تاریخ انتشار: 1397/03/22 00:29
کد خبر: 144408

جعفری: به شرطی می‌مانم که من را تنها نگذارند؛ زیرساخت ها فراهم است، مسئولین حمایت کنند.

محمد جعفری سرمربی انتظار بجنورد در مصاحبه با فرتاک ورزشی گفت: هفتاد درصد بازیکنان ما را جوانان تشکیل می دهند‌.
جعفری: به شرطی می‌مانم که من را تنها نگذارند؛ زیرساخت ها فراهم است، مسئولین حمایت کنند.

فرتاک ورزشی، درمورد اتفاقات خوب و بد انتظار بجنورد در این فصل صحبت کنید...

انتظار یک تیمی بود که حدودا 70 درصد تیم و بازیکنان از رده سنی جوانان کشوری و امیدها تشکیل شد و 2 سال پیش قهرمان لیگ استان شد و پارسال به مرحله اول لیگ سه راه یافتند و موفق شدند که به مرحله نهایی لیگ سه برسند و از صعود به لیگ دو باز ماندند. اتفاقات خوب این بود که یک تیم جوان و یک دست بود و کلا 4 بازیکن غیر بومی داشت. اتفاقات بد اینکه به مرحله پلی آف رسیدیم ولی به لیگ 2 صعود نکردیم.

تیم خیلی خوب و منسجمی را راهی مسابقات کردید و هفته ها صدر نشین بودید اما هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می شدیم نتایج تیم‌تان ضعیف و ضعیف تر می‌شد. علت از دست دادن شانس صعود را در چه می بینید؟

اصلا به این شکلی که شما گفتید نیست. من تیم را از نیم فصل دوم به عنوان سرمربی تحویل گرفتم و در صورتی که در نیم فصل اول از 9 بازی دور رفت اگه اشتباه نکنم کلا 13 امتیاز کسب کرده بودند و در ضمن مدیر عامل باشگاه و صاحب تیم که دیدند وضعیت امتیاز افتضاح است و تیم در رده پنجم جدول است که با این نتایج سقوط خواهد کرد دست به تغییر کادر فنی زد. ولی در نیم فصل دوم تیم ما 18 امتیاز کسب کرد و در همه بازی ها به جز یک بازی گل زده داشتیم. این را هم اضافه کنم کادر فنی که عوض شد 7 و یا 8 نفر از بازیکنان اصلی نیز تیم را ترک کردند و حاضر نشدند با کادر جدید کار کنند و خیلی مشکلات دیگر.

در بین ۲۹ تیم حاضر در مرحله نهایی لیگ سه تیم شما عنوان بهترین خط حمله را کسب کرد و حتی میانگین گل زده شما در هر بازی از بهترین خط حمله لیگ برتر یعنی پرسپولیس بهتر بود. درمورد این عملکرد فوق العاده صحبت کنید.

من به شخصه بهترین دفاع را حمله می‌دانم و کلا سیستم تیم را در حمله 3،3،4 و در دفاع 4،5،1 ارنج می‌کردم. هر چند این تیم با کادری که چند سالی کار می‌کردم فقط 4،4،2 لوزی و یا 4،1،4،1 بازی می‌کردند و این تغییر همان اوایل خیلی برای ما سخت بود ولی خدا را شکر آین تغییر آرایش و یا فرمیشن برای تیم ما جواب داد. در ضمن تیم ما چون از بازیکنان جوان(اکثرا دهه 70 بودند)، از بازیکنانی با دوندگی بالا بهره می‌بردیم و اکثر اوقات تیم ها را از جلو پرس می‌کردیم.

در بعضی از بازی ها به شدت به تصمیمات داور معترض بود. آیا داوران قضاوت خوبی نداشتند؟

 این سوال یک جواب بیشتر ندارد داوری و داوران لیگ سه سطح داوری هایشان در همین حد است‌. حالا هر چند داور هایی هستند که از قبل برای بعضی بازی ها تعیین می‌شوند و یا از سوی افراد و یا مسئولین گذاشته می‌شوند تا آن تیم نتیجه دلخواه را بگیرد و در فوتبال لیگ 3 نه از دوربین و یا مطبوعات و یا رسانه های دیگر خبری نیست و یا خیلی خیلی کم هست و چیزی دیده نمی‌شود و به راحتی می‌شود سر تیم ها رو برید.

برنامه شما برای فصل آینده چیست؟ آیا بازیکنی اضافه خواهد شد؟

 در هفته‌های آینده قرار است با مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت فوتبال استان، مدیر عامل و سهام داران تیم جلسه‌ای گذاشته شود و در مورد اینکه آیا در سال جدید این باشگاه در لیگ 3 تیم داری کند و یا نه؟ و اینکه با وضعیت جدید می‌توانیم بازیکنی چه بومی و یاغیربومی بگیریم یا خیر. مهم تر از همه در فصل جدید من و کادر فنی اگر بخواهیم در این تیم باشیم دیگر مثل فصل گذشته که نصف بازیکنان با ما همکاری نکردند نشود و ما را در ادامه راه و مسابقات تنها نگذارند. دیگر خودمان بازیکنان مدنظرمان را اول فصل جذب می‌کنیم.

برای آماده‌سازی تیم اردوهایی درنظر گرفتید یا هنوز چیزی مشخص نیست؟

اولا هنوز چیزی مشخص نیست ثانیا این شهر و استان از این خبر ها که اردو و تمرینات با وزنه پیش فصل مسابقات تیمی و خیلی چیزهای دیگر که مسائل ابتدایی در تیم فوتبال هست رعایت نمی‌شود. فقط تیم ها بر اساس دوستی و رفاقت است که تا یک حدی پیش می‌رود و در یک مراحلی مثل اواسط فصل و یا آخر که دیگر بازیکنان خسته می‌شوند خیلی راحت پا روی بسیاری مسائل می‌گذارند و چون تیم بر اساس دوستی و رفاقت بوده نتیجه نمی‌گیرد.

و اینکه صحبت پایانی؟

تشکر از شما و دیگر دوستان که لیگ 3 را پوشش خبری و اطلاعاتی می‌دهید. این شهر و استان حد و اندازه‌اش خیلی بالاتر از این ها است. با حمایت مسولین استانی و مدیریت در ورزش این تیم به لیگ های 2 و حتی 1 صعود خواهد کرد چون زیر ساخت های فوتبالی این شهر ساخته شده است.

مصاحبه: اسماعیل بابائی دوست


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eddoy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتظار بجنورد در حمله بهتر از پرسپولیس؛ مشکی پوشان بدتر از هیرکانی چالوس! (مقایسه آماری)