تاریخ انتشار: 1396/10/05 23:38
کد خبر: 167537

بررسی عملکرد سپاهان در نیم فصل اول/عمق دفاع، یکی از نقاط آسیب‌پذیر سپاهان

زلاتکو کرانچار که اواخر فصل گذشته به جای عبدا... ویسی به سپاهان رفت و خیلی خوب هم نتیجه گرفت قراردادش را تمدید کرد و همان موقع این ذهنیت وجود داشت که سپاهان می‌تواند در فصل هفدهم به روزهای خوبش برگردد.
بررسی عملکرد سپاهان در نیم فصل اول/عمق دفاع، یکی از نقاط آسیب‌پذیر سپاهان

حدود 15 بازیکن از فصل قبل جایی در تیم فعلی نداشتند. نفراتی همچون موسی کولی‌بالی، وینستون لئوناردو، شجاع خلیل‌زاده، فرید کریمی، مسعود حسن‌زاده، آرمین سهرابیان، جلال عبدی، محمود قائدرحمتی، سرور جباروف، طالب ریکانی، علی هلیچی، علی احمدی، محرم نویدکیا(خداحافظی کرد)، میرهادی میرجوان و پدرو هنریکه جدا شده‌های سپاهان بودند. درعوض بازیکنانی مثل سعید آقایی، ساسان انصاری، رافائل، حسن جعفری، مروان حسین، علی کریمی، رودریگرز، عزت ا... پورقاز، شاهین ثاقبی و سیاوش یزدانی تازه واردهای این تیم بودند.

 

حذف مقابل نفت آبادان

سپاهان که نتایج خوبی را در لیگ کسب نکرده بود انتظار می‌رفت که در جام حذفی در قامت یک مدعی ظاهر شود. طبق قرعه بازی‌ها آنها در نخستین بازی میزبان صنعت نفت آبادان بودند تیمی که در ابتدا قصد انصراف داشت اما هر طور بود به اصفهان رفت و با تک گل مگنو باتیستا در دقیقه 9 باعث حذف سپاهان در نقش جهان شد.

 

دو بازیکن کلیدی

در فصلی که سپاهان مثل دو سه دوره گذشته در حد انتظار ظاهر نشد دو بازیکن تا حدودی نسبت به سایر بازیکنان عملکرد بهتری داشتند. ساسان انصاری که در تیم کرانچار بیشتر در نوک حمله بازی می‌کند پنج گل زده است. جلال‌الدین علی‌محمدی هم یکی دیگر از بازیکنان موثر سپاهان است. این بازیکن تا پایان نیم فصل چهار گل زد و دو پاس گل هم داد. ضمن اینکه با دریافت پنج اخطار پرکارت ترین بازیکن تیمش بود.

 

نیمه دوم، گلزن‌تر

برای سپاهان کسب 15 امتیاز از 15 بازی اصلا نتیجه خوبی نبود. این تیم در بخش‌های مختلف داخل زمین مشکل داشت. شاگردان کرانچار در نیم فصل 14 گل زدند که فقط سه گل آن در نیمه‌های اول بازی‌هایشان بود. یعنی در نیمه‌های دوم هجومی‌تر و گلزن‌تر ظاهر می‌شدند. آنها به همین نسبت در نیمه دوم هم بیشتر گل می‌خوردند. طبق آمار هفت گل در نیمه اول و 12 گل در نیمه دوم دریافت کرده‌اند. قابل توجه اینکه 10 گل از 19 گل خورده این تیم در نیم ساعت پایانی بازی‌هایشان بوده.

 

ضعیف در خارج خانه

عملکرد سپاهان و نتایجی که این تیم در بازی‌های خارج از خانه‌اش به دست آورد جای تامل دارد. شاید در ادوار گذشته لیگ برتر کمتر به یاد داشته باشیم که آنها از هفت بازی خارج خانه فقط چهار امتیاز کسب کرده باشند. شاگردان کرانچار در این هفت مسابقه چهار گل زده و 13 گل هم دریافت کرده‌اند که کارنامه‌ای بسیار ضعیف برای‌شان است.

 

عمق دفاع، پاشنه آشیل

مثل اکثر تیم‌های لیگ برتری یکی از نقاط آسیب‌پذیر سپاهان در نیم فصل اول عمق خط دفاعی‌شان بود. به طوری که تیم کرانچار هفت گل از 19 گل(بیش از یک سوم) دریافتی‌اش را از این منطقه دریافت کرده است. البته که کادر فنی تیم حواسش به این مهم خواهد بود. ضمن اینکه آنها بیشتر گل‌هایشان را هم از همین منطقه به حریفان‌شان زده‌اند.

 

تذکر به کرانچار و اضافه شدن قنبری

همانطور که اشاره شد نتایج سپاهان به هیچ وجه مطلوب نبود. به همین دلیل در جریان نیم فصل اول زمزمه‌هایی مبنی بر اولتیماتوم داده شده به کرانچار به گوش می‌رسید که البته از سوی مسوولان باشگاه تکذیب می‌شد. در نهایت هم آنها چاره کار را در اضافه شدن کریم قنبری به کادر فنی دانستند. او پیش از این هم سابقه مربیگری سپاهان و همکاری با مرد کروات را داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m7qgb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کرانچار:از ابتدا هم گزینه قهرمانی نبودیم/بازیکنان برزیلی انتظار مرا برآورده نکردند