تاریخ انتشار: 1396/10/03 09:53
کد خبر: 167968

تحلیل و بررسی عملکرد پدیده در نیم فصل اول

پدیده خراسان در فصل شانزدهم با ایستادن در مکان یازدهم جدول به کار خود پایان داد.
تحلیل و بررسی عملکرد پدیده در نیم فصل اول

از این تیم بازیکنانی مثل هارویان، کریم احمدی، دریسا دیار، حسین زامهران، مجتبی روشنگر، مهرداد کفشگری، رضا حقیقی و محمد علیمردانی جدا و بازیکنانی همچون محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری، اکبر صادقی، محمد مهدی‌خانی و محمد اسماعیل نظر اضافه شدند. این تیم اگر با کسر شش امتیاز مواجه نمی‌شد بدون تردید شرایطش خیلی فرق می‌کرد و انگیزه‌های بازیکنانش هم بیشتر می‌شد اما حالا بازگشت به دوران قبل از کسر امتیاز اگرچه غیرممکن نیست اما خیلی سخت است.

 

حذف در نخستین بازی حذفی

تیم پدیده در نخستین بازی جام حذفی میزبان تراکتورسازی تبریز بود. بازی آنها در لیگ با برتری مشهدی‌ها به پایان رسیده بود و این مسابقه هم به همان دلیل حساسیت خاصی پیدا کرده بود. شاگردان رضا مهاجری تا دقیقه 87 بازی با یک گل از میهمان‌شان پیش بودند اما در فاصله سه دقیقه به پایان بازی همه چیز تغییر کرد و این تراکتورسازی تبریز بود که با برتری 2 بر یک مشهد را ترک کرد.

 

تیم داخل خانه

با اینکه تیم پدیده در خارج از خانه یک شکست و در مشهد دو باخت را تجربه کرد اما امتیازهای بیشتری را در مشهد به دست آوردند. 15 امتیاز از 8 بازی و کسب تفاضل گل 9 عملکرد شاگردان رضا مهاجری بود که آنها را در مجموع صاحب یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ کرد. آنها از هفت بازی خارج از خانه‌شان هم 9 امتیاز به دست آوردند. ضمن اینکه تفاضل گل‌شان در این هفت بازی هم صفر است.

 

هجومی در نیمه دوم

طبق آمار تیم پدیده در نیمه دوم بازی‌هایش گل‌های بیشتری زده است. آنها در 45 دقیقه اول بازی‌هایشان 9 گل و در نیمه‌های دوم هم 16 گل به ثمر رسانده‌اند. جالب اینکه از این تعداد 12 گل در نیم ساعت پایانی بوده است. البته شاگردان رضا مهاجری در هر نیمه به یک اندازه گل دریافت کرده‌اند(8 گل) که نشان می‌دهد ساختار دفاعی آنها در دو نیمه خیلی تغییر نمی‌کند.

 

آسیب‌پذیر در عمق دفاع

تیم پدیده از کناره‌های زمین و شوت راه دور خیلی خوب به گل می‌رسید به طوری که 13 گل از 25 گل‌شان را از این منطقه زده‌اند اما در قلب خط دفاعی و درواقع عمق دفاع‌شان هم بسیار آسیب‌پذیر هستند. طبق آمار هفت گل از 16 گل دریافتی‌شان از این منطقه بوده است.

 

قاضی، بهترین گلزن

بدون شک یکی از خریدهای خوب رضا مهاجری در ابتدای فصل محمد قاضی بود. مهاجم گلزن چند سال اخیر لیگ ایران به همین دلیل در سبد خرید پدیده جا گرفت تا مشکلات خط حمله‌شان را برطرف کند که تا اینجای فصل هم عملکرد قابل قبولی داشته است. این بازیکن در پایان نیم فصل با زدن هشت گل هم بهترین گلزن تیم‌شان است و هم یکی از مدعیان آقای گلی لیگ.

 

بدون اخراجی

پدیده خراسان هم از معدود تیم‌های لیگ برتری در نیم فصل بود که بازیکنانش هیچ کارت قرمزی را از داور دریافت نکردند. البته محمدرضا خلعتبری با دریافت پنج کارت، پرکارت‌ترین بازیکن این تیم است. اکبر ایمانی هم با چهار کارت زرد در جایگاه دوم است.

 

کسر شش امتیاز از پدیده

زوران کنزوویچ بازیکن سابق تیم فوتبال پدیده مشهد که در سال 2014 در این تیم توپ می‌زد بعد از جدایی از این تیم از این باشگاه شکایت کرد و در نهایت حکم کسر 6 امتیاز از باشگاه پدیده را گرفت. نامه‌ کسر امتیاز قطعی از تیم فوتبال پدیده به فدراسیون فوتبال ارسال شد. پدیده با کسر این 6 امتیاز به رده دهم جدول سقوط کرد. البته آنها همچنان امیدوار به بازگشت شش امتیاز هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w5k9r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس- پدیده؛ ستاره سرخ پوشان بدنبال طلوعی مجدد