تاریخ انتشار: 1396/07/16 23:59
امیدوارم نفت مسجدسلیمان جز دو تیم راه یافته به لیگ برتر باشد
کد خبر: 179163

محمود فکری: برخلاف میل باطنی ام از نساجی جدا شدم/ دوپینگ تهمت است و پیگیری می کنیم

محمودفکری سرمربی توانمند و دوست داشتنی نفت مسجدسلیمان مهمان تلفنی صندلی داغ فرتاک ورزشی بود و به تعدادی از سوالات مخاطبان پاسخ داد.
محمود فکری: برخلاف میل باطنی ام از نساجی جدا شدم/ دوپینگ تهمت است و پیگیری می کنیم

محمود فکری- نفت مسجدسلیمان- فرتاک ورزشی

به گزارش فرتاک ورزشی؛ دومین صندلی داغ اختصاص به محمودفکری بود، سرمربی نفت مسجدسلیمان که با سعه صدر پاسخ گوی سوالات مخاطبان فرتاک ورزشی بود تا نشان دهد از چه ظرفیت بالایی برخوردار است.

او از چگونگی رفتنش از نساجی سخن گفت تا اتهام دوپینگ به بازیکنانش در دیدار با آلوومینیوم اراک که محاصل این پرسش و پاسخ را با هم می خوانیم.

 

سوال: چرا آقای صادق صادقی که فصل گذشته بازیکن فیکس و کاپیتان فجرسپاسی بود و همچنین عباس عسگری که در لیگ برتر چندین گل حساس برای سیاه جامگان زده است را بازی نمی‌دهید؟ تشکر از حضور در مسجدسلیمان، امیدوارم که این تصمیم شما، از سر لج‌بازی نباشد و خدایی باشد.

محمود فکری: هر بازیکنی در هر سالی شرایط خاص خودشان را دارند. شاید در سالهای گذشته این بازیکنان از آمادگی خاصی برخوردار بودند و مربی از آنها استفاده می کرد و کمتر بیرون بودند و شاید هم سلیقه یک مربی نسبت به دیگری فرق داشته باشد. برای ما فرقی نمی کند که بازیکن بومی باشد یا نه و طبق آنچه که در اولویت مد نظر کادرفنی است، بازیکنان در ترکیب قرار می گیرند. هر بازیکنی که خواسته ما را بدرستی در زمین اجرا کند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سعی می کنیم که بیشترین استفاده را از بازیکنان کنیم. اینکه می خواهد بازیکنی بیرون بنشیند و ما از طریق کینه خود تصمیم بگیریم اینگونه نیست و هر مربی دوست دارد تا از بازیکنانش بهترین بهره را ببرد و امیدوارم که عباس و صادق متوجه تفکرات ما شوند و انشالله بازی به بازی از آنها استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم نفرات بیشتری را در راستای تیم داشته باشیم و از هر بازیکنی بخواهیم استفاده کنیم، دست مان باز باشد.

 

سوال: جناب فکری تاکنون جهت آموزش فوتبال در خارج ایران تحت آموزش مربی خارجی بوده اید و یا اینکه از نزدیک روش تمرین مربیان خارجی را در خارج از کشور از نزدیک شاهد بودید یا نه؟

محمودفکری: من در بدو ورودم در استقلال با آقای سکو مروخوف کار کردم و در سالهای بعد زیر نظر آقای بیلووسکی کار کردم. آقای رونالد کخ کار کردم و یک کلاس دو هفته ای را در برزیل گذراندم و همچنین دوره های کلاس مربیگری در ایران را زیر نظر اساتید بسیار معروفی گذراندم و چند مراحل بعد را خواهیم گذراند. تجربیات زیادی را از این دوستان کسب کردم و درحال حاضر از آن ها استفاده می کنم. مطمئنا اگر نیاز باشد چه به کلاس های داخلی و چه خارجی، از این موضوع استفاده می کنم و نمی گذارم که داشته هایمان قدیمی شود.

 

سوال: سلام جناب فکری. من یک قائمشهری هستم اما همیشه سبک کاری شما و همچنین خصوصیات اخلاقی شما را نسبت به سایر مربیان بیشتر می‌پسندم. هیچگاه درخصوص خروج از نساجی سخن نگفتید. ممنون میشم که در این خصوص شفاف سازی کنید و علت اصلی، تاکید میکنم، علت اصلی خروج شما از نساجی را توضیح دهید. تشکر

محمود فکری: یکی از بزرگترین مشکلات نساجی در سال گذشته مشکل مالی باشگاه بود که همانگونه که همه در جریان هستند، من شخصا بدنبال رفع مشکلات مالی بازیکنان و تیم بودم این مشکل باعث شده بود که اختلافاتی که بین مسئولین تیم از جمله مدیریت، سرپرست، مدیرفنی، قائم مقام و کادرفنی و مهمتر از همه، اختلافی که بین خود بازیکنان به وجود آمد باعث شد که شکاف خیلی زیادی به وجود بیاید و گران تمام شد. از طرفی دیگر می شود گفت که طرفدارهای تیم نساجی، کمی آنها همکاری و صبوری نکردند و همه اینها باعث شد که ما باتوجه به فشار بسیار زیادی که روی ما بود صبرمان تمام شود و تیم بسیار خوب نساجی که سال گذشته می توانست یکی از شانس های صعود باشد، عطایش را لقاعش ببخشیم و آنجا را علی رغم میل باطنی ترک کنیم.

 

سوال: درخصوص اتهام زدن به دوپینگ، چرا موضع مشخصی نگرفتید و فقط اعلام کردید که شیطنت شده! اگر شیطنت شده پس آن سرنگ‌ها صحیح بوده و فقط باشگاه اراکی کمی به نفت تاخته. لطفا شفاف سازی کنید.

محمود فکری: این یک صحنه سازی کاملا مشخصی بود. هر آدم عاقلی آن صحنه را می دید متوجه می شد که یک اتهام بوده و صحنه سازی شده و همچین چیزی نمی توانست به اینگونه اتفاق بیفتد. باشگاه نفت مسجدسلیمان خیلی محکم شکوائیه ای را تهیه و تنظیم کردند و هم به فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی دادند و در حال پیگیری هستند که انشالله بتوانند حق تیم مسجدسلیمان و بازیکنان را بگیرند تا کسی به خودش این جرات را ندهد که هر اتهامی را به تیمی بزند. انشالله هرچه زودتر جواب شکایت هایمان بررسی خواهد شد و همه چیز معلوم می شود.

 

سوال: وقتی نساجی بودید، زیاد در کار دفاعی سخت گیر نبودید اما در خوزستان، بهترین خط دفاعی لیگ را دارید. چه انقلابی در تیم تان به وجود آوردید و آیا از آقای کی‌روش الگو گرفتید و یا مربی دیگری الگوی کاری شماست.

محمود فکری: ما در مسجدسلیمان کارمان را به موقع شروع کردیم و بازسازی خط دفاعی و شکل گیری کارهای دفاعی ما نفر به نفر انجام دادیم و زمان خوبی داشتیم و تک تک کار کردیم و توانستیم یک خط دفاعی خوبی را تشکیل دهیم و بتوانیم درحال حاضر بهترین خط دفاع را داشته باشیم.

در نساجی ما در شروع فصل زمان کم داشتیم و نتوانستیم به این شکل خط دفاعی را سازماندهی کنیم ولی هرچه که گذشت رفته رفته شکل دفاعی ما منسجم تر شد و داشتیم پیش می رفتیم که متاسفانه آن مشکلات سبب شد که ما نتوانیم کارمان را انجام دهیم ولی آن چه که در اینجا خیلی مهم می باشد آن است که در مسجدسلیمان بچه های ما تمرکز لازم را دارند و در قائمشهر اما مشکلات مالی و حواشی هایی که هر روز سر تمرین به وجود می آمد بی تاثیر نبوده روی کار کردن ما در نساجی.

البته در همان نساجی نیز رفته رفته داشت سازمان دفاعی ما درست می شد اما متاسفانه همکاری ما قطع شد و نتوانستیم ادامه دهیم اما به هر حال من از مربی خاصی الگوبرداری نمی کنم اما بتوانم از هر مربی ای الگو و چیزی یاد بگیرم استفاده خواهم کرد تا به داشته هایم اضافه خواهم کرد تا تیم از این داشته ها استفاده کند.

 

سوال: نفت مسجدسلیمان وقتی مقابل تیم گردن کلفتی همچون خونه به خونه قرار گرفت شکست خورد و اغلب بازیهایی که برد، باتیم های ضعیف بود و به نظر می‌رسد نفت مقابل تیم های باکیفیت یک شکست خورده است. شما قول صعود دادید، چگونه در بازیهای بزرگ حاضر خواهید شد؟

محمود فکری: بردن تیم های ضعیف خیلی سخت تر از نسبت به تیم های قوی تر  است ما در مقابل تیم خونه به خونه یک بازی یک طرفه ای داشتیم و شاید بازیکنان مان تمرکز لازم را داشتند بالای 5-6 گل می توانستیم به آنها بزنیم. اتفاقات روز قبل از بازی، و متاسفانه شیطنت هایی که انجام کرد و همان بحث دوپینگی که راه انداختند سبب شد تا تمرکز بازیکنان مان از بین برود و نتوانند در بازی با خونه به خونه تمرکز لازم را داشته باشند و ضربات آخر را با دقت بزنند. درعین حالی که توانستیم موقعیت های بسیار خوبی را ایجاد کنیم، ولی هم گل زود هنگامی را دریافت کردیم و هم موقعیت هایی که به دست آوردیم را استفاده نکردیم و در نهایت بازنده شدیم. در بازیهای بزرگ چون بازیکنان تمرکز بیشتری دارند و برای آن بازی وقت بیشتری می گذارند کمی مربی راحت تر می تواند کار کند اما روبه روی تیم های ضعیف کمی کار برای مربی ها سخت تر است. انشالله ما در بازیهای آینده با تیم های بزرگتر نیز بازی خواهیم کرد و انشالله برنده خواهیم شد و این یک مورد نیز مرتفع خواهد شد.

 

سوال فرتاک ورزشی؛ چه تفاوتی بین کار کردن در مسجد سلیمان و نساجی است؟

مجمود فکری: هر دو تیم شرایط خاص خودشان را دارند و هم نقاط قوت و ضعفی دارند ولی در مجموع کار کردن در هر تیمی سخت است و مشکلات خاص خودش را دارد و هر مربی باید باتوجه به آن مشکلاتی که هست کار کند. امیدوار هستیم باتوجه به شرایطی که نفت مسجدسلیمان دارد با کمک تمامی عوامل در نهایت بتوانیم این تیم را در آخر هم چنان فصل جزو مدعیان نگه داریم و در انتهای فصل، در بین دو تیم صعود کننده باشیم و بتوانیم این خوشحالی را به مردم این شهر هدیه دهیم.

در پایان هم از سایت فرتاک ورزشی که این فرصت را فراهم نمود تا با فوتبالدوستان به طور مستقیم ارتباط داشته باشم و به سوالات آنها پاسخ بدهم ممنونم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o9oaq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی ملوان-نفت مسجدسلیمان؛ رستگاری و ناکامی، در جنوب!
جدال حساس قائمشهری‌ها در خوزستان؛

جدول بهترین دروازه‌بانان لیگ یک/ گلر نفت در صدر
اختصاصی| اختلاف وحشت‌ناک بهزادی با سایر رقبا؛

گزارش ویژه؛ جدول بهترین دروازه‌بانان لیگ یک
بشاگردی به رتبه دوم رسید، جهش بلند ابراهیم‌پور؛

دومین پیروزی نفت مسجدسلمان در تقابل با راه‌آهن
راه آهن-نفت م.سلیمان از نگاه آمار؛

پنجمین کلین شیت نفت مسجدسلیمان در 7 بازی
ساختاری که هیچ‌گاه تغییر نکرد؛