتبال مس رفسنجان با تغییر مدیریتی که داشت و توجه بیشتری که از شرکت مس به سمت خود جلب کرد، قطعا در این فصل چهره‌ای متفاوت‌تر از همیشه از خود ارایه خواهد کرد.

تیم رفسنجانی سکان هدایت خود را به دست علی سامره جوان سپرده است و تیم موزون و فنی نیز برای خود تشکیل داده است و در این فصل خیلی آرام و خزنده هدف صعود را بیشتر از همیشه برای خود تعریف کرده است.

بسیاری از کارشناسان فوتبال در استان کرمان به تیم مس رفسنجان در این فصل بابت موفقیت، امید بیشتری نسبت به سال‌های قبل بسته‌اند و اعتقاد دارند که تیم رفسنجانی در این فصل پتانسیل‌های لازم برای قرار گرفتن در جمع مدعیان را دارد.

سعید ابراهیم پور، علی مرزبان، جواد مولایی، حسین رسولی، کاظم حیات منش، حامد محمودی، حمید غلامی، بهرام رشید فرخی و... چهره‌های سرشناسی بودند که به تیم مس رفسنجان در این فصل پیوستند.

مس رفسنجان پیش فصل خوب و منظمی را هم پشت سرگذاشته است و شواهد و قرائن نشان از آن دارد که اسب رفسنجانی‌ها برای این فصل لیگ یک حسابی زین شده است تا البته در کوران مسابقات چه نتایجی برای آن‌ها حاصل شود.

و در نهایت تیم فوتبال مس کرمان که به واسطه‌ی سابقه‌ی خود همواره نسبت به دوتیم دیگر استان در فصل نقل و انتقالات ریخت و پاش بیشتری داشت، در این فصل کاملا رویه خود را تغییر داد.

این تغییر رویه تا جایی بود که حتی در موعد نقل و انتقلات تیم مس کرمان در سایه جذب بازیکنان سرشناس دو تیم دیگر استان قرار می‌گرفت! اما مسی‌های شهر کرمان که به نوعی عمده‌ی مشکلات خود در چهار فصل قبل را نشات گرفته از همین ریخت و پاش‌ها ارزیابی کرده بودند، در این فصل به شکلی آهسته وپیوسته و پست به پست قراردادهای بازیکنان فصل قبل خود را تمدید کردند و نفرات جدید را به تیم خود آوردند.

به واسطه‌ی همان سابقه مس کرمان همیشه جزو مدعیان لیگ یک خواهد  بودحتی اگر این تیم در دو فصل قبل در رتبه‌های نازل هفتم و هشتم لیگ یک ایستاده باشد.

آن‌ها در این فصل به واسطه‌ی همان تغییر رویه به دنبال بهبود جایگاه خود و ماندن در جمع مدعیان صعود تا هفته‌ی پایانی هستند و دیگر نمی‌خواهد همانند دو فصل اخیر، سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها پرونده‌ی صعود آن‌ها بسته شود.

تغییر رویه در مس از حفظ 60 درصدی تیم فصل قبل گرفته تا نشاندن یک مربی جوان کرمانی برروی نیمکت و عدم رغبت به جذب ستاره‌های پرسروصدا می‌باشد که در نهایت باید دید این طرح جدید نتایج جدید را هم برای این تیم در لیگ یک به دنبال خواهد داشت و یا خیر.

هرچند خیلی از هواداران مس به واسطه‌ی نتایج چند فصل اخیر از این دل زده شده‌اند، اما آن‌ها منتظر چند نتیجه‌ی خوب از این تیم در شروع مسابقات لیگ یک هستند تا بلافاصله دست آشتی خود را از جیبشان به سمت تیم خود دراز کنند.

نکته‌ی دیگری که لیگ یک این فصل را حسابی برای هواداران فوتبال کرمان داغ و حساس می‌کند، دربی‌هایی است که در این فصل بین این سه تیم برگزار خواهد شد.

از یک سو در بازی دربی مسی‌ها، دو مس به دنبال خودنمایی بیشتر در ال مسینو این فصل برای مقامات شرکت مس هستند که خود را جلوتر از دیگری نشان دهند و این سبب می‌شود که ال مسینوهای این فصل حساس‌تر از دو فصل قبل هم باشد.

این بازی برای کرمانی‌ها دو چهره‌ی ویژه در تیم رفسنجانی دارد و حامد محمودی و بهرام رشیدفرخی که به نوعی با بی‌مهری به تیم کرمانی پشت کردند و راهی رفسنجان شدند چهره‌های ویژه این بازی خواهند بود. ضمن اینکه از تقابل جذاب نخعی و سامره که در این فصل از لیگ سه به لیگ یک ارتقا یافته است نیز به سادگی نباید گذشت.

بازی مس کرمان و گل‌گهر سیرجان نیز سرشار از اتفاقات جذاب خواهد بود. همین چندی پیش بود که مدیران باشگاه سیرجانی رسما جنگ روانی و کری خوانی را برای همتایان خود در باشگاه کرمانی شروع کردند و هرچند با معذرت خواهی درصدد جبران آن شدند ولی همان فضا نشان می‌داد که در این فصل تا چه حد حتی مدیران باشگاه سیرجانی برای تقابل با تیم کرمانی عجله و البته علاقه دارند!

حضور آرمان شهدادنژاد، احمد حسن‌زاده و علیرضا ابراهیمی نیز در تیم سیرجانی کلی جذابیت برای این دربی می‌آورد. سه بازیکن سابق مس کرمان که با کلی حرف و حدیث راهی تیم سیرجانی شدند...

بازی مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان نیز به نوعی می‌تواند تیم دوم استان کرمان را به فوتبال کشور معرفی کند... هر دو تیم که در این فصل تلاش می‌کنند خود را از سایه مس کرمان در فوتبال کشور خارج کنند، دربی رودروی خود را بهترین فرصت برای این اتفاق می‌دانند چراکه برای رسیدن به سطح اول استان، ابتدا این دو تیم باید از یکدیگر سبقت بگیرند.

علی سامره که توسط همین وینگو بگوویچ از مس رفسنجان رانده شد در این فصل اوج انگیزه‌های خود را در دربی مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان نشان می‌دهد تا همه‌ی این اتفاقات حکایت از یک فصل داغه داغه داغ در لیگ یک فوتبال کشور برای استان کرمان داشته باشد.

نویسنده: "سعید قرائی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4doend

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


غریبه ای در جمع سه تیم برتر لیگ یک
اختصاصی| مس کرمان صدرنشین نیم فصل دوم لیگ یک؛