تاریخ انتشار: 1395/06/05 12:21
کد خبر: 265419

مثل همیشه‌؛ چالش دوگانه بایرن و دورتموند

رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان امشب رسماً آغاز خواهد شد تا آخرین لیگ معتبر اروپایی هم کارش را آغاز کند.
مثل همیشه‌؛ چالش دوگانه بایرن و دورتموند

بوندس‌لیگا آلمان آخرین لیگ معتبر اروپایی خواهد بود که از امشب کارش را آغاز می‌کند. فصل 2017-2016 بوندس‌لیگا امشب با دیدار بایرن‌مونیخ و وردربرمن آغاز خواهد شد. قطعاً بایرنی‌ها باز هم شانس اول قهرمانی در فصل جدید هستند، اگرچه مدل جدیدی از تیم قدرتمند مونیخی را با کارلو آنچلوتی در این فصل خواهیم دید. بوروسیا دورتموند رقیب جدی بایرن در راه قهرمانی ا‌ست و این فصل هم به آنها نزدیک‌تر شده. زنبورها خط حمله قدرتمندی ساخته‌اند و حتی شاید در گلزنی باز هم از بایرن موفق‌تر باشند. فصل قبل هم آنها دو گل بیشتر از قهرمان بوندس‌لیگا زدند. مشخصاً عیار توماس توخل این فصل مشخص خواهد شد. بسیاری او را آینده‌دارترین مربی فوتبال آلمان می‌دانند و حتی برخی معتقدند در آینده مربی تیم ملی کشورش خواهد شد. دو تیم دیگر پرطرفدار فوتبال آلمان، بایرلورکوزن و شالکه هستند که می‌توانند مدعی حضور در بین چهار تیم نخست جدول باشند. لورکوزن به روزهای خوب گذشته بازگشته و برای دومین فصل متوالی در لیگ قهرمانان هم حاضر است و شالکه مثل همیشه در کانون توجه خواهد بود. با هم شرایط این چهار تیم بزرگ بوندس‌لیگا را پیش از شروع رقابت‌ها بررسی خواهیم کرد.

تیم‌های بزرگ بوندس‌لیگا چه کرده‌اند؟
بایرن‌مونیخ‌؛ قهرمانی به سبک متفاوت

پس از سه فصل بایرنی‌ها تیمی متفاوت را خواهند دید، البته نه در ترکیب بازیکنان بلکه روی نیمکت. بایرن‌مونیخ در نقل‌و‌انتقالات تابستانی مختصر و مفید بازیکن جذب کرد. مرکز خط دفاعی پاشنه آشیل باواریایی‌ها بود و تصمیم گرفتند مدافع سابق‌شان متس هوملس را یک مرتبه دیگر به مونیخ ببرند و در مرکز خط میانی هم رناتو سانچس که بازیکنی آینده‌دار است پیراهن قرمز بایرن را پوشید. لیست بازیکنان بایرن پر از ستاره‌هایی ا‌ست که باعث می‌شوند دست آنچلوتی برای چیدن ترکیب باز باشد و حتی بسیاری از آنها بازیکنان چندپُسته هستند. بایرنی که در دیدار سوپرجام دیدیم از لحاظ سبک بازی در همین مدت کوتاه تغییر زیادی کرده بود. کارلتو را مربی‌ای می‌دانند که بین خط دفاعی و حمله توازن برقرار می‌کند و مثل گواردیولا تیمش کاملاً هجومی نیست. بایرنِ گواردیولا از هجومی بودنش ضربات زیادی خورد. آنها اگرچه در بوندس‌لیگا مشکلی از این بابت نداشته‌اند اما جام مهمی مثل لیگ قهرمانان را به همین دلیل از دست دادند.
ستاره: سخت است در ترکیب بایرن‌مونیخ یک بازیکن را به عنوان ستاره معرفی کنیم. روبرت لواندوفسکی، مانوئل نویر، متس هوملس، توماس مولر و آرتورو ویدال بازیکنانی هستند که تفاوت را برای باواریایی‌ها رقم خواهند زد.

بوروسیا دورتموند‌؛ نیش زنبور به تن بایرن می‌رود؟
این فصل برای بوروسیا دورتموند فصل متفاوتی خواهد بود. توماس توخل بازیکنان کلیدی‌ای را از دست داده اما ستاره‌های جوان و خوبی را جذب کرده تا مانع قهرمانی بایرن شود. او را گواردیولای آلمانی می‌دانند و بعید هم نیست در آینده تیمی بسازد که بایرن را از مسند قدرت به زیر بکشد. فصل اول رقیب او گواردیولا بود و حالا برابر تیمی متفاوت با آنچلوتی قرار می‌گیرد. متس هوملس، ایلکای گوندوغان و هنریک مخیتاریان بازیکنان کلیدی زنبورها بودند و خیلی زود پس از پایان فصل از تیم‌شان جدا شدند اما توخل صبر کرد و ستاره‌هایی مثل ماریو گوتسه، آندره شورله، مارک بارترا، سباستین روده و رافائل گوئریرو را برای تقویت تیمش به خدمت گرفت. تیم او پر از انگیزه و نیروی جوانی است. عثمان دمبله، امره مور و میکل مرینو ستاره‌های آینده خواهند بود، بازیکنانی که شاید در پایان فصل ارزش‌شان را با عملکردشان چندین برابر کنند. شاید سخت باشد تصور کنیم این فصل دورتموند بتواند بایرن را بگیرد اما پیش‌بینی می‌شود تا روز آخر برای به چنگ آوردن قهرمانی با بایرن رقابت کنند.
ستاره: دورتموند هم تیم کم‌ستاره‌ای نیست اما پیر امریک اوبامیانگ بازیکن برجسته‌ای‌ است که می‌تواند در طول فصل امتیازهای زیادی برای زنبورها به ارمغان بیاورد. مارکو رویس را هم به عنوان ستاره و کاپیتان فراموش نکنید اما اگر بتواند در طول فصل حاضر باشد و مصدوم نشود.

بایرلورکوزن‌؛ جایگاهت را حفظ کن
برای لورکوزنی‌ها هم تصور گرفتن بایرن‌مونیخ و حتی بوروسیا دورتموند راحت نیست اما آنها نمی‌خواهند از همان جایگاه سوم فصل قبل پایین‌تر بیایند. در سال‌های ابتدایی دهه گذشته میلادی با ستاره‌هایی مثل بالاک، زی ‌روبرتو، لوسیو و... توانستند تیم متفاوتی باشند و حتی در آستانه قهرمانی بوندس‌لیگا هم قرار گرفتند. حالا هدف‌شان رسیدن به همان روزهای خوب است. راجر اشمیت هم دلیلی ندید در تیمش تغییر زیادی بدهد. او تنها کوین فولاند ستاره خط حمله هوفنهایم را خرید تا در روزهای پایانی بازی اشتفان کیسلینگ جانشین خوبی برای او داشته باشد. زوج چیچاریتو - فولاند هم زوج خط حمله خطرناکی در این فصل خواهد بود. کریستوف کرامر پس از اینکه در لورکوزن حضور در تیم ملی آلمان را از دست داد، بار سفر را بست و به مونشن‌گلادباخ برگشت. فصل جدید برای قرمز و مشکی‌پوشان باز هم در بالای جدول سپری خواهد شد و احتمالاً با حضور در رده سوم یا چهارم تمام می‌شود.
ستاره: چیچاریتو فصل قبل در اقدامی غیرمنتظره از منچستریونایتد به لورکوزن پیوست تا روزهای جدیدی را تجربه کند. این مهاجم مکزیکی در کنار لواندوفسکی و اوبامیانگ شانس آقای‌گلی محسوب می‌شود.

شالکه‌؛ هواداران انتظار دارند
تیفوسی‌های شالکه از تیم‌شان ناراضی هستند. فصل قبل پنجم شدند و به لیگ اروپا رسیدند اما عملکردشان راضی‌کننده نبود. تیمی متمول که ستاره‌های زیادی را به فوتبال آلمان و اروپا معرفی کرده، می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد اما این فصل ستاره خریدند تا تیم متفاوتی باشند. بریل امبولو مهاجم سوئیسی و پدیده فوتبال این کشور، کوکه هافبک باتجربه سویا قهرمان لیگ اروپا، نالدو مدافع باتجربه برزیلی ولفسبورگ و بابا رحمان مدافع غنایی چلسی بازیکنانی هستند که کمک شایانی به آبی‌های گِلزن‌کرشن خواهند کرد. آندره برایتن‌رایتر با جدایی لروی سانه می‌تواند بیش از پیش ‌روی مکس میر ستاره خط میانی آلمان در المپیک مانور کند.
ستاره: کلاس یان‌هونتلار باتجربه در 6 سالی که گذشته، کمک زیادی به شالکه کرده و باز هم می‌تواند ستاره خط حمله شالکه باشد. بندیکت هوودس هم نقل پررنگی در خط دفاعی شالکه خواهد داشت. او به خوبی تیمش را رهبری می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vplpz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بایرن مونیخ- دورتموند/ سوپر کاپ هیجان انگیز

موتکو: روستوف توانمندی رقابت با تیم های اروپایی را دارد
واکنش وزیر ورزش روسیه به قرعه روستوف در لیگ قهرمانان اروپا