تاریخ انتشار: 1396/06/28 20:03
حرف بیشتر از عمل!
کد خبر: 182179

تیمی که هزینه می کند اما برنامه ندارد/ بررسی روند منفی اکسین البرز در 5 هفته گذشته!

اکسین البرز در پنجمین بازی خود در لیگ دسته اول مغلوب برق جدید شیراز شد تا بداند که برای تبدیل شدن با یک تیم واقعی و مدعی فاصله دارد.
تیمی که هزینه می کند اما برنامه ندارد/ بررسی روند منفی اکسین البرز در 5 هفته گذشته!

 هفته پنجم رقابت های لیگ دسته اول، برای تیم هایی که ادعای مطرح بودن دارند و فکر می کنند می توانند در پایان لیگ در بین تیم های صعود کننده باشند، هفته ای خوش یمن نبود و مدعیان یا شکست خوردند یا در نهایت به تساوی رضایت دادند.

در این هفته، اتفاقات ریز و درشت بسیاری رقم خورد و با نتایجی که به دست آمد، بهترین فرصت برای بالا کشیدن تیم هایی همچون اکسین البرز بود، که نتوانست از او استفاده نماید.

در هفته پنجم، نفت مسجدسلیمان در بازی برابر آلومینیوم اراک به تساوی رسید تا 2امتیاز حساس را ازدست داده وبا توجه به نتایجی که دیگر تیم ها کسب نمودند، با 13 امتیاز هم چنان صدر جدول را در اختیار داشته باشد.

بادران و ربیعی هم خیلی خوش شانس بودند که از مهلکه شهرداری تبریز جان سالم به در برده و به تساوی برابر 2 رسیدند تا این تیم نیز 2 امتیاز حساس از دست بدهد و با 11 امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرد. 

شهرداری ماهشهر و نساجی نیز در این هفته به تساوی برابر 2 رسیدند تا شهرداری با 10 امتیاز در جایگاه سوم و نساجی هم با همین امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرد.

مس کرمان که بهترین فرصت برای صعود به صدر جدول در اختیار  را داشت، از دست داد و در بازی با ملوان شکست خورد تا او هم با 10 امتیازی که از قبل داشت در جایگاه چهارم جدول بایستد.

با توجه به نتایج کسب شده، بهترین فرصت برای اکسین فراهم بود که با یک پیروزی  برابر برق جدید شیراز خود را به امتیاز 10 رسانده و نگذارد فاصله اش با صدرنشینان بیشتر از این شود، ولی برخلاف تصور، این بازی را شاگردان علی لطیفی با نتیجه یک بر صفر واگذار نمودند تا نه تنها از فرصت بدست آمده بهره نبرند، بلکه فاصله خود را هم بیشتر کرده و در پایان هفته پنجم با 7 امتیاز در رده نهم جدول بایستند و امیدوار به آینده باشند.

البته اکسین ولطیفی سعی دارند با القاء به دیگران بفهمانند که یکی از مدعیان صعود می باشند و می توانند معادلات را بر هم زنند، ولی به واقع این چنین نیست و اگر قرار بر این باشد که این تیم بخواهد در جمع مدعیان قرار بگیرد، باید سرمربی این تیم، نگاهی عمیق و منطقی به شرایط و توانمندی های خود و دیگر تیم ها بیاندازد.

با نگاهی گذرا تا پایان هفته پنجم و دیدار اکسین با تیم های گل گهر، ملوان، شهرداری تبریز، راه آهن تهران و برق جدید شیراز، به این نتیجه می رسیم که روند اکسین البرز رو به عقب بوده است.

این تیم در هفته اول و دوم با 2 تیم مدعی گل گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی بازی داشته و حاصل آن کسب چهار امتیاز بوده است و یک تساوی درهفته اول در برابر شاگردان وینگو و یک پیروزی شیرین در هفته دوم در برابر شاگردان نادردست نشان کسب نموده که تا اینجای کار می تواند نتایجی مثبت تلقی شود.

اما در هفته سوم برابر شهرداری تبریز که تا اینجای کار تنها 4 امتیاز داشته و در رده چهاردهم جدول قرار دارد، تن به شکست یک بر صفر میدهد تا ضعف ها خود را نشان دهد.

اکسین شانس آورد در چهارمین بازی به مصاف راه آهن رفت، تیمی که هنوز نتوانسته شکل خود را پیداکند و گواه این مطلب هم کسب تنها یک امتیاز و حضور در انتهای جدول است.

شاگردان لطیفی در هفته چهارم با پیروزی بر راه آهن نفس راحتی کشیدند تا قدری امیدوار باشند که بازی برابر شهرداری تبریز و شکستی که پذیرا شده اند، یک اتفاق بوده است، ولی این پیروزی تنها سرابی بیش نبود و در نهایت در هفته پنجم باز 3 امتیاز حساس  را از دست دادند و در برابر برق جدید شیراز شکست را پذیرا شدند تا متوجه شویم که هنوز برای تبدیل به یک تیم کار زیاد دارند.

جان کلام این که اکسین البرز روند نگران کننده ای دارد و باید هر چه زودتر چاره ای بیندیشد و علی لطیفی تا قبل از اینکه دیر بشود درصدد پیدا کردن نقاط ضعف و رفع آن باشد و گرنه چه بسا شرایط به گونه ای رقم بخورد که خودش به درب های خروجی باشگاه هدایت شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dly7q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور مهاجم اکسین در تمرینات خیبر (عکس)