تاریخ انتشار: 1396/10/26 10:05
کد خبر: 164568

تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی فوتبال سنگال ملقب به شیر‌های ترانگا دومین حضورش در جام جهانی را این بار در روسیه تجربه خواهد کرد.
تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

 تیم ملی فوتبال سنگال در گروه H. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تیم‌های لهستان، کلمبیا و ژاپن همگروه است. این تیم در دومین حضورش در جام جهانی قصد دارد دوباره شگفتی خلق کند.

سنگال در قاره آفریقا قرار دارد. این تیم یک دوره در جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی - ژاپن حضور یافته است و این بار در روسیه دومین حضورش را در جام جهانی تجربه کند.

تیم ملی سنگال در مجموع حضورش در جام جهانی ۵ بازی،۲ برد،۲ مساوی،۱ باخت،۷ گل زده و ۶ گل خورده بدست آورده است و در این رقابت‌ها ۵ امتیاز کسب کرد.

جام جهانی ۲۰۰۲ به طور مشترک در 2 کشور کره جنوبی و ژاپن برگزار شد و تیم ملی سنگال در نخستین حضورش در این رقابت‌ها شگفتی ساز شد و با عملکرد فوق العاده توانست فرانسه، اروگوئه و سوئد را حذف کند و به جمع ۸ تیم برتر این رقابت‌ها راه یابد.

تیم ملی سنگال در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی- ژاپن با نتیجه یک بر صفر برابر ترکیه شکست خورد و از این رقابت‌ها حذف شد.

تیم ملی سنگال به شیر‌های ترانگا معروف است. این تیم در گروه D. مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توانست با پیروزی ۲ بر صفر برابر آفریقای جنوبی به برتری برسد و با ۱۱ امتیاز و در حالی که یک بازی از این مرحله باقی مانده بود صدرنشینی خود را در این گروه قطعی کند و برای دومین بار به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند.

سنگال در آخرین رده بندی فیفا رتبه ۲۳ را بدست آورد و در سید ۳ قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار گرفت.

"آلن ژیرس" هدایت تیم ملی سنگال را بر عهده دارد. "پاپیس سیسه" کاپیتان این تیم است. "هنری کامارا" با ۹۹ بازی بیشترین بازی ملی را در این تیم دارد. همچنین او بیشترین گل ملی را در کارنامه خود دارد.

تیم ملی سنگال در سال ۲۰۰۴ با کسب رتبه ۲۶ برترین رده خود در رنکینگ فیفا را بدست آورد. این تیم در دسامبر ۱۹۹۸ با کسب رتبه ۹۵ پایین‌ترین رده در فیفا را به خود اختصاص داد.

تیم ملی سنگال در نخستین بازی ملی خود برابر تیم داهومی با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد.

پیروزی ۷ بر صفر برابر موریس در ۹ اکتبر ۲۰۱۰ بهترین نتیجه تیم ملی سنگال است. این تیم با شکست سنگین برابر تیم‌های ملی نیجریه، مالی، گینه، مراکش، الجزایر، زامبیا و تونس بدترین باخت را متحمل شد.

تیم ملی سنگال بعد از ۱۶ سال به جام جهانی راه یافته است و تلاش می‌کند نتایج اولین حضورش را در این رقابت‌ها تکرار کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wngp6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سنگال راهی جام جهانی روسیه شد