تاریخ انتشار: 1396/06/10 02:27
کد خبر: 185596

چه کسی پاسخگوی اتفاقات احتمالی دیدار خونه به خونه و نساجی حواهد بود؟

باشگاه خونه به خونه مازندران به تصمیم رئیس هیات فوتبال قائمشهر و شورای تامین این شهر مبنی بر عدم حضور تماشاگران بابلی در دربی مازندران اعتراض تندی داشته است.
چه کسی پاسخگوی اتفاقات احتمالی دیدار خونه به خونه و نساجی حواهد بود؟

، حساس ترین دیدار هفته ی چهارم رقابت های لیگ آزادگان به دیدار دو تیم نساجی مازندران و خونه به خونه بابل اختصاص دارد که آخرین دیدار آنها با حواشی عجیب غریبی همراه شد و در نهایت نیز با درگیری که میان هواداران و نیروی انتظامی ایجاد شد، نیمه کاره رها شد. حالا اما در آستانه ی دربی مازندران شورای تامین قائمشهر تصمیم به جلوگیری از ورود هواداران به ورزشگاه شهید وطنی گرفته؛ تصمیمی که با واکنش باشگاه خونه به خونه روبرو شده و آنها طی بیانیه ای به ابعاد مختلف این تصمیم پرداخته اند.

بیانیه ی باشگاه خونه به خونه را می توانید در ادامه بخوانید.

" در حالیکه جامعه فوتبال مازندران خود را از هر نظر آماده برگزاری دربی مهیّج استان بین دو تیم نساجی و خونه به خونه کرده بود، شورای تامین قائمشهر و رئیس هیات فوتبال این شهر در اقدامی عجیب و بحث برانگیز تصمیم گرفت هواداران خونه به خونه را از حضور در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در دیدار روز شنبه مقابل نساجی محروم سازد. تصمیمی که در هیچ کجای فوتبال جهان مرسوم نیست و برخلاف قوانین و مقررات فیفا می باشد.

اینطور که پیداست، دوستان ما در قائمشهر به دلیل شکست فصل گذشته نساجی از تیم خونه به خونه در این ورزشگاه و همچنین اعتراض شدید هواداران نساجی بابت شکست خانگی دو هفته اخیر این تیم مقابل گل گهر سیرجان، احتمال بحران جدی در این تیم در صورت شکست دوباره مقابل خونه به خونه را داده اند و برای جلوگیری از این اتفاق تصمیم گرفته اند به هر طریق ممکن مانع این اتفاق شوند.

بر هیچ کس پوشیده نیست که هر ساله شاهد برگزاری دربی های متعدد در کشورهای مختلف جهان هستیم و بارها اتفاقات ناگواری مانند درگیری شدید هواداران دو تیم را در پی داشته است. ولی هیچ وقت پیش نیامده است که مسئولان امنیتی آن کشور بابت این اتفاقات، در دیدارهای بعدی دو تیم رای به عدم حضور تماشاگران تیم مهمان در ورزشگاه میزبان را بدهند.

با تصمیمی که رئیس هیات فوتبال قائمشهر و شورای تامین این شهر در این زمینه گرفته اند، امکان دارد تعدادی از هواداران خونه به خونه با حضور در ورزشگاه شهید وطنی و قرار گرفتن در بین هواداران نساجی از نزدیک نظاره گر این دیدار باشند. حال اگر ابراز احساسات هواداران دو تیم در مواقع حساس بازی، درگیری بین آنها را در پی داشته باشد، احتمال بروز هر اتفاق خطرناکی را می‌توان داد و امنیت ورزشگاه در شرایط بحرانی قرار خواهد گرفت. به راستی در صورت بروز چنین اتفاقات وحشتناکی، اتخاذکنندگان این تصمیم باید جوابگوی جان و سلامتی به خطر افتاده هواداران دو تیم باشند.

 

فوتبال مازندران در طی حیات چند دهه ای خود بارها میزبان بازی هایی حساس تر از دیدار خونه به خونه و نساجی بوده است و همیشه به لطف اقتدار نیروهای امنیتی و ماموران یگان ویژه، امنیت ورزشگاه تامین شده است ولی متاسفانه دوستان ما در شورای تامین قائمشهر و هیات فوتبال این شهر به جای تلاش برای تامین امنیت محل برگزاری دیدار این دو تیم، اتفاقات بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته را بهانه ای برای پاک کردن صورت مسئله قرار داده اند و با این تصمیم جنجالی، جمع زیادی از هواداران خونه به خونه را که از شهرهای مختلف استان قصد حضور در ورزشگاه شهید وطنی را داشتند، از دیدن این دیدار و حمایت از تیم محبوب خود محروم ساختند. اتفاقی که یقینا در بازی برای هواداران نساجی در شهرهای مختلف استان روی خواهد داد.

به راستی اگر شورای تامین قائمشهر و هیات فوتبال مازندران و قائمشهر توان تامین امنیت ورزشگاه شهید وطنی این شهر را ندارند، بهتر است این دیدار را برگزار نکنند! ولی ای کاش مسئولان باشگاه نساجی و هیات فوتبال قائمشهر طاقت باخت را داشتند و تلاش می کردند این دیدار بر اساس قوانین فوتبال برگزار شود و نتیجه آن در وسط زمین رقم بخورد!

باشگاه خونه به خونه مازندران ضمن ابراز تاسف و نارضایتی بابت اتخاذ این تصمیم غیرمنطقی، مراتب اعتراض خود به مراجع ذیصلاح را ابراز داشته و از مسئولان برگزارکننده می خواهد ضمن تجدیدنظر در تصمیم اتخاذ شده، هواداران دو تیم را از حمایت تیم محبوب شان در دو دیدار رفت و برگشت محروم نسازند."

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45pgzd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیح مدیران خونه به خونه درباره ورزشگاه هفتم تیر

دلیل تغییر مکان محل تمرین خونه به خونه مشخص شد
برنامه ویژه نکونام برای بازی با نساجی؛