تاریخ انتشار: 1396/11/16 09:48
کد خبر: 161453

اگر این اتفاق درمورد تصادف قائدی صحت داشته باشد وای به حال او!

بحث حضور مهدی قائدی پشت فرمان در سانحه تصادفی که منجر به فوت احمد رضا شاکر شد، پرونده این بازیکن را پیچیده‌تر کرد.
اگر این اتفاق درمورد تصادف قائدی صحت داشته باشد وای به حال او!

یکشنبه شب هفته گذشته حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد بود که خبر تصادف مهدی قائدی و انتقال او به بیمارستان خلیج فارس تیتر یک رسانه‌های ورزشی شد. بازیکن جوانی که با لقب باشوی کوچک در ابتدای فصل به جمع بزرگسلان آبی پوش پیوست تا بتواند همچون نیمار البته از نوع ایرانی در خط حمله به این تیم کمک کند.

مهدی قائدی سوار بر خودروی ام وی ام به همراه چند نفر دیگر که گفته می‌شود یکی از آن‌ها خانم بوده است در یکی از بلوار‌های شهر بوشهر از مسیر منحرف می‌شود و به درخت برخورد می‌کند.

در مورد نحوه نشستن هر یک از سر نشینان بار‌ها مطالبی منتشر می‌شود و برخی اخبار از شایعه حضور قائدی پشت فرمان حکایت می‌کنند و برخی دیگر مرحوم شاکر را راننده خودرو نامیدند.

برخی منابع اعلام کردند؛ مرحوم احمد رضا شاکر ۱۷ ساله در کنار راننده حضور داشته و با پرتاب شدن از شیشه خودرو دچار مرگ مغزی شده است.

درواقع می‌توان گفت:

دو سرنشین جلوی خودرو یعنی مهدی قائدی و احمدرضا شاکر که دوست صمیمی او بوده به شدت آسیب دیدند و سه سرنشین عقب خودرو با مداوای سرپایی مرخص شدند.

در صورتی که مهدی قائدی پشت فرمان بوده است ۲ حالت دارد؛ اگر قائدی گواهینامه داشته طبق قانون او در شب حادثه از سرعت تخطی کرده که بر اساس ماده ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی هر گاه بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا رعایت نکردن نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده منتهی به قتل غیر عمدی شود مرتکب به ۶ ماه تا ۳ سال حبس و پرداخت دیه در حق اولیای دم محسوب می‌شود. همچنین در ماده ۷۱۸ این قانون تاکید شده اگر راننده حالت عادی نداشته یا گواهینامه نداشته باشد به بیش از ۲ سوم حداکثر مجازات مذکور محکوم خواهد شد که این ماده از موارد مشدده جرم است. در این صورت دادگاه می‌تواند علاوه بر مجازات حبس و دیه، مرتکب را برای مدت یک تا ۵ سال از حق رانندگی محروم کند و در صورتیکه گواهینامه نداشته باشد قتل عمد محسوب می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a95wv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قوانین جدید در استقلال پس از اتفاقی که برای قائدی افتاد!