تاریخ انتشار: 1396/10/17 11:12
کد خبر: 165855

مغضوب کرانچار، مورد توجه کی روش قرار گرفت!

سعید آقایی نخستین بار در تاریخ 14 خرداد 96 برای تیم ملی بازی کرد. مقابل مونته نگرو و در ورزشگاه پودگوریکا. او امیدوار است در فهرست 23 نفره تیم ملی قرار بگیرد و به جام جهانی برود.
مغضوب کرانچار، مورد توجه کی روش قرار گرفت!

آقایی بازیکنی 22 ساله و مستعد است که فعلا در سپاهان روی نیمکت می‌نشیند و مشخص هم نیست چه زمانی به ترکیب ثابت برمی‌گردد.

 

برانکو روی او نظر داشت، حتی به‌عنوان گزینه نخست در سمت چپ خط دفاع. پس مذاکره با او در تابستان داغ تهران آغاز شد. مذاکره‌ای که البته سرانجامی نداشت و بی نتیجه به پایان رسید. سعید آقایی به پرسپولیس نیامد و راه خود را به سمت اصفهان کج کرد. برای امضای قرارداد با سپاهان و بازی در تیمی که پس از جدایی احسان حاجی صفی نیاز مبرمی به یک دفاع چپ جوان، انرژیک و البته کلاسیک داشت.

برای سعید آقایی، مذاکره با سپاهان مثل پرسپولیس بی حاصل نبود. خیلی زود توافق‌ها انجام شد و دفاع چپ سابق تراکتورسازی و گسترش فولاد پیراهن زرد را پوشید. سپاهان البته در این راه مبلغی را نیز به حساب گسترش فولاد واریز کرد تا رضایتنامه قطعی آقایی را دریافت کند. مبلغی که پرسپولیس با پرداخت آن کنار نیامد اما سپاهان چرا.

 

آقایی که با نظر مستقیم زلاتکو کرانچار پیراهن سپاهان را بر تن کرد، تا پایان نیم فصل نخست، 15 بازی در لیگ برتر انجام داد. او بازی‌های قابل قبولی به نمایش نگذاشت اما در سمت چپ خط دفاع یک بازیکن بی‌جانشین بود. بازیکنی که جزیی جدا نشدنی از ترکیب سپاهان در نیم فصل نخست بود و حتی برای یک بار هم از فهرست بازیکنان ثابت خارج نشد.

 

با آغاز نیم فصل دوم، کار برای سعید آقایی سخت شد. کرانچار تغییر سیستم داد و به همین دلیل سعید آقایی آهسته آهسته از ترکیب اصلی خارج شد. این بازیکن 22 ساله هفته شانزدهم و مقابل سایپا از ابتدا در ترکیب حضور داشت اما دقیقه 45 جای خود را به مهدی شریفی داد. تعویض در این دقیقه از بازی به این معنی است که آقایی نتوانسته انتظار زلاتکو کرانچار را برآورده کند.

 

برای بازی بعد، کرانچار تصمیم گرفت سپاهان را با روش 2-5-3 به زمین بفرستد. مهدی رحیمی جوان، سیاوش یزدانی و عزت پورقاز خط دفاع سپاهان را تشکیل دادند. این تیم با روش جدید موفق شد با 4 گل پدیده را شکست بدهد. برد ارزشمندی که باعث شد سپاهان کمی از بحران خارج شود و 3 امتیاز حیاتی را کسب کند. سعید آقایی در این بازی 90 دقیقه روی نیمکت نشست و فرصت بازی به دست نیاورد.

 

هفته هجدهم و برای موفقیت مقابل پارس جم، کرانچار دوباره روش بازی سپاهان را تغییر داد. او دوباره به بازی با 4 مدافع روی آورد اما باز هم خبری از سعید آقایی در ترکیب ثابت نبود. سیاوش یزدانی و عزت پورقاز در مرکز خط دفاع بازی کردند و مهدی رحیمی این بار جای آقایی را در سمت چپ گرفت. سپاهان یک تساوی ارزشمند در بوشهر به دست آورد تا به موقعیت خود در جدول رده ‌بندی کمی سر و سامان بدهد.

 

سعید آقایی در بوشهر، از دقیقه 72 به جای مهدی رحیمی وارد زمین شد تا فقط 18 دقیقه فرصت عرض اندام پیدا کند. آقایی در 3 بازی سپاهان در نیم فصل دوم و از جمع 180 دقیقه، فقط 53 دقیقه فرصت حضور در ترکیب پیدا کرده و در باقی اوقات روی نیمکت نشسته است. این آمار برای مدافعی که سودای حضور و حتی بازی در جام جهانی را در سر دارد به هیچ وجه قابل قبول و درخشان نیست.

 

شرایط آقایی در تیم ملی زمین تا آسمان با وضعیت او در سپاهان تفاوت دارد. او پای ثابت اردوها است و هرگز از چشم کی روش دور نمی‌ماند. به همین خاطر هم او در جمعی 4 نفره همراه با حامد لک، علی کریمی و احمد عبدا... زاده به اردوگاه تیم ملی آمد، بازیابی کرد و در فهرست کی‌روش قرار گرفت. این یعنی کی روش روی حضور آقایی در تیم ملی حساب کرده و بعید نیست او را همراه خود به جام جهانی ببرد.

 

سعید آقایی نخستین بار در تاریخ 14 خرداد 96 برای تیم ملی مقابل مونته‌نگرو و در ورزشگاه پودگوریکا بازی کرد. او پس از این بازی، 2 بار دیگر برای تیم ملی به میدان رفت. ابتدا مقابل توگو و سپس پاناما. آقایی در تیم ملی ذخیره میلاد محمدی است، البته اگر کی روش احسان حاجی صفی را به دفاع چپ نیاورد و از او در این پست استفاده نکند. مساله‌ای که با توجه به توانایی‌های ویژه احسان در فاز تهاجمی بعید است رخ بدهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ddpgm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 بدون حل کردن مشکلاتم نمی توانستم لژیونر شوم