تاریخ انتشار: 1396/10/06 10:27
کد خبر: 167508

برنامه هفته هفدهم لیگ برتر/ استقلال خوزستان- استقلال؛ برادر کشی در اهواز!

مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می شود.
برنامه هفته هفدهم لیگ برتر/ استقلال خوزستان- استقلال؛ برادر کشی در اهواز!

 مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می شود.

نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

استقلال خوزستان- استقلال؛ برادر کشی در اهواز!

دو تیم همنام که در فوتبال ایران به اصطلاح برادر نامیده می شوند مقابل یکدیگر قرار می گیرند. با این حال این مسابقه به هیچ عنوان برادرانه نیست! هر دو تیم به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرده اند. البته استقلال خوزستان هفته گذشته مقابل تراکتورسازی شکست سنگینی را متحمل شد،  برعکس برادر بزرگترش که  در تهران تیم صنعت نفت را به چهار میخ کشید و با یک برد پرگل دل هوادارانش را شاد کرد و به آنها نوید بازگشت به روزهای اوج را داد.

استقلال با 9 گل خورده بعد از پرسپولیس دومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد ولی آبی پوشان اهوازی صاحب ضعیف ترین خط دفاع هستند و 24 گل خورده اند. شاگردان شفر اگر بتوانند در این بازی پیروز شوند شانس حضور در جمع 4 تیم برتر جدول را خواهند داشت به شرطی که پیکان و سایپا این هفته ناکام بمانند. برادر کوچک تر اما برای فرار از انتهای جدول و خطر سقوط در جدول لیگ تلاش می کند. برادرکشی در اهواز دیدنی خواهد بود! در استقلال جباروف، امید ابراهیمی، فرشید باقری خط هافبک قدرتمندی را تشکیل داده اند و محسن کریمی و داریوش شجاعیان در خط حمله عالی کار می کنند. خط دفاع و دروازه بان این تیم هم که قدرتمندتر از گذشته شده و بعید است استقلال خوزستان مقابل برادر بزرگتر حرفی برای گفتن داشته باشد. استقلال خوزستان اما مثیم  دورقی، حکیم نصاری و موسی کولیبالی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. میلاد زکی پور تنها محروم آبی پوشان تهرانی است.

بازی رفت دو تیم برنده نداشت و با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

سیاه جامگان - سپیدرود؛ ماموریت غیرممکن عنایتی مقابل قرمزپوشان رشت

مشکی پوشان یا سیاه جامگان همچنان در رده آخر جدول جا خوش کرده اند و رضا عنایتی سرمربی جوان و متعصب تیم تمام تلاشش را برای خروج از بحران انجام می دهد اما کار سختی پیش رو دارد چیزی شبیه ماموریت غیرممکن! سپیدرود اما با تغییرات مالکیتی و سپس کادرفنی در شرایط مناسبی قرار گرفته و هفته گذشته تیم نفت تهران را شکست داد تا فوتبال رشت نفسی تازه کند. اکنون قرمزپوشان رشت می توانند مقابل سیاه جامگان دومین برد متوالی خود را در نیم فصل دوم جشن بگیرند جایگاه خود را در رده سیزدهم مستحکم کنند. سیاه جامگان هفته قبل با دل و جان دفاع کرد تا یک امتیاز از ذوب آهن بگیرد.

تنها برد سیاه جامگان در دور رفت مقابل همین سپیدرود بود و بازی رفت را مشکی پوشان در رشت 2 بر یک بردند.

پرسپولیس- تراکتورسازی تبریز؛ یک بازی در سطح آسیا

سرخپوشان با 8 امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم جدول همچنان صدرنشین لیگ برتر هستند اما این دلیل نمی شود که در نیم فصل دوم بازهم بخواهند امتیاز از دست بدهند. شاگردان برانکو بعد از حذف از جام حذفی 2 امتیاز در بازی با فولاد خوزستان از دست دادند و این هفته هم میزبان تیم تراکتورسازی تبریز هستند.

تراکتوری که قطعا در این بازی به اندازه پرسپولیس روی سکوها تماشاگر خواهد داشت! اگرچه تراکتوسازی در رده دهم جدول است اما شاگردان گل محمدی فوتبالی تاکتیکی و با برنامه را ارایه می دهند همین مساله بر جذابیت های فنی این بازی اضافه می کند. تقابل دو تیم تاکتیکی که البته هر دو هم در آسیا حضور دارند. این بازی می تواند در سطح لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود. یک بازی هیجان انگیز برای هر دو تیم.

در تراکتورسازی امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس که بخاطر سربازی به این تیم رفته اکنون به روزهای اوجش بازگشته است.در بازی قبل هم گلزنی کرد و اکنون او مجبور است مقابل تیم اصلی خودش و هوداران پرسپولیس قرار بگیرد. سرخپوشان هم علی علیپور 10 گله را دارند که خیلی آماده است اما وحید امیری همچنان مصدوم  است و احتمال دارد در این بازی غایب باشد.

در بازی رفت پرسپولیس در تبریز 2 بر یک به پیروزی رسید.

گسترش فولاد تبریز- ذوب آهن؛ تقابل فیروز و امیر

گسترش هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و تیم پارس جنوبی را در خانه 2 بر صفر شکست داد تا به رده هفتم جدول صعود کند. فیروز کریمی باردیگر هنر مربیگری خود را نشان داد و توانست تیم ته جدولی را به میانه جدول برساند. ذوب آهن اما شرایطش متفاوت است. ذوبی ها هفته گذشته در خانه هم نتوانستند تیم ته جدولی سیاه جامگان را شکست بدهند با این حال امیر قلعه نویی از بازیکنانش تمجید کرد! تقابل فیروز کریمی و قلعه نویی برای همه اهالی فوتبال جذاب است. البته ذوب آهن برای اینکه رتبه اش در جدول لیگ دو رقمی نشود باید در این بازی پیروز شود وگرنه ممکن است به جمع 8 تیم دوم جدول سقوط کند!

در بازی رفت شاگردان قلعه نویی به گسترش فولاد 3 گل زدند البته آن زمان سرمربی تیم لوکا بوناچیچ بود.

پیکان - پارس جنوبی؛ جدال مدعیان

دو تیم برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ تلاش می کنند. پارس جنوبی در اولین سال حضورش در لیگ برتر شگفتی ساز بزرگ شد اما چند هفته ای است که این تیم نمی تواند خوب نتیجه بگیرد. ظاهرا دلیل این مساله مصدومیت برخی بازیکنانش از جمله امید سینگ و زبیدی است. البته برخی هم به شوخی می گویند حضور سینگ در برنامه 90 باعث شد که تیم پارس جنوبی روند نزولی اش آغاز شود. پارس جنوبی برای حفظ رده دوم باید از پیکان 3 امتیاز بگیرد.  پیکان در رده چهارم جدول است و یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیایی، شاگردان جلالی برای رسیدن به رتبه سوم تلاش می کنند. دو تیم خطوط دفاعی مستحکمی دارند و سخت گل می خورند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه 3 بر 2 به سود پارس جنوبی تمام شد.

نفت تهران - فولاد خوزستان؛ برد راحت شاگردان پورموسوی؟

بعید است آتیلا حجازی سرمربی جدید تیم نفت هم بتواند کاری برای این تیم بکند بخصوص اینکه هنوز مجوز نشستن روی نیمکت تیم را از سازمان لیگ نگرفته ضمن اینکه شرایط تیم نفت هر روز وخیم تر از روز قبل می شود!  حتی حجازی نیز روز گذشته از شرایط نابسامان باشگاه گلایه کرد. بنابراین می توان از هم اکنون 3 امتیاز این بازی را به حساب فولاد خوزستان واریز شده دانست. فولاد می خواهد همچنان در کورس بالانشینان جدول باقی بماند و بعید است نفت در میدان حرفی برای گفتن داشته باشد.

بازی رفت هم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

سپاهان - پدیده؛ پایان ناکامی‌های کرانچار؟

سپاهان هنوز نتوانسته به شرایط خوبش برگردد و در رده دوازدهم جدول است. باید دید کرانچار می تواند در این مسابقه به پیروزی برسد و سرو سامانی به زرد پوشان اصفهانی در جدول لیگ بدهد یا این پدیده است که از اصفهان دست پر برمی گردد. پدیده ای که با کم شدن 6 امتیاز از سوی فیفا به رده یازدهم سقوط کرده اما جایگاه واقعی اش بین تیم های بالای جدول است. هر دو تیم ناکام هستند اما پدیده را فیفا ناکام کرده و سپاهان خودش ناکام بوده است.

در بازی رفت پدیده با 4 گل مقابل سپاهان به پیروزی رسید.

صنعت نفت ابادان- سایپا؛ شاگردان دایی در برزیل ایران

نفت بعد از باخت سنگین مقابل استقلال باید به وضعیت خود سرو سامانی بدهد. سایپا هم هفته گذشته در خانه مقابل سپاهان با یک پنالتی مشکوک برنده نشد تا علی دایی به شدت از داور و کمیته داوران انتقاد کند.البته سایپایی ها از تغییر زمان بازی شان هم دلخورند! به هر حال پیروزی در برزیل ایران کار راحتی نیست. شاید نفتی ها بخواهند انتقام شکست مقابل استقلال را از دایی وشاگردانش بگیرند.

در بازی رفت سایپا 3 بر 2 مقابل نفت آبادان پیروز شد.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر

پنجشنبه ۷ دی ماه ۹۶

استقلال خوزستان - استقلال تهران - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۶:۲۵

مهدی سیدعلی – علی میرزابیگی – محمد راهی – علیرضا حیدرپناه – ناظر: فریدون اصفهانیان

جمعه ۸ دی ماه ۹۶

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز -  ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۴:۳۰

بیژن حیدری – رضا سخندان – حسن ظهیری – مهدی مرجان زاده – ناظر: اسماعیل صفیری

گسترش فولاد تبریز - ذوب آهن اصفهان-  ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت ۱۴:۳۰

کمیل غلامی – علیرضا ایلدروم – بابک عباسقلی زاده – علی احمدی – ناظر: مسعود مرادی

صنعت نفت آبادان - سایپا تهران  - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۶:۴۵

علیرضا فغانی – هادی طوسی – اسد حاج محمدی – علی بای – ناظر: حسن کامرانی فر

سیاه جامگان مشهد - سپید رود رشت  - ورزشگاه امام رضا(ع)- ساعت ۱۴:۳۰

علی صفایی – محمدرضا منصوری – مهدی شفیعی – شاهو اصلانی – ناظر: نادر جعفری

پیکان تهران - پارس جنوبی جم – ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت ۱۵

حمید حاج ملک – علی اکبر نوری – رحیم حاجیلو – وحید صالحی – ناظر: ایرج نظری

نفت تهران - فولاد خوزستان  - ورزشگاه تختی تهران- ساعت ۱۵

سعید رحیمی مقدم – سعید علی نژادیان – جواد مداح – ناصر جنگی – ناظر: محمدجواد تقی پور

فولاد مبارکه سپاهان - پدیده خراسان-  ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵:۱۵

موعود بنیادی فر – مهدی الوندی – قهرمان نجفی – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین نجاتی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3evgzv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کلیپ هفته ی شانزدهم لیگ برتر(96-97) + فیلم